Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä varastelevalle 10-vuotiaalle?

Vierailija
25.07.2010 |

Kyseessä tyttö joka täyttää loppu vuodesta 11v. Menossa viidennelle luokalle.

Keväästä saakka ollut valehtelua ja nyt uusimpana villityksenä varastelu!!! Varastanut meiltä vanhemmilta rahaa muutamaan otteeseen ja nyt viimeisimpänä kaverinsa puhelimesta muistikortin!

Olen NIIIIN pyhää vihaa täynnä, että tuo pentu saa kiittää luojaansa vielä, että en oikeasti kurista sitä kohta!

On kokeiltu hyvää ja pahaa. On kiristetty, uhkailtu ja lahjottu! Mitä vielä?

Mä en enään jaksa...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi karkkia kaupasta. Äiti oli tosi vihainen, ja sanoi että soittaa seuraavasta kerrasta poliisille vaikka kuinka oma lapsi olenkin.

Varastelu on kohtuullisen yleinen ongelma tuon ikäisillä, ja puuttuisin siihen erittäin tiukasti. Pistäisin tytön pyytämään anteeksi kaveriltaan ja myös kaverin vanhemmilta, pistäisin kännylakkoon tytön itsensä ja olisin tiukkana. Kohta tyttö on teini ja hänen on helpompi varastaa esimerkiksi vaatekaupoista, mikä myös on varsin yleistä "hupia" teinien keskuudessa.

Samalla koittaisin kuunnella mahdollisia syitä varastelun takana (ei niiden minusta tarvitse olla imtään erityisiä, jotain impulssijuttuja, ei osaa estääkään itseään).

Vierailija
22/22 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaas nyt ja lopettakaa se ap:n sättiminen!!

Mielestäni selkäsauna varastelun takia ei kyllä täytä mitään pahoinpitelyn merkkejä, juuri näin ajattelevien pullamössövanhempien teineistä tulee pullamössö-aikuisia, jotka sitten kasvattavat myös omat lapsensa niin, että jos ei kiinnosta noudattaa sääntöjä, teet rikkeen, saat rangaistuksen niin voit aina vetää vanhempasi oikeuteen siitä, että yrittävät rakastaa ja kasvattaa sinusta hyvän, omillaan toimeen tulevan aikuisen?!

Tuskin lapsi siksi varastelee, että on vailla rakkautta. Saattaa olla huomionkipeä sisaruksensa takia, onko ehkä riidellyt jonkun kaverinsa kanssa pahemmin? Kiusaako häntä joku? Itse pienenä näpistelin pahaan olooni, olin koulukiusattu. En koskaan jäänyt kiinni, vaikka toivoin, enkä koskaan kertonut vanhemmilleni.

Voimia ap:lle, kokeilkaa jutella vielä lapsen kanssa ja kertokaa, että teidän on pakko ryhtyä miettimään jotain ulkopuolista apua, jos paha tapa ei poistu itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla