G: Tylsimmät/typerimmät Facebook-statuspäivitykset?
Ja tämä gallup vain ko. sivustoa seuraaville, ja ehkä vähän leikkimielelläkin :)
Minunkin mielestäni jokainen kertokoon siellä, mitä haluaa, heidäthän voi poistaa jos ei kiinnosta, mutta millainen päivitys saa sinut hymähtelemään/pyörittelemään silmiä/repimään hiuksia päästäsi tms.?
Kommentit (141)
joka asiasta valittajat. Ne saa karvat pystyyn. Piti poistaa yksi entinen työkaveri fb-kavereista kun tajusin etten ollut pitkään aikaan lukenut positiivista häneltä. Jos ei "parempaa" negatiivista keksinyt, niin hänellä harmitti kuinka ei voinukaan tehdä makkarakeittoa lounaaksi koska keittojuurekset oli unohtunu ostaa kaupasta...
Aina oli jostakin pettynyt, suuttunut, harmissaan jne. Aina. Kivatkin jutut sai käännettyä negatiiviseksi, oli käynyt tyttöjen kanssa ulkona, sitten oli harmittanut kun joutui taksia odottelemaan kauan. Voisko hänellä masennusta??
Minua ärsyttää jutut liittyen omiin päivityksiini. Jos nimittäin erehdyn laittamaan jotain muuta kuin "Ihanaa, Nico-Petteri teki jättitortun pottaan!
Siis: jos erehdyn laittamaan muuta kuin tuollaisia potta-tasoisia juttuja, niin kukaan ei kommentoi!
http://www.iltalehti.fi/digi/2009082210122891_du.shtml
12 syytä raivostua Facebookissa
Lauantai 22.8.2009 klo 12.30
CNN listasi 12 ärsyttävintä Facebook-käyttäjää.
1. Kerron jokaisen yksityiskohdan tylsästä elämästäni -tyyppi
"Heräsin juuri", "Söin muroja aamiaiseksi", "Töissä on tylsää" sekä muut tylsistyttävät päivitykset. Se, että sinulla on 432 Facebook-ystävää ei tarkoita sitä, että kaikkia kiinnostaisi tietää jokaista arjen käännettäsi.
2. Itsekehu-tyyppi
Kaikki ovat varmasti kertoneet päivityksissään saavutuksistaan joskus, mutta kun jokainen päivitys alkaa olla linkki blogiisi, uusimpaan rustaamaasi runoon tai taidenäyttelyysi, alat kuulostaa kerskailijalta.
3. Ystävänkeräilijä
Ihmisillä on keskimäärin noin 120 ystävää Facebookissa. Ylisosiaalisilla ihmisillä, jotka löytävät sielunkumppanin metrossa istuvasta vierustoveristaan, voi olla 300-400 ystävää. Mutta 1 000 ystävää alkaa olla jo aikamoista esittämistä.
4. Jymyuutis-tyyppi
"Michael Jackson on kuollut!!!" Ystäväsihän eivät voi kuulla uutisia mistään muusta lähteestä kuin sinun status-päivityksestäsi.
5. Kaikki julkisesti esille -tyyppi
Jokaista ystävääsi tuskin kiinnostaa tietää tarkat yksityiskohdat seksielämästäsi, aviokriisistäsi tai vartalosi vaivoista.
6. Kielioppi hukassa -tyyppi
Tietenkään ei olla äidinkielen tunnilla, mutta siitäkin huolimatta: täysin ilman kielioppisääntöjä kuulostat typerältä.
7. Sympatiakerääjä
"Barbara on tänään surullinen" ja muut vastaavat sympatiapisteitä keräävät päivitykset eivät ole välttämättä paras tapa saada huomiota.
8. Väijyjä
Lymyilet varjoissa, etkä juurikaan päivitä profiiliasi. Silti olet hämmästyttävän tietoinen ihmisten uusimmista käänteistä. Pelottavaa.
9. Äkäpussi
Kun mistään asiasta ei vain ole mitään positiivista sanottavaa.
10. Paparazzi
Kirjaudut Facebookiin ja huomaat, että sinusta on lisätty noloja kuvia viime viikonlopun juhlista, joista et muista mitään. Selitä siinä sitten äidillesi, miksi annat kuvassa ranskalaista suudelmaa Jägermeister-pullolle.
11. Salaperäiset päivitykset -tyyppi
Vihjailevat ja arvailujen varaan jättävät päivitykset eivät oikeasti tee sinusta jännittävää, vaan pikemminkin roskanpuhujan.
12. Krooninen kutsuja
"Allekirjoita adressini, pelaa sitä, pelaa tätä, tässä ovat top 5 autot, jotka olen omistanut..." Tarkoitat ehkä hyvää, mutta lopeta. Ystäviäsi kiinnostaa enemmän olla vain yksinkertaisesti ystäväsi, eikä arvuutella, mikä presidentti kukin heistä olisi.
Miten se voi ärsyttää, että kavereilla menee hyvin? Täällä moni on sanonut, että ärsyttää, kun jotkut hehkuttaa onneansa ja sitä miten ihanaa on taas ollu. Musta on ainakin kiva lukea ilosia tilapäivityksiä.
mitä fb:iin saa kirjoittaa?
:D
Kannattaa olla oma itsensä, mutta hieman miettiä kielioppia ja yksityisyyden rajojaan ennenkuin postaa! :)
mitä haluaisitte lukea kavereista. Jos ei voi kertoa mitä on tehnyt tai aikoo tehdä, niin mitä sinne sit kannattaa kirjoittaa?
yks kaveri päivittää KOKO ajan statustaan. Aamulla heti: heräsin klo 7.15, lapsi nukkui 8 asti. Nyt syömme puuroa ja sitten ulos.
Tultiin puistosta. Nyt nakkisoppaa ja 13.00 päiväunille.
15.00 lapsi heräsi. nyt välipalaksi karjalanpiirakkaa ja sitten vielä ulos.
17.00 sisälle, ruoaksi karjalanpaistia ja sitten pikkukakkonen.
19.30 iltapalaksi puuroa ja pesut ja lapsi nukkumaan.
21.00 lapsi nukkuu, äiti katsoo CSI:tä
22.30 menen nukkumaan.
AAARRGGHHH, ja joka ikinen päivä tämä sama satsi.
mitä haluaisitte lukea kavereista. Jos ei voi kertoa mitä on tehnyt tai aikoo tehdä, niin mitä sinne sit kannattaa kirjoittaa?
on kiva kun eri päivinä on erilaisia päivityksiä. Tänään voisi ihan hyvin kertoa mitä kotitöitä edessä, huomenna sitten tuumaa päivityksessään: Paska, auto meni rikki. 3:ntena päivänä voisi olla että huomasinpas juuri että että loma alkaa 6 päivän päästä.
Eli monipuolisia, eri asioita eri päivinä. Ei kukaan jaksa joka päivä lukea 3 metrin listaa mitä kotitöitä aiot tänään tehdä. Jotkut ihmiset kertovat päivityksissään eri asioista mutta tyyli saattaakin olla aina negatiivinen.
Oman kehontoimintojen yksityiskohtaiset kuvaukset kannattaa jättää pois, en halua tietää kuinka sulla eilen oli paska kovalla ja äkistit sitä 39min vain saadaksesi pikkukikkuran ulos. Tai tänään sitten ihmetteletkin pissasi vahvaa hajua.
Enkä halua tietää tasan tarkkaan mitä olette huutaneet toisillenne kun olette riidelleet ukkosi kanssa tai kuinka astiat lenteli.
on pariskunnat, jotka päivän aikana tekee useita päivityksiä ja kommentointeja toistensa profiileihin.
tai ne, jotka ilmottaa heräämisensä ja nukkumaan menemisensä.
46:n eka kappale on lainaus aiemmasta viestistä...
ei haittaa hehkutus, valitus, treenaamisten raportointi eikä nukkumaanmenojen raportointi, kunhan tiedän, että ihminen on päivityksissään oma aito itsensä ja kertoo hänelle merkittävistä asioista. Olisi tyhmää, jos miettisi päivitykset vain siltä kantilta, mikä kavereita ehkä kiinnostaa. Facebook on mielestäni paikka, jossa parhaimmillaan voi tutustua paremmin etäisempiin tuttuihin ja saada käsityksen heidän elämästään.
Itse pidän vähiten teennäisistä statuksista, jotka on kirjoitettu selvästi vain runsaan huomion ja tykkäämisten toivossa, kuten seksiunista vihjailu, linkit seksiuutisiin tai muut melko yleisellä tasolla pysyvät seksiaiheiset jutut. Myös epäsuorasti omiin ominaisuuksiin liittyvät statukset, joissa kiertotietä vaikka jonkun uutisen kautta yritetään vihjata jotain tyyliin "hei mulla on isot tissit, tykätkää tästä" ovat tyhmiä.
Monet myös kertovat elämästään mukahauskoja, mutta siloteltuja sattumuksia, jotka eivät kerro heidän oikeasta arjestaan mitään. Tällaisista tulee mieleen, elävätkö he elämäänsä miettien "hei TÄSSÄ olis nyt osuva juttu mun statukseen."
Töiden jälkeen.....lasten kanssa kotiin, haettiin matkalta Antti, Villen kaveri leikkimään meille....illalla käytiin nimpparikahveilla!!! TÄSSÄ vaiheessa KAIKILLE tämän päivän NIMPPARISANKARI-KAVEREILLE tasapuolisesti ONNEA!!!! Lapset suihkun kautta iltapalalle ja nukkumaan!!!
- joka päivityksessä toistuvat kymmenet huutomerkit
- kiinnostaako ketään kuka on leikkimässä perheen Villen kanssa??! Varsinkin jos Ville ei ole perheen isäntä...
- ei päätä eikä häntää mitä tyyppi haluaisi sanoa, ei ilmeisesti mitään, varmaan ketään kiinnostaa sun lapses iltapalat..
- se että kaikki päivitykset ovat toistensä -tämän yllä kopioidun- kaltaisia, ei mitään uutta ikinä. Ja aina ne helvatat huutomerkit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kirjoitan sinne "mukahauskoja" sattumuksia, kuin täydellistä kuvausta tai raporttia "oikeasta" arjestani. Ei Fb mulle edes ole pääasiallinen foorumi pitää yhteyksiä ystäviini. ja saan ihan itse pääättää miten paljon kerron.
typerimpiä ikinä lukemiani FB-päivityksiä (enkä usko että niin typeriä tulen ikinä lukemaan), tutulla oli suhde varattuun mieheen. Oli tästä tietysti kertoillut "luotettavalle" sisäpiirille. Kuten arvata saattaa, juttu lähti kiertämään, joku tai useampi sisäpiiriläisistä oli kertonut suhteesta ympärilleen. Tuttu käytti FB-päivityksissään miehestä keksittyä nimeä, kirjoitti esim. Erkki tulee tänään käymään tai näinpä Erkkiä tänään vilaukselta kaupassa, oli yhdessä perheensä kanssa. Kerran sitten sattuikin Erkin tilalta miehen oikea nimi. Tutulla on satoja FB-kavereita ja yksi niistä kavereista sattui olemaan "Erkin" vaimon hyvä ystävä. Lopun arvaattekin, sen vain kerron ettei Erkistä ja tutustani tullut paria.
kirjoitan sinne "mukahauskoja" sattumuksia, kuin täydellistä kuvausta tai raporttia "oikeasta" arjestani. Ei Fb mulle edes ole pääasiallinen foorumi pitää yhteyksiä ystäviini. ja saan ihan itse pääättää miten paljon kerron.
Sepä tässä taisi olla koko ketjun idea: kukin päättää toki ihan itse mitä kirjoittaa, mutta tässä kerrotaan, millaisista statuksista itse ei pidä. Minä arvostan statusta, jossa annetaan itsestä vähän enemmän ja kerrotaan myös sellaisia asioita arjesta, jotka ei ole niitä kaikkein hohdokkaimpia tai hassuimpia tai eniten tykkäämisiä kerääviä. Tällä en tarkoita mitään kakkavaippojen tai riitojen tarkkaa raportointia tms...
Itse olen tutustunut Facebookin avulla paremmin esim. moniin kaukana asuviin sukulaisiini ja saanut kuvan siitä, millaisia he oikeastaan ovat ja mistä kiinnostuneita.
Tällaisista tulee mieleen, elävätkö he elämäänsä miettien "hei TÄSSÄ olis nyt osuva juttu mun statukseen."
Kaikkien ei tarvitse nauttia tilannehuumorista, mutta mielestäni niistä syntyvät parhaat päivitykset. Yksinkertaisenkin asian voi pukea kivalla tavalla sanoiksi!
"huusholli siivottu, kaupassa käyty, 20 kilometrin juoksulenkki takana, lapset nukkumassa, nyt viiniä ja hyvää seuraa :)"
Mä olisin ainakin iloinen kaverini puolesta, kun sillä on selvästi ollut hyvä päivä! :)
Töihin
Tuli töistä
Kohta töihin
Tulin just töistä..
Ja sitten yksi aina positiivinen.
Lapset on ihanimmat, mies on ihanin, koti on ihana.
Työpaikka ja työkaverit on ihania.
Suku on ihana..
hyvä idea... Mulla on tuttu jonka päivitykset on aina niitä mitä töitä tehnyt tänään tai aamulla laittaa listan mitä aikoo tehdä tänään. Tyyliin, "imuroitu, matot hakattu, vessa siivottu, hillot tehty ja purkitettu, marjat mehutettu. Seuraavaksi ruohonleikkausta ja rikkaruohojen kitkentää, saunan pesua blaa blaa blaaa". Missä vaiheessa ko. henkilö ymmärtäis yskän, kun joka hänen päivityksen perään kommentois: En tehnyt tänäänkään mitään noista. Elämä on lyhyt...
Toinen mikä ärsyttää on henkilöt jotka kertoo joka riidan mitä puolisonsa kanssa on ollut, yleensä ovat naisia. Ei mulla kiinnosta pätkääkään, kuinka joku sai ukkonsa kanssa aikaan 3:nnen maailmansodan, kun ukko taas tapansa mukaan häipyi omiin menoihinsa ja jätti akan huolehtimaan kaikista kotitöistä. Ja siitä seuraava tilapäivitys on kuinka on oltu niin pusi pusia ja sydäntä ukon kanssa. Näillä ihmisillä on vielä kaikki tutut fb-kavereinaan, pomo töistä ja tätit ja setät joita näkee tuskin koskaan... Noloa, niin noloa.