Kauanko sinulla kestää juosta 10 kilsaa?
Olen tässä juossut muutaman kuukauden lyhyempää reittiä ja pari viikkoa innostunut juoksemaan 12 kilsaa, jotenkin onnistun hieromaan tota pidempää matkaa 2 TUNTIA!
Että mää olen PASKA! :(
Kai ny joku muukin on yhtä surkee kuin minä? Tai no, kehukaa ny itteenne myös, saa vähän tavotetta..
Kommentit (47)
kilpajuoksijaksi niin on ihan sama kauan siinä sulla menee, jaksat sentään juosta kaksi tuntia, mä ehkä kaksi minuuttia.
Mä olen juossut nyt vain lyhyempää, viittä kilometriä maksimissaan. Sekin menee niin hitaasti, että päätin ensin kasvattaa nopeutta ja sitten vasta lisätä matkaa. Nyt on se nopeuden lisäys menossa, mutta lomailu tekee taukoa treeniin... :)
Ajan voisi paremminkin katsoa kalenterista.
Koulussa juoksin "kuupperissa" 100m.
Jos siinä meni 12min, niin 10km:ssa menisi silloin 1200min, eli 20 tuntia.
Siihen pitäisi tietenkin lisätä ruoka- ja lepotauot, eli paljon ehtisi Tenojoessa vettä virrata...
mun vakkari lenkki on n.12km pituudeltaan ja teen siis sen sauvakävelynä ja alamäet juoksen. Juoksua tulee varmaan max.2km yhteensä. Aikaa menee 1h15min.
reilu kolme vuorokautta, sisältäen tauot ja (kunnon!) majoituksen.
Veikkaisin siis, että kymppiin menisi 1h 15min. Noin.
Hyvänä päivänä menee kymppi tuntiin, mikä on kai ihan ok hölkkäsuoritus, mutta ei sitä vielä juoksemiseksi voi sanoa :P
parhaimmillaan, pari minuuttia päälle tunti vähän hitaampaa tahtia.
Kehujako kaipaat...
Hyvänä päivänä menee kymppi tuntiin, mikä on kai ihan ok hölkkäsuoritus, mutta ei sitä vielä juoksemiseksi voi sanoa :P
vähän eri suuntaan kuin mitä aikasemmin ja se sujui aika hyvin. :D
Kotona katsoin että jumalauti, tuntiko siihen meni, ja fiilis hyvä, sanoin miehelle että olen varmaan netistä katsonut matkan väärin tai juoksin väärän reitin kun tunnissa juoksin.
Mies siihen että sää lähit kyllä 2 tuntia sitten!
Mää mielestäni juoksen lenkin, en nopeampaa pääse koivistani vaikka äly sanoo että jossain mättää jos matkat ynnäisi 12 + 12 joka olisi haaveeni, niin siihen menisi 4 h ja luultavasti vähän päälle. Sehän pitäisi juosta puolet nopeammin!!
:(
Kyllä mua niin harmittaa. Jos mää juoksen tuola 2 h niin kyllä te muutkin. Johonkin se kaikki aika vaan menee.
Ap
sun mittaamisessa on jotain pielessä tai sitten termit vaan on menneet sekaisin. 2 tuntia kymppiin tarkoittaa 5 km tunnissa, joka on hidasta kävelyvauhtia. Jos tosiaan "hölkkäät" kymppiä tuon kaksi tuntia, sinun pitäisi mennä jollekin juoksutekniikkakurssille.
vähän eri suuntaan kuin mitä aikasemmin ja se sujui aika hyvin. :D Kotona katsoin että jumalauti, tuntiko siihen meni, ja fiilis hyvä, sanoin miehelle että olen varmaan netistä katsonut matkan väärin tai juoksin väärän reitin kun tunnissa juoksin. Mies siihen että sää lähit kyllä 2 tuntia sitten! Mää mielestäni juoksen lenkin, en nopeampaa pääse koivistani vaikka äly sanoo että jossain mättää jos matkat ynnäisi 12 + 12 joka olisi haaveeni, niin siihen menisi 4 h ja luultavasti vähän päälle. Sehän pitäisi juosta puolet nopeammin!! :( Kyllä mua niin harmittaa. Jos mää juoksen tuola 2 h niin kyllä te muutkin. Johonkin se kaikki aika vaan menee. Ap
Mutta älä sure, äläkä hauku itseäsi paskaksi. Alussa meni minullakin varmaan se pari tuntia kun eka kertaa kympin jaksoin juosta.
Kehityt kyllä ja ajat paranee ja kestävyys paranee. Kunhan jaksat käydä lenkillä. Muista, että matka ei tapa vaan vauhti.
Voin kyllä kävellä helpostikin 20-30km, mutta en juokse ikinä. En ole koskaan esim. juossut cooperintestiä.
Urheiluhullun miehen kanssa menee ehkä taju siitä, mikä on perheenäitien asteikko ;)
Mittaan matkoja Google Mapsin kautta.
Kyllä minut aika moni ohittaa kun käyn lenkillä mutta kyllä minä kävelijät ohitan! :)
Itselleni 12 kilsaa on ihan hyvä lenkki, hiki ainakin virtaa. Kenties juuri siksi että liikun 2 tuntia?
Miten väärä tekniikka tähän liittyy? Eikö se olennaisempi ole lähinnä vauhti jolla menee?
Ap
aloitin juoksentelun keväällä 2009, kun vauva oli n. 6kk. viime syksynä juoksin puolimaratonin (eli 21km ja rapiat), aikaa meni 2,5h. en treenannut mitenkään älyttömästi.
tällä hetkellä juoksen n. 13km lenkkiä, aikaa siihen menee 1h 20min fiiliksestä riippuen.
juoksen n. 2-3 kertaa viikossa. en osaa sanoa, onko vauhtini hyvä vai ei. pääasia, että jaksan juosta ihan hyvin enkä näänny matkan varrelle :)
mukana vähän hölkkää
kävele/hölkkää 50 minuuttiin 10 kilometriä. Muuten olet urheilijatasoa. Suomessa hyvät kilpakävelijät pääsevät tuohon aikaan, ennätys on 42min.
En usko, jos sinulla ei ole oikeasti hyvää urheilutausta ja et osaa kävelytekniikkaa.
enkä aio kokeilla, pökerryn ehkä 200m juoksun jälkeen ainakin näillä helteillä