Miksi lakanat nyppyyntyvät?
Mistä voi johtua, että ihan uudet ja laadukkaat puuvillasatiinilakanat ovat ihan nyppyisiä heti yhden käytön ja pesun jälkeen? Etenkin tyynyliinat.
Kommentit (6)
Finlaysonin lakanoita ovat ja olen sitä ihan peruslaadukkaana merkkinä pitänyt. ap
kysyisin asiasta. Kyllähän nekin kait joskus saavat erän huonolaatuisempaa kangasta kuin oli tarkoituskaan. Saattavat hyvinkin vaihtaa lakanasi.
Sen vuoksi mietinkin, teenkö itse jotain väärin tmv. Pesen kyllä lakanoita ja pyyhkeitä yhtä aikaa, voisikohan se vaikuttaa asiaan? ap
kait se sitten mainittaisiin jossakin ohjeessa. Meillä on myös Finlaysonin lakanoita ja pesen ne pyyhkeiden kanssa yhtä aikaa eikä ole nyppääntymistä tapahtunut. Yksi ainoo lakana on nypyssä ja se oli joku halpislakana ulkomailta hankittu.
Ostin toukokuussa Finlaysonin synttäritarjouksesta kaksi puuvillasatiinilakanaa parivuoteeseen. Kahden pesun jälkeen käytössä oleva lakana on aivan järkyttävän näköinen niistä kohdista, joihin kohdistuu jalkojen hankaus. En ole toista lakanaa viitsinyt vielä ottaa edes käyttöön, kun mietin vielä jaksaisinko tehdä valituksen Finlaysonille. Olen aivan ihmeissäni, voiko laatu olla todella näin surkeaa. Isoäidin perintölakanat 1940-luvulta ovat yhä aivan moitteettomia(meillä olleet kymmenen vuotta käytössä, voi olla, ettei aiempaa käyttöä juurikaan ole ollut).
t. Toinen pettynyt
käytetty lyhytkuituista puuvillaa langassa, joten ne kuitujen päät nousee pystyyn ja nyppyyntyy