Te jotka poltitte raskausaikana, MIKSI???
Jokainen pystyy lopettamaan jos haluaa. Olisi kiva kuulla miksi vapaaehtoisesti ottaa niitä riskejä. Haukut voidaan jättää tästä ketjusta pois, kiinnostaisi kuulla mikä on syynä tällaiseen touhuun.. Ja miltä tuntuu katsoa omien tekojen takia sairasta lasta? Työmatkani kulkee synnytyssairaalan ohi ja siellä on lähes aina joku odottava äiti tupakalla...
Kommentit (23)
Kun kerran raskausaikana ei stressin takia kannata lopettaa.
ei ollut suunnitelmissa
hyvä se on kehuskella kun lapset on pieniä, jos aikuisiällä sitten ilmenee paniikkihäiriöitä/vatsaongelmia/suolisto-ongelmia, niin muistakaan kertoa jälkikasvullenne, että äiti oli itsekäs eikä lopettanut tupakointia. Toki myös lapsettomuus on yksi erittäin suurista ongelmista tupakoitsijoiden lapsilla :'( Onneksi itse olen rakastanut omia lapsiani niin paljon, että olen päättänyt antaa heille parhaan mahdollisen startin elämään jo ennen syntymää
paniikkihäiriötä ja suoliongelmia. Joku raja tuollakin. Astmaa, allergioita, hedelmällisyyden alentumista voi aiheuttaa, mutta yhdessäkään suomenkielisessä raportissa ei todellakaan ole mainintoja maha- ja suoliongelmista tai paniikkihäiriöstä. Onkin ihanan yksinkertaista jos kaikki johtuisikin äidin tekosista raskausaikana.
No ihan järjellä ajateltuna, olisi TODELLA outoa, jos se myrkky ei tekisi mitään raskausaikana, jos se aiheuttaa syöpää aikusellakin.
En tiedä tutkimuksista, mutta tunnen 4 eri ihmistä (eri perheistä), joilla näitä ongelmia ja niiden jokaisen äiti poltti raskausaikana. Olemme asiasta keskustellut, ja on hyvinkin mahdollista, tupakka kun vaikuttaa keskushermostoon.
Sinuna en puolustelisi!
ihan uusia. Sinänsä eiköhän nuo haitat ole hyvin tiedossa kaikilla? Omaa ryhdittömyyttä se tupakoiminen raskausaikana on!
Itse tupakoin esikoista odottaessa, kun en pystynyt lopettamaan. Elämäni oli täydessä kaaoksessa: mies jätti alkuraskaudesta, sain burn outin töissä ja olin ahdistunut kuin mikä. voimat ei vaan riittäneet sen kaiken keskellä. Terve lapsi tähän asti ja oli tosi iso syntyissään. Ja rauhallinen ollut. Ei korvatulehduksia yhtään jne. Mutta se hedelmällisyyspuoli muakin vielä pelottaa. Muut isommat ongelmat varmaan jo näkyisivät, kun tuo esikko on 8-vuotias.