Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko okt-rakentajat, kuinka paljon maksaa PIHAN tekeminen??

Vierailija
25.07.2010 |

Oletteko ottaneet asian huomioon lainassanne? Pihaa ei perusteta kymppitonnilla, ei edes kahdella! (ellet sitten aijo asua multapellon ja rikkaruohojen keskellä)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pari kuormaa multaa ja ruohonsiemenet maksavat, mutta perennoja haalitaan tutuilta ja alemyynneistä, jaetaan siemennetään ja pikkuhijaa vuosien kuluessa piha muokkautuu omistajansa näköiseksi.

Miksi pitää saada heti kaikki valmista nyt. Kai se multapellon katseleminen ja rikkauohojen tuhoaminen on osa sitä omakotitalossa asumisen idylliä?

halusimme valmista heti. 30-40k pihaan meni ja hieno siitä tuli. Kyllä kannatti!!!

Vierailija
42/56 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 17 000 €

Nyt on tulossa kivetyksiä 10 000 eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10k€, 3k€ jne.

Vierailija
44/56 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä uutinen, koska olen tässä harmitellut että jos huonosti käy, joudumme myymään tämän talomma jonka pihaan ja puutarhaan on mennyt aika paljon rahaa. Sanoinkin juuri miehelle että sen verran enemmän tästä talosta kyllä täytyy saada.

Vierailija
45/56 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin kaksi valmista taloa ostanut. Herranen aika mikä työ ja päälle ihan silkkaa rahanmenoa. Arvostan toki rahallisestikin, jos joku sellaisen valmiiksi rakentanut ja vaalinut!

Vierailija
46/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen pihaan saa rahaa uppoamaan. https://kodinplaza.fi/ mukaan pihatyöt liikkuvat kymmenissä tuhansissa euroissa jos samalla tehdään myös muita pohjatöitä, kuten salaojaa yms. Me tehtiin kaikki käsityö miehen kanssa itse, istutettiin pensaat, kylvettiin nurmikko jne. Suurin lasku tuli aina kaivinkoneyritykseltä. Ehdotin miehelle että voisitko sinä ajaa, mutta ei kuulemma kuulu toimenkuvaan.

Vierailija
47/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottaneet asian huomioon lainassanne? Pihaa ei perusteta kymppitonnilla, ei edes kahdella! (ellet sitten aijo asua multapellon ja rikkaruohojen keskellä)

Tiedän. Kymppitonni itse tehden riitti mainiosti, kun jo ns normaalissa maankaivuvaiheessa otti asiat etukäteen huomioon (kallistukset, pengerrykset, routavarmat pohjat).

Toistaiseksi ei kiveykset ole 10 vuoden jälkeen irvistelleer, mutta takapihan nurtsi on aika perunapelto. Se on se hinta mikä pitää kärsiä kun kulmakunnan 8-12v sällit ovat päättäneet että meidän takapihalla on parhaat geimit. Samapa tuo, muutama vuosi ja pallojahti muuttuu tyttöjahdiksi niin voi laittaa nurtsit uusiksi ja rakentaa ne pakolliset pihakodat.

Vierailija
48/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai:) Edellisen talon pihaan meni n 5000€/12v (summassa ei ole kivetyksiä eikä terasseja) . Nyt on edessä uuden pihan laitto. 

Pihassa on nurmikko mutta koko piha joudutaan raivaamaan uudelleen. Ensi kesänä mennee 2000€ kun kivet haetaan pois ja tuodaan lisää maata tilalle, nurmikko poistetaan osasta pihaa. Kasveihin (1. vuonna koriste- ja hedelmäpuita sekä isoja pensaita tiloja rajaamaan) menee n 450€ tuosta summasta. Lisäksi ostan pienen kasvihuoneen 800€

Tulevina vuosina n 500€/vuosi kasveihin ja lannoitteisiin. HItaasti hyvää tulee. Osan kasveista vaihdan/ostan/saan ystävien puutarhasta ja lisäksi otin talteen muutaman aarteen vanhasta puutarhastamme ennen muuttoa

Vierailija
49/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiveykset ja terassit ne kalliita on, moni vaan ei jostain syystä laske noita pihatöihin.

Ei tarvii olla kummonenkaan piha, esim. kahden auton talli/katos, niin kiveykseen uppoaa jo helposti lähemmäs 10.000 € jos edes riittää.

Jos on 400 m2 tontti pellolle tehdyssä lähiössä ja talo silleen kiinni tiessä, että kadulta näkee keittiöön että minkä merkkistä maitoa perheessä juodaan ja siinä sellainen 2 m x 2 m leveä kaistale autolle, niin eipä se sitten paljoa maksa.

Nurmikko ja istutukset on pikkuhiljaa ja itse tehden kuitenkin aika edullisia

Vierailija
50/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin juuri kummasti arvostaa oman kiinteistöni valmiiksi tehtyä pihaa, vaikka se ei täysin mieleinen saati valmis olekaan.

Vierailija
51/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pihan perustaminen maksoi alle 4 tonnia, ja tontti on sentään 1300 m2. Nurmikkoa suurin osa, pari pientä kukkapenkkiä, muutama perenna ja pari marjapensasta, pensasaidat. Kyllä pihaan saa rahaa kulumaan jos haluaa mutta pidän pihan yksinkertaisena ja helppohoitoisena. Itse tehtiin. Varmasti maksaa jos pitää kaiken teettää ulkopuolisella, suunnittelua myöten. Minä en perustanut pihaa puutarhalehteä varten vaan omaksi ilokseni, silti olen pihastani saanut paljon kehuja.

Vierailija
52/56 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiveykset ja terassit ne kalliita on, moni vaan ei jostain syystä laske noita pihatöihin.

Ei tarvii olla kummonenkaan piha, esim. kahden auton talli/katos, niin kiveykseen uppoaa jo helposti lähemmäs 10.000 € jos edes riittää.

Jos on 400 m2 tontti pellolle tehdyssä lähiössä ja talo silleen kiinni tiessä, että kadulta näkee keittiöön että minkä merkkistä maitoa perheessä juodaan ja siinä sellainen 2 m x 2 m leveä kaistale autolle, niin eipä se sitten paljoa maksa.

Nurmikko ja istutukset on pikkuhiljaa ja itse tehden kuitenkin aika edullisia

Meillä kivettiin autotallin ja talon väli n 60m2 (autokatoksessa valettu lattia) ja hintaa tuli itse tehtynä n 2000€

Uima-allasterassi maksoi enemmän kuin itse allas, n 4000€/100m2 mutta en nyt laskisi sitä pihatöiksi 

Vierailija
53/56 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK-rakentajille on myyty hyvin se idea, ettei tavallinen ihminen osaa eikä pysty suunnittelemaan pihaa, ja sen on oltava heti seuraavana kesänä kuin puutarhalehdestä reväisty.

Ei kannata kysyä vinkkejä asiantuntijoilta, koske he sanovat, että työ kannattaa jättää asiantuntujoille.

Vierailija
54/56 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä meni 2500e. Traktorilla kaavittiin pintamaa pois, muokattiin pengerrykset, tehtiin polut, tehtiin muurit, istutettiin 700 tainta, kuormat multaa, katetta ja soraa

Tänäkesänä mennyt 1500e. Viimeistelty polut, tehty kivetykset, tehty kasvihuone, istutettu lisää kasveja, 1 kuorma kivituhkaa.

Tulossa vielä 1500 eurolla asfalttia

Taimiin ei mennyt juuri mitään rahaa kun laitoin facen ryhmiin ostoilmoitukset että jos joku tyhjentää pihaa niin maksan 1e/taimi. Käytännössä sain satoja taimia ilmaiseksi

Vierailija
55/56 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pihasta, jos tekee terassin niin 2000e saa jo liki 100 neliön terden.

Vierailija
56/56 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy on edullisten ostosten kulta-aikaa taimimyymälöissä.

Kaikki taimet yleensä -50%, samoin lannoitteet ja muut. Siemeniä saa edullisesti, mutta eihän kaikilla tietysti ole jaksoa kasvattaa kasveja siemenestä asti itse.

Jos pihan ei tarvitse olla heti valmis niin ei siihen nyt niin kauheasti rahaa mene.

Kasvit juurtuvat syyssateiden vuoksi hyvin, kun loppukesästä/syksyllä istuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän