Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sisarusten pakko kuulua samaan uskontoon?

Vierailija
24.07.2010 |

Meillä on tämmöinen tilanne: minä olen ev.lut ja mieheni ortodoksi, lapsemme on kastettu ev.lut kirkon jäseneksi, koska miehelle asia oli silloin "ihan sama" eikä hän ollut kovin kiinnostunut omasta uskonnostaan.

Käymme ev.lut. srk:n päiväkerhossa ja pääsiäisenä ortodoksisessa kirkossa.

Nyt mieheni on alkanut kiinnostua enemmän omista "juuristaan" ja on alkanut toivoa, että seuraava vauva kastettaisiinkin ortodoksisen kirkon jäseneksi: eli sitten meidän perheessä äiti + esikoinen olisivat luterilaisia; ja isä + tämä uusi, kohta syntyvä vauva olisivat ortodokseja.

Minulle tämä sopisi ihan hyvin; samaan Jumalaan ja Jeesukseen me kuitenkin uskotaan.

Tietäisikö joku, onko tämmöinen mahdollista että saman perheen sisarukset kuuluisivat eri kirkkoon vai estääkö joku laki sen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitat: pakollista uskonnonopetusta koulussa 9-12 vuotta ja kirkollisveron maksua 2 % tuloista ikävuosille 15-19.

Vierailija
22/25 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka esikoinen on kristitty, sai tämän ekan aviomiehensä kanssa. erosivat ja nainen nai turkkilaisen miehen. he saivat toisen lapsen ja tämä toinen lapsi on muslimi. mutta vanhemmat eivät osta ollenkaan sianlihaa eivätkä anna sitä enää esikoisellekaan, vaikka tämä onkin kristitty.

Siis eivät anna sianlihaa lainkaan! OMG tee ls-ilmoitus. Kyllähän nyt jokaisen suomalaisen lapsen on pakko saada syödä possua, muutenhan koko elämä saattaa suistua raiteiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärsin, että tuo oli vain esimerkki siitä miten uskonto vaikuttaa. Eli samat säännöt kuitenkin lapsilla vaikka eri uskonto.

jonka esikoinen on kristitty, sai tämän ekan aviomiehensä kanssa. erosivat ja nainen nai turkkilaisen miehen. he saivat toisen lapsen ja tämä toinen lapsi on muslimi. mutta vanhemmat eivät osta ollenkaan sianlihaa eivätkä anna sitä enää esikoisellekaan, vaikka tämä onkin kristitty.

Siis eivät anna sianlihaa lainkaan! OMG tee ls-ilmoitus. Kyllähän nyt jokaisen suomalaisen lapsen on pakko saada syödä possua, muutenhan koko elämä saattaa suistua raiteiltaan.

Vierailija
24/25 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä yhdestä lapsesta muslimin, toisesta juutalaisen ja kolmannesta vaikkapa jehovan.

Saisi hyvän sotkun aikaan:)

Vierailija
25/25 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman uskonnon opetusta koulussa :)

tehdä yhdestä lapsesta muslimin, toisesta juutalaisen ja kolmannesta vaikkapa jehovan.

Saisi hyvän sotkun aikaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi