Jos 2 ekaa lasta samaa sukupuolta, niin kuinka moni EI ole kuullut
ehdottelua/vaatimusta/utelua siitä että tekisittekös vielä sen puuttuvan sukupuolen? Onko siis yleinen normi että 2 tytön vanhemmille ehdotetaan pojan tekoa ja 2 pojan vanhemmille tytön tekoa?
Kommentit (13)
Kukaan ei ole ehdottanut että pitäisi tyttö tehdä.
Enkä itsekään halua. Kaiken olen saanut ja liikaakin.
Mä kuulin jo esikoisen jälkeen joka oli tyttö, että nyt sitten poika. Saatiin poika sen jälkeen useampi sanoi että "nyt ei sitten tartte tehdä enää lapsia kun on jo tyttö ja poika". En mä ole koskaan loukkaantunut, enemmin noi on naurattaneet.
mutta kun esikoinen on tyttö ja odotin toista, niin kyseltiin että onhan se poika :D Tyttöhän sekin on.
Nyt toivomme kolmatta, ilman että kukaan on ehdotellut kolmannen tekemistä ja saa nähdä kumpi tulee!
Kahden pojan jälkeen en kyllä muista että kukaan olisi ehdotellut tyttöä, mutta kun aloin odottaa kolmatta niin silloin joku oli kovin varma että kyllä sieltä nyt tyttö tulee. Kolmannen pojan jälkeen on pari kysynyt että vieläkö me aiotaan yrittää sitä tyttöä (ihan kuin koskaan olisimme tyttöä yrittäneet, meistä on ihanaa että kaikki on samaa sukupuolta).
Ei meiltäkään nimittäin heti ruvettu pojan perään kyselemään, vaan vasta muutaman vuoden kuluttua.
Saimme kolmannen ihanan tytön. Ihan oikein kyselijöille. ;)
2 lapsen vanhemmille, että kai te vielä sen pojan/tytön teette tai ainakin kolmannen, sitä "yhtä" lajia. Niin että outoa, jos teille ei ole samaa sanottu.
perheessä pitää olla lapset molempia sukupuolia. Kehuikin sitä miestä, jolla sitten on tyttö ja poika. Ihan kuin se olisi kyseisen miehen ansiota. Että hienosti nussittu!
Tosin tein aina selväksi että haluan kolme poikaa.
Ainoastaan yksi ihminen (setäni vaimo) totesi siinä vaiheessa kun kahden pojan jälkeen tuli tyttö, että "no niin, saittehan te viimein sen tytönkin".
Kyseisellä naisella itsellään on kaksi poikaa. Pidin ihan mauttomana huomautuksena, mutta kyseinen henkilö on tunnettu tämän tyylin huomautuksistaan. Olen oikeastaan vahingoniloinen, kun hänen poikansa ovat tehneet kaiken eri tavalla, kuin äitinsä olisi toivonut ;-)
että jos on 2 poikaa, niin sitten ei kysellä. Mutta jos on 2 tyttöä, niin kyllä sitä poikaa sitten kysellään.
Ja jos aivan rehellisiä ollaan, niin jos saisimme kolmannen lapsen, niin toivoisin poikaa... :)
2 (kahden pojan äiti)
Kukaan ei ole puhunut tytöstä mitään. Luulen, että suurin syy piilee erittäin tyttövoittoisissa suvuissa. Mieheni sukuun ei ole syntynyt meidän poikien lisäksi poikaa v. -78 jälkeen, kun mieheni syntyi.
Minulla on 3 siskoa, joilla yhteensä 5 tyttöä. Serkkuja mulla on 14 tyttöä ja 1 poika, joka oli vaikeasti kehitysvammainen ja menetyi lapsena.
Tämä neljäs lapsemme on poika ultran mukaan. Muut ei sitä tiedä kuin minä ja mieheni. Ja tämä on myös viimeinen lapsemme :)
että jos on 2 poikaa, niin sitten ei kysellä. Mutta jos on 2 tyttöä, niin kyllä sitä poikaa sitten kysellään. Ja jos aivan rehellisiä ollaan, niin jos saisimme kolmannen lapsen, niin toivoisin poikaa... :) 2 (kahden pojan äiti)
Jos olisi 2 tyttöä, olisi melkoiset paineet niskassa tehdä POIKA sukua jatkaan. Ja ihan kuin se olisi naisessa jotain vikaa jos ei saa poikaa aikaiseksi. Ihan typerää, mutta vanhan kansan ihmisillä poika se olla pitää.
Niin komiat 2 poikaa on, että ei kukaan voisi enempää toivoakaan! :)