Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kuvia nettiin? Mitä mieltä?

Vierailija
26.07.2010 |

Eli onko teidän mielestä sopivaa laittaa lapsen kuvia nettiin? Vaikka omalle blogille?

Laittaisitteko te?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisikö joku mikä on haitta jos lapsen kuva on netissä.

En oikein ole sisäistänyt tätä asiaa

Vierailija
2/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tota en oo mäkään ymmärtänyt että lisäillään toisten lapsistakin kuvia ilman lupaa, mulle ei tulis mieleenikään laittaa sellasta kuvaa näkyville missä näkyis jonkun muun lapsikin, paitsi jos siitä on erikseen lapsen vanhempien kanssa keskusteltu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisikö joku mikä on haitta jos lapsen kuva on netissä.

En oikein ole sisäistänyt tätä asiaa

syyksi, ettei halua lapsestaan kuvia nettiin. Mä ajattelen niin, että mä en voi ikinä tietää, minkälaisiin käsiin ja käyttötarkoituksiin mun nettiin laittamat kuvat päätyy, enkä siksi halua laittaa lapsestani kuvia nettiin.

Vierailija
4/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kuvista netissä on. Enkä nyt kaipaa selitystä "en vaan halua". Kertokaa konkreettisesti, mitä voi tapahtua ja miten. Olettaen, ettei laita alastonkuvia yhteystiedoilla, jolloin teoriassa voisi houkutella jotain pedofiilia. Jos vaikka laittaa lapsista vaan leikkikuvan jonnekin anonyymiin blogiin, niin mitä sitten?

Vierailija
5/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis edes sinne naamakirjaan. Itselläni on lasten kuvia fb:ssä niin, että näkyvät vain omille kavereille ja aivan jokaisella mun kaverilla on myös kuvia lapsistaan fb:ssä. Ja näitä kavereita joilla on lapsia on PALJON eri ikäluokista. Ihmettelen hirveästi missä ne ovat, jotka eivät niitä kuvia missään nimessä nettiin laittais... Vai onko se sitten jotenkin noloa tunnustaa täällä?

edes omaa kuvaa siellä. Ei vain ole ollut niin paljon aikaa, että olisin jaksanut ruveta sinne kuvia laittamaan.

Vierailija
7/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, onpa kiva ajatus :( Ja jos joku ääliö oikein tykästyy juuri sinun pikkupirpanaasi niin kovin helppoa saada osoite selville ja tulla kurkkaamaan vähän lähempää. Itse en missään nimessä laita lasten kuvia nettiin!

Vierailija
8/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jonkun kaukaa otetun. En halua edes teoriassa ottaa sitä riskiä että lasten kuvia päätyy johonkin runkkumatskuun. Mitään kaappauksia tms en pelkää, en vaan laita itsestänikään kuvia nettiin koska en halua niitä sinne.

Joissain blogeissa olen nähnyt lapsia mm nukkumassa vähissä vaatteissa ja noita kuvia en missään tapauksessa laittaisi nettiin.

Vierailija
9/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on valokuvaaja ja kyllä hänen yrityksensä sivuilla on työnäytekuvissa myös meidän lapsia. Ja on siellä muitakin, ihan luvalla laitettuja.

Vierailija
10/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että rajataan kuvat näkymään vain kavereille. Joku kavereista kommentoi yhtä kuvaa, jolloin koko kansio on näkyvissä kaikille kommentoijan kavereille.

Vierailija
11/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pedofiilit saa ne kuvat sieltä ja r...nkkailee niiden kanssa, onpa kiva ajatus :( Ja jos joku ääliö oikein tykästyy juuri sinun pikkupirpanaasi niin kovin helppoa saada osoite selville ja tulla kurkkaamaan vähän lähempää. Itse en missään nimessä laita lasten kuvia nettiin!

Tuon kuvan perusteella etsiminen on hiukan kaukaa haettua. Masturbaatioonkin nuo haluavat mielluummin hiukan seksuaalisvivahteisemman kuvan kuin laittamani.

Hyvä kuitenkin että jotain perusteluja, mutta elämätöntä elämää ei saa takaisin kuoltuaan.

Vierailija
12/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin että jotain perusteluja, mutta elämätöntä elämää ei saa takaisin kuoltuaan.

Vierailija
13/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei osaa harkita vielä semmoista asiaa, haluavatko he olla kaikkien nähtävillä netissä. Haluaisin suojella lasta. Koskaan ei tiedä, kuka vaikkapa blogiin eksyy, netin käyttäjät on niin hirmu iso joukko.

Vierailija
14/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en laita mitään kuvia lapsistani nettiin (en edes fb:n) ja olen myös kieltänyt lasten kuvien käytön päiväkodin/koulun nettisivuilla.

Vierailija
15/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut lapsistani kuvia blogiini, jonne tosin pääsevät vain ystäväni (salasanalla suojattu)

Vierailija
16/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis edes sinne naamakirjaan. Itselläni on lasten kuvia fb:ssä niin, että näkyvät vain omille kavereille ja aivan jokaisella mun kaverilla on myös kuvia lapsistaan fb:ssä. Ja näitä kavereita joilla on lapsia on PALJON eri ikäluokista. Ihmettelen hirveästi missä ne ovat, jotka eivät niitä kuvia missään nimessä nettiin laittais... Vai onko se sitten jotenkin noloa tunnustaa täällä?

Vierailija
17/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki netin käyttäjät eivät niitä näe.

Vierailija
18/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on lapsi/lapsia, on lapsistaan kuvia fb:ssa, joten itsekin olen siinä luulossa, että iso osa ihmisistä laittaa - vieläpä suht' huolettomasti - lastensa kuvia nettiin. Itse en ole facebookiin tai muuallekaan nettiin laittanut lapsestani kuvia, enkä laita. Olen myös kieltänyt sukulaisia ja ystäviä laittamasta nettiin kuvia, joissa meidän lapsi on. Esim. facebookissa nimittäin tosi monella on sellaisia kuvia, joissa esiintyy muidenkin muksuja, kuin omia.

Vierailija
20/20 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valikoin kuvat tarkkaan en laita edes pelkästään kaverien nähtäväksi esim kuvia missä lapsilla ei ole vaatteita päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän