Minkä arvoisia lahjoja annatte kummilapsellenne synttärinä ja jouluna? Entä...
...muistatteko nimipäivää jotenkin? Entä muistatteko enemmän lasta, jos olette molemmat (mies ja vaimo) kummeja?
Kommentit (11)
nimipäivä max 10e. Ei eroa onko vain minun vai meidän yhteinen kummilapsi. Yhdelle lapselle olemme ikään kuin hätäkummeja, heillä monta lasta ja joutuivat turvautumaan meihin, vaikka emme ole hirveän hyviä ystäviä, lähinnä ihan kavereita. Tälle lapselle tulee hankittua usein vähän pienempi lahjakin, kun kummisuhde ei ole niin läheinen.
nimipäivä max 10e. Ei eroa onko vain minun vai meidän yhteinen kummilapsi. Yhdelle lapselle olemme ikään kuin hätäkummeja, heillä monta lasta ja joutuivat turvautumaan meihin, vaikka emme ole hirveän hyviä ystäviä, lähinnä ihan kavereita. Tälle lapselle tulee hankittua usein vähän pienempi lahjakin, kun kummisuhde ei ole niin läheinen.
synttäreinä ja jouluna. Ei mitenkään hinnan mukaan osteta, vaan valitaan "jotain kivaa" joka voi maksaa 25 e tai 35 e. Jos vielä vastaan tulee jotain muuta kivaa niin sitten varsinkin jouluna voidaan ostaa useampikin pienempi/tylsempi paketti kuten vaatteita. Nimppareita ei juhlita (toisella ei edes ole nimipäivää), mutta saatetaan antaa huvikseen tavatessamme pieniä lahjoja (alle 5 e).
Olemme molemmat kummeja kummallekin kummilapsellemme.
Lahjan arvo on 10 x ikä ja lahjominen loppuu, kun täyttää 18v. Lisäksi muistetaan, kun valmistuu ammattiin tai pääsee ylioppilaaksi. Minulla on 4 kummilasta, joista vanhin jo 20 v, yhteisiä kummilapsia ei ole.
nimpparina kortti, jos muistetaaan. Ja ei vaikuta ollaanko kummeja yhdessä vai erikseen.
Nimipäiviä emme muista (emme muista edes omien lasten).
Muistamme enemmän lasta jonka kummeja olemme molemmat. Silloin tulee hoidettua tuota muistamista enemmän yhteisvastuullisesti.
Nyt ostetaan toisen kummin kanssa puokkiin iso Barbapapa, maksaa 60 euroa, joululahjaksi.
Synttärilahjaksi sai tämän uuden muumi-mukin, majakka jotain, maksoi 30 euroa, kun halus.
Yleensä lahja on mistä itsekin tykkää, vuosi sitten sai 15 euron korvikset kun näki mulla sellaiset ja sanoi haluaa samanlaiset.
on muut kummilapset yhteisiä, paitsi yksi. Kaikille annamme saman arvoisen lahjan, enkä lopeta lahjomista johonkin tiettyyn ikään. Lahjan arvo saattaa hiukan pienentyä, mutta kyllä mä haluan muistaa pitkään. Oma kummitätini muistaa vieläkin kortilla ja se tuntuu kyllä hyvältä.
Synttäri- ja joululahjoiksi ostamme usein 20-30 € maksavan lahjan. Nimppareina usein joku 10 €. Aikuisille kummilapsille laitetaan nimpparina kortti.
jouluna ja synttärinä n.20€ arvoinen lahja, nimipäivänä n.10-15€. yhteiselle kummilapselle tulee joskus ostettua hieman arvokkampi lahja.