Kevyttä pikkupurtavaa?
Antakaahan vinkkejä pikkupossulle:)
Mitä kivaa, hyvää ja kevyttä pikkupurtavaa voisi syödä ainaisten sipsien/karkkien/suolakeksien/juustojen tilalla? Ainahan voi toki tehdä kasviksista ja kevytkermaviilistä esim. dippilautasen, mutta näiden lisäksi? Ja oletteko törmänneet johonkin, jota saisi valmiina kaupan hyllyltä laiska kun olen.
Iän kerttyessä napostelu alkaa jo näkyä ja pari liikakiloa ovat tiukassa. Mutta tiukassa on myös tapa istua illalla TV:n ääressä kera herkkujen, kun lapsi on saatu nukkumaan. Enkä tästä haluaisikaan luopua, mutta herkkuja voisin ja haluasin keventää, mutta mielikuvitus ei riitä.
Ja olisi kiva, jos kelpaisi miehellekin. Häneen ei kilot tartu ja ei olisi sitten kivaa itse jyystää porkkanaa, kun toinen vetää jotain sipsi-mättöä...
Kommentit (6)
joskus ostaneeni niitä kovia ruisnappeja, taisi olla lime-chili maultaan. Ja hyviä oli! Kiitokset myös muista tähän saakka:) On se vaan piru, kun herkuttelu on niin mukavaa... -ap-
ei oo kovia, ohkasia ja repeita. Linkosuon.
ne ruissipsit yleensä leipähyllyssä (siis siellä missä näkkärit ym.), keksihyllyssä vai sipsihyllyssä?
Joskus itse olen tehnyt esim. kuivahtaneista ruispaloista tikkuja, ohuesti esim. öljyä/margariinia pintaan ja hippunen suolaa. Sitten uunissa rapeaksi, hyviä ovat nekin.
vihree pussi minusta paras http://www.linkosuo.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=414&I…
Kyllä varmaan uppoo muhun, täytyypä testata.
T: ap (joka laittoi juuri ruisleipätikkuja uuniin "rapistumaan", dippinä kevytranskankerma + tabasco)
P.S. Pakko vielä ihan selventää, vaikka huono omatunto välillä onkin: en minä ihan joka päivä herkuttele ja esim. kahvin kanssa en käytä pullaa/keksiä ym. Mutta muutaman kerran viikossa, kun vuorotyössä oleva isäntä on illalla yhtäaikaa kotona, on mukava napostella=)
tai väinämöisen palttoonnapit. en nyt ole kaloreita katsonut ja suoraan verrannut mutta taatusti terveellisempiä kuin perunalastut. ja parempia! varsinkin ne valkosipuliset.