Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka humalassa miehesi on, kun menette baariin tai johonkin

Vierailija
24.07.2010 |

tapahtumaan juhlimaan? Mitä mieltä sinä olet asiasta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ihan hyvä juttu.

Vierailija
22/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemme jonnekin, vaan humaltuu siellä. Selvinpäin hän toki on aluksi, ei vain tunne rajojaan tai ei välitä humaltumisesta. Samalla tavalla hän juo kännit, kun meillä on kaveripariskuntia syömässä. Ruoat ovat viimeisen päälle, mutta mies on juovuksissa puolessa illassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin kysyä mahdollisimman kattavasti toisten tilannetta.

ap

Vierailija
24/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemme jonnekin, vaan humaltuu siellä. Selvinpäin hän toki on aluksi, ei vain tunne rajojaan tai ei välitä humaltumisesta. Samalla tavalla hän juo kännit, kun meillä on kaveripariskuntia syömässä. Ruoat ovat viimeisen päälle, mutta mies on juovuksissa puolessa illassa.

ap

Annatko ap sen pois, kun et kerta ymmärrä miestäsi. Minä kyllä ymmärtäisin!

Vierailija
25/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään häihin, mies on tietenkin mennessä selvinpäin. Jos mennään johonkin festereille, voi olla hyvinkin pohjia.

Mun mies todella harvoin vetää ihan överiksi, on usein kyllä aika hyvissä, mutta on silti hyväntuulinen ja tämä tapahtuu vasta yöllä eli ei mun hävetä tarvitse. Mutta okei, vähemmänkin voisi vetää, mutta hävetä ei ole tarvinnut juuri koskaan ja jos sanon, että oot vetäny liikaa, niin mies uskoo ja himmailee heti. Ja mun mies ei rähinöi koskaan, eli on aina hyvän tuulinen tai alkaa nukkumaan.

Mäkin vedän ihan kohtuudella, mutta ei me koskaan missään konttauskunnossa olla.

Nii ja siis baariin mennessä ollaan vedetty jotain, mut tosi harvoin baareissa yhdessä käydään. Mulle on ihan ok, varsinkin kun himmailee, jos yhtään vihjaisen.

Vierailija
26/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo pari kaljaa maksimissaan. Itse olen yleensä enemmän

Vierailija
27/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin joskus kun kaymme, mies juo ehka max. 5 yksikkoa alkoholia (esim. viimeksi yksi Gin and Tonic, ja 3 lasia viinia). Ei ole silminnahden humalassa ollenkaan, ei hoipertele jne. Olisin myos hyvin huolissani/nolo jos mieheni kayttaytyisi kuten ap:n... :-/

Vierailija
28/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhdin humalan.

ap

Vierailija
29/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuinen mies sammaltaa ja hoipertelee 5 alkoholiannoksen jälkeen. Kokematon teinityttö viiden siiderin jälkeen ehkä. Oletko varma, ettei miehesi käy salaa tankkaamassa itseensä lisää promilleja?

Vierailija
30/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalassa silloinkin ollakseen hyväksi seuraksi kenellekään. Pääajatus oli nyt se, että mieheni juo juhlissa aivan liikaa, joten minulla ei ole juhlia ikinä. Minulla on vain känninen mies ja häpeä.

ap

Vierailija
31/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on vaikea uskoa, etta aikuinen normaalikokoinen mies saa "tuhdin humalan" aikaseksi viidesta alkoholiannoksesta, ainakin jos ei vetaise niita peraperaa mahd. nopeasti vaan juo ne illan aikana tasaisesti... Onko miehesi pienikokoinen/juoko han aina alkoholin hyvin nopeasti/kayttaako kenties laakkeita jotka vaikuttavat yhdessa alkoholin kanssa? Nuo vaihtoehdot tulevat mieleen, tai sitten tosiaan tuo salapullo jossain tms.

Vierailija
32/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin vain huomiota mainitsemasi alkoholin määrään. Jos ajatellaan tyypillistä illallista, niin tuo 5 annosta tulee helposti täyteen. Alkumalja ja/tai aperitiivi. Alkuruoalle ja pääruoalle lasit viiniä ja jälkiruoalle jälkiruokaviini. Siihen kahvin kanssa konjakki ja 5 annosta on nautittu.

En ole vielä sellaisilla illallisilla ollut, että pöytäseurueesta kukaan tuosta määrästä humaltuisi hirveästi. Siksi kertomasi kuulostaa kummallisiselta, tuntuu kuin taustalla olisi jotain mitä et ehkä itsekään tiedä. Tai joku nr 29 mainitsemista vaihtoehdoista.

En siis halunnut tuottaa pahaa mieltä sinulle. Tilanteesi on varmasti epämukava. t. 30

Vierailija
33/36 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että arvioinkin nyt väärin. Humalatila on se ongelma. Mies myös juo kaiken, mitä hänelle tarjotaan, ei ns. omaan tahtiin, myös sellaisia juomia, joista hän ei yhtään pidä, kun on päässyt alkuun (esim. väkeviä drinkkejä, vahvoja viinejä).

ap

Vierailija
34/36 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että arvioinkin nyt väärin. Humalatila on se ongelma. Mies myös juo kaiken, mitä hänelle tarjotaan, ei ns. omaan tahtiin, myös sellaisia juomia, joista hän ei yhtään pidä, kun on päässyt alkuun (esim. väkeviä drinkkejä, vahvoja viinejä). ap

mutta voi silti olla, etta maaralla on merkitysta, jos ja kun miehesi kerran humaltuu enemman kuin kukaan muu seuruesta (olettaen etta kaikki muut juovat suurin piirtein saman verran). Tunnen yhden tallaisen vastaavan tapauksen, eli siis humaltuu taysin suhteettomasti alkoholin maaraan nahden, ja olen antanut itseni ymmartaa etta ko. henkilo kayttaa psyykenlaakkeita joiden yhteisvaikutus alkoholin kanssa on tama.

Tuli mieleen myos kaantaa kysymys toisin pain: mika olisi mielestasi sopiva maara alkoholia miehellesi? Ei yhtaan, vai onko joku tietty maksimaara, jonka jalkeen kaytos edelleen ok? Jos jalkimmainen, etteko voisi etukateen sopia etta juominen lopetetaan siihen?

Vierailija
35/36 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies juo yleensä niin paljon että kadottaa tavaransa jonnekki, tänä vuonna on pitänyt ostaa uusi puhelin, kaksi takkia, uusia lukot ovessa ja ostaa uudet kengät ku oli kadottanut kengät eikä niitä löytäny mistään enään... mieheni juomis retket kestävät noin kaksi päivää ja sinä aikana en hänestä kuule mitään enkä tiedä missä hän on, itse juon ehkä kerran vuodessa pari siiderii jos saan lapsen hoitoon, mutta en juo mieheni kanssa koska häpeän silmät päästäni hänta ja hänen kaveriensa touhuja kun eivät ees pysty kävelee baarista ulos vaan portsarit viskaavat pihalle kun eivät pysy pystyssä...

Vierailija
36/36 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on nuorempana ollut kovakin viinamies, ei ole mitenkään ihmeellistä, että humaltuu jo pienestä määrästä - maksa ei nimittäin enää käsittele alkoholia yhtä hyvin kuin aiemmin, joten vaikuttaa nopeasti. Mun isäni on ollut vuosikausia alkoholisti, ja yhden alkoholiannoksen jälkeen hän on humalassa, sammaltaa ja hoipertelee.

Itse asiassa minun miehellänikin on nuoruudessaan ollut kova alkoholinjano, ja hänkin humaltuu hyvin nopeasti. Mies ei myöskään humalassa ole mukava, naureskeleva tai hauskaa seuraa, päinvastoin. Kolmen alkoholiannoksen jälkeen miehen silmät alkavat harhailla, hän alkaa pohtia syntyjä syviä, ja alkoholin juomisen jatkuessa pohdinnot muuttuvat ensin negatiiviseen sävyyn, sitten syyttelyyn, lopulta riidan haastamiseen. Mies haastaa riitaa kaikkien kanssa ja mistä tahansa syystä, haukkuu jokaisen joka erehtyy edes vilkaisemaan hänen suuntaansa ja on todella törkeä ja vihamielinen, muttei kuitenkaan väkivaltainen (ei siis käy päälle, mutta soittaa suutaan niin, että joku hermostuu ennenpitkää). Arvatkaa vaan, mitä kaikkea minä olen saanut kuulla känniseltä mieheltäni, ja arvatkaa, miten mukavaa on, kun seuraavana päivänä kaiken, mitä on sanonut ja tehnyt, mies kuittaa sillä, että "emmä muista tollasta", eikä edes vaivaudu pyytämään anteeksi. En tiedä, eikö hän ihan oikeasti muista, vai väittääkö vain niin, mutta olen kyllä todistanut tilanteita, joissa mies soittelee aamulla ryyppykavereitaan läpi tietääkseen, missä on ollut, mitä tehnyt ja ketähän muita siellä oli paikalla. Tiedän myös, että varsinkin nuorempana (kun emme vielä edes tunteneet toisiamme) mies on humalapäissään nähnyt, kuullut ja kokenut harhoja.

Kaiken kaikkiaan alkoholilla on siis hyvin vahva vaikutus minun mieheeni, ja sen tietävät kaikki, niin mieheni kuin kaikki sukulaiset, ystävät ja tututkin. Senkin vuoksi on tosi noloa, ettei mies tajua puitteitaan lainkaan. Kaiketi hänellä sitten on taipumusta alkoholismiin, kuten tuntuu olevan ap:n miehelläkin, koska alkuun päästyään (eli ensimmäisen tai toisen annoksen jälkeen) mies ei kykene lopettamaan eikä kieltäytymään, jos alkoholia on tarjolla. Oli se missä muodossa tahansa.

Kyllä minustakin olisi kiva juhlia mieheni kanssa, mutta se ei vain onnistu sellaisissa yhteyksissä, joissa on tarjolla alkoholia. Ei se silti tarkoita, että elämä olisi pelkkää arkea. Siskoni häissäkin, joissa mies ei tosiaan juonut lainkaan, vaikka alkoholia oli tarjolla, minä kyttäsin häntä koko ajan ja kielsin tarjoilijoita tarjoilemasta hänelle, vaikka hän alkoholia pyytäisikin. Tämä tosin oli miehen kanssa sovittu etukäteen, ja kun hän ei tippaakaan alkoholia nauttinut, siitä ei tullut riitaa. Jos hän olisi juonut vaikkapa lasillisen viiniä, ja olisin mennyt muistuttamaan, että "muistatko, sovimme ettei täällä juoda humalaan?", siitä olisi tullut välittömästi riita.

- 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi