Millaisia ihmisiä ei pyydetä koskaan kummeiksi?
Kommentit (24)
vaan se, että ihminen on luonteva lasten kanssa ja välittää heistä hellästi. En tarvitse pro-kasvattajaa vaan ihmisen, joka luultavasti olis valmis huolehtimaan ehdoitta lapsestani, jos kuolisin. Eihän näin enää mentellä, mutta ajatus on ollut tämä.
Olen valinnut kummit sillä periaatteella, että ovat joko sisaruksiani/lähisukua tai ajattelumaailma tai etiikka ovat mahdollisimman lähellä omaani. Tasaiset, tyynet, kypsät ihmiset ovat ihania.
Muut pakkosukulaiset ovat olleet epäonnnistuneita kummeja. Eivät välitä lainkaan.
Oletan, että näin on, koska:
- Mieheni ei ole väleissä siskonsa kanssa ja muita sisaruksia meillä ei ole, jotka olisivat voineet pyytää kummiksi.
- Niillä muutamalla läheisimmällä ystävälläni, joiden lasten kummeiksi olisin voinut "päästä" on 0-2 lasta ja läjäpäin omia sisaruksia, joita ovat pyytäneet kummeiksi, eli eivät ole edes pyytäneet ketään kaveria paitsi yksi pariskunta jolla taas on vain yksi lapsi ja hirveästi läheisiä ystäviä (luulen että olisivat pyytäneet toisen tai kolmannen kummiksi, mutta eivät koskaan saaneet sitä toista tai kolmatta).
- Niillä vähän etäisemmillä kavereilla on myöskin paljon sisaruksia ja meitä läheisempiä ystäviä ja vain muutama lapsi.
Sikäli tämä on hankalaa, että meillä on neljäs lapsi tulossa ja tosiaankin sukulaisista vain tuo minun veljeni kummiksi "kelpaava" ja jo esikoiselle käytetty. Kaikki läheiset kaverit on jo käytetty eikä ole aavistustakaan, mistä revitään kummit kuopukselle. Ärsyttää pyytää ketään kun tietää valmiiksi, että ihmettelevät että miksi juuri heitä pyydetään.
Että jos joku haluaa kummiksi, niin ilmoittautua saa ;-) Emme kaipaa isoja ja kalliita lahjoja, mutta olisi kiva jos haluaisit osallistua kummilapsesi elämään esim. tekemällä hänen kanssaan aina silloin tällöin jotain kivaa ja vaikka lähettämällä kortteja tai kirjeitä. Asumme pääkaupunkiseudulla.
sinkku, joka nyt haluaa erota kummiudesta
ei kai kiinnosta sitoutuminen tms
Mä taas olen epäsosiaalinen erakkoluonne, päästelen sammakoita milloin missäkin, laiska äiti omille lapsilleni jnejne, silti kolmelle (huono) kummi. Höh.