Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissäkö 10-12-vuotiaita humalassa, vai missä?

Vierailija
23.07.2010 |

Itse asun Tampereella, enkä kyllä ole koskaan noin nuoria nähnyt humalassa missään, enkä koskaan.

Onko nuo jotain kaupunkilegendapuheita, vai tosiasioita?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä Kokkolassakin on juoppolapsia. Niitä ei kaikki näe, mutta kun työssään niiden asioiden kanssa joutuu tekemisiin, kyllä käy sääliksi. Täällä on reilusti alle kymmenvuotias joka joutui alkoholimyrkytyksen takia sairaalaan, oli lähes koomassa, hengenlähtö hyvin lähellä. Kukaan ei halua uskoa todeksi, mutta anteeksi vaan, totta varmasti jokaisessa kaupungissa.

Mutta ei tosiaankaan jokainen niihin törmää. Mä olen nähnyt teinejä humalassa, mutta en pikkulapsia en ikinä kymmenvuotiaita ja hyvä niin.

Enkä mä lähde niitä minnekään kyttäämäänkään, että jos sattuis jossain näkemään.

T: helsinkiläinen

Vierailija
22/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle olen joutunut vakavan humalatilan takia tilaamaan ambulanssin keskellä arkipäivää Helsingissä, oli 11-vuotias. Makasi vilkkaan kadun reunassa puolitajuttomana ja ihmiset vain kävelivät ohitse.

Ja oli muuten sekä vaatteista että kännykästä päätellen ihan hyvin toimeentulevan perheen lapsi.

Onneksi kaverit (jotka olivat selvin päin) olivat jääneet paikalle katsomaan vähän kaverin perään. Saatiin sitä kautta tieto vanhemmillekin (jotka muuten eivät aikoneet moisen pikkuasian takia työpäiväänsä katkaista kesken kaiken).

Ja näitä on aivan varmasti joka puolella, niin surullista kuin se onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaas, kyllä niitä sen ikäisiä varhaisteiniässä olevia kokeilunhaluisia lapsia löytyy kaupungista kuin kaupungista. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pysty asiaa käsittämään. Enkä varsinkaan ymmärrä niitä, jotka eivät pysty käsittämään, että heidän omatkin lapsensa saattavat kuulua tähän joukkoon. "Eihän meidän Ville nyt semmosia, se on niin kiltti ja hyvä koulussakin."

Herätkää!

Vierailija
24/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nähnyt niin espoossa, helsingissä kuin vantaallakin pikkulapsia keskellä yötä juomassa ja päivisin polttamassa tupakkaa. Pienimmät on olleet ale 10 vuotiaita. Itseä kiinnostaisi tietää missä näiden lasten vanhemmat ovat. Ystäväni on sosiaalityöntekijä ja on sanonut, että iso osa lapsista on ns. hyvistä perheistä, joissa vanhemmat painaa pitkää päivää luoden uraansa ja lapset ovat täysin heitteillä ja rahaa on käytettävissä paljon, sillä vanhemmat antavat rahaa, koska ei ole aikaa :( Todella surullista :(

Vierailija
25/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nähnyt niin espoossa, helsingissä kuin vantaallakin pikkulapsia keskellä yötä juomassa ja päivisin polttamassa tupakkaa. Pienimmät on olleet ale 10 vuotiaita. Itseä kiinnostaisi tietää missä näiden lasten vanhemmat ovat. Ystäväni on sosiaalityöntekijä ja on sanonut, että iso osa lapsista on ns. hyvistä perheistä, joissa vanhemmat painaa pitkää päivää luoden uraansa ja lapset ovat täysin heitteillä ja rahaa on käytettävissä paljon, sillä vanhemmat antavat rahaa, koska ei ole aikaa :( Todella surullista :(

Ihan kuin sillä haluttaisiin jotenkin lohduttaa niitä joilla ei rahaa pahemmin ole. Harvemmin kukaan kirjoittaa "ovat työttömien alkoholistien pentuja, jotka saavat mennä miten haluaa". Tai niitä ei sitten ilmeisesti ole.

Niin ja mä en ole nähnyt noin nuoria, en ikinä vaikka helsingissä olen ikäni asunut. Silloin kun itse olin teini, niin rupesin ryyppäämään 14-vuotiaana ja samoin kaverit, en muista yhtään muksua joka olis ollut alle 13-vuotta ja kännissä. Jopa me vähän "vanhemmat" oltaisiin varmasti oltu sellaisista kauhuissamme.

Vierailija
26/29 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan missä tahansa, vai luuleeko osa että vasta täysikäisinä ne ekat kännit vetää?

Itse en kyllä ole kuin todella harvoin törmännyt tosi nuoriin kännääjiin vaikka helsingissä asunkin.

Tosin en kyllä edes pahemmin yöllä kulje ja jos kuljenkin niin oon itekin niin tukkatäys että tuskin jaksan kiinnostua sen enempää jostai pikkukännääjistä. Oma napa paras napa!

Vierailija
27/29 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdalla,muista en tiedä.

Vierailija
28/29 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pullon keskiolutta kadulla ja joku ohi mennyt sitä kommentoin. Olin itse enemmän hämmentynyt siitä, että tuntemattomat aikuiset kommentoivat vihaisesti kuin siitä, että itse ryystin. Ei taida lapset/teini-ikäiset oikein nähdä itseään niin lapsina kuin aikuiset kuvittelevat.

Vierailija
29/29 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi oli 1998. Tuskin tuo nyt niin harvinaista on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä