Vauvan tavarat
Tarjontaahan on vaikka jos ja minkälaista vekotinta ja tavaraa, mutta mitkä ne on ne, joita ilman teillä olisi ollut vaikeampi vauva-aika?
Terveisin äiti, joka ei ehkä hanki vaunuja, mutta pelastusliivit kyllä
Kommentit (5)
vaipat, vaatteet ja kantoliina. Siinä kaikkein tärkeimmät.
Osta vain tarpeen mukaan. Laitokselta kotiin lähtiessä ei paljon tarvitse muuta kuin äitiyspakkauksen ja vaippoja.
kantoreppu, kaukalo plus adapteri rattaiden jalustaan kiinnittamiseen, hoitopoyta (saastyy selka).
Noi ovat olleet meidan vauvanhoidon kulmakivina.
vaikka asuisittekin esim saaristossa tmv,koska missään muussa ei ole niin helppoa hytkyttää vauvaa uneen,tarpeen vaatiessa ne voi raahata vaikka porstuaan ja hytkyttää siellä samalla kun kattoo tv,keittää pottuja tmv!
Ne menee ihan vaan vaikka siinä oman talon edessä vaikket mihinkään niillä ikinä kulkiskaan!
Silloin ei tietystikään kannate hankkia mitään
emmaljungia ovh 600e vaan esim huutiksesta ns parvekevaunut,niissä parhaat ominaisuudet on hytkytettävyys,isot renkaat,hyvät jouset,suojaisa kuomu ja tilava makuutila!
Isommalla lapsella on pakko olla valjaat,jottei se vaavi pääse yksin tipahtaan kun herää ja äiti ei olekaan salamana vieressä,joten kaikista vanhimpia vaunuja en ostais vaan esim tällaiset:
http://www.huuto.net/kohteet/retrot-emmaljunga-yhdistelmavaunut-ei-hvta…
ja noihin sit myöhemmin (n.6kk iästä eteenpäin) ne iitse ostettavat valjaat esim)
Toinen kätevä on kantoliina tai reppu tmv,itse suosin manducaa,todella loistava!!
Lisäksi meillä must on olleet: turvakaukalo/turvaistuin (vähemmän autoa käyttävän kannattaa ehkä investoida tällaiseen 0-18kg istuimeen: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=799&vali… niin ei tarvitse ostaa kuin se yksi istuin/lapsi)
Sitten puklurättejä muutamia,kiva viltti tai peitto,vaatteita :),vaippoja :),peppurasvaa ja bepanthenia,kynsisakset,hiusharja,keittosuolatippoja,suppoja ja minulle itselleni imetysliivit ja liivinsuojia.
Minä tykkäsin myös paljon leikki/jumppamatosta jo noin 1,5kk -> ja sitten n.5kk -> hyvästä,turvavyöllisestä syöttötuolista.
hanki nyt kumminkin ne vaunut, ne on ihan jees, ei mikään varsinainen turha vekotin... Vai ootko se talvivauvan äiti, joka aikoo kantaa lapsensa bussiin sylissä :D Buahahahaaa...