Mistä löytäisin oman uskontoni?
Usko minulla on jo. Vain uskonto puuttuu.
Mistä löytäisin tietoa eri uskonnoista?
Vai perustaisinkohan oman lahkon? ;-)
Liittyisikö kukaan muu?
Kommentit (45)
Omilla teoilla on merkitystä taivaspaikkaa "haettaessa". t: ap
tai ajautuu vaikeissa olosuhteissa tekemään pahaa? Eli vaikka alunperin pyrkisi hyvään, niin elämä vie vikaan, voimat hyvän tekemiseen loppuvat. Menettääkö silloin taivaspaikan? Entä miten määritellään, kuka on paha omasta tahdostaan, kuka taas "syyntakeeton" esim. sairauden tai ylivoimaisen taakan takia? Entä jos vaikka paljon pahaa tehnyt pedofiili lopettaa vanhoilla päivillään puuhansa, kärsii vankilatuomion ja antaa omaisuutensa ja aikansa hyväntekeväisyyteen - kuittaako tämä aiemmat rikokset taivaspaikan näkökulmasta? 2
Portilla on vastassa henkilö, joka suorittaa arvioinnin.
Hän arvioi taakat, syyntakeettomuudet, sovitukset ja muut.
Kaikki vaikuttavat. Siinä ynnätään yhteen rikokset ja hyväntekeväisyydet.
Elämässä tehdyt valinnat vaikuttavat taivaspaikan mukavuuteen.
Eli kuvaannollisesti lopussa vierekkäin kulkevat murhaajat ja diakonissat.
Toisilla vaan on siellä mukavammat kengät ja makeammat juomat.
Niitä jaetaan liukuvasti, eli ei erotella vain kahteen ryhmään.
t: ap
jos etsit vain uskontoa, se on helppo löytää. Ihan mikä vain mikä miellyttää sinua.
MUTTA jos etsit totuutta, sen löytäminen vaaatii nöyryyttä, rehellisyyttä ja henkistä lujuutta. Kaikilla sitä ei todellakaan ole...
jos etsit vain uskontoa, se on helppo löytää. Ihan mikä vain mikä miellyttää sinua.
MUTTA jos etsit totuutta, sen löytäminen vaaatii nöyryyttä, rehellisyyttä ja henkistä lujuutta. Kaikilla sitä ei todellakaan ole...
Ei ole olemassa yhtä totuutta.
joko jumala on tai sitten sitä ei ole, milainen hän on siitä? haluaako hän mieltä jotain tai ei?
Kuoleman jäkeistä elämää on tai sitä ei ole jne. Siitäkin on olemassa tasan yksi totuus.
18.
mutta itse ajattelen että kaikki eri jumaluudet ovat vain ihmisten erilaisia tapoja yrittää tulkita ja päästä lähelle jotain jumaluutta joka on niin iso ettei sitä ymmärrä pilkkomatta. Minulle kristinuskon Jumala ei ole yhtään sen oikeampia kuin muslimien tai vaikka joku hindujen jumalista, ne ovat minusta vain eri ihmisten eri aikoina tekemiä tulkintoja.
Siis jos puhutaan Jumalasta.
uskossahan kyse on uskosta, ei tieteestä. Absoluuttista totuutta ei ole.
Täällä oikea 18.
Ei ole olemassa yhtä totuutta, koska kukaan ei ole voinut todistaa niin. Ei ole olemassa yhtä totuutta, koska on olemassa erilaisia uskontoja, erilaisia kulttuureja, erilaisia tapoja ajatella. Ei ole olemassa yhtä totuutta, koska minä sanon niin. Jälkimmäisin argumentti on ihan yhtä tosi kuin se, että on olemassa yksi totuus, koska Raamattu sanoo niin.
Mistä tietää, että Raamattu on totta?
Koska Raamatussa sanotaan niin.
Joku sekoilee ihan täysillä noiden numeroiden kanssa ja väittää olevansa numero 18, vaikka on kaikista asioista päinvastaista mieltä kuin 18, eikä näköjään osaa edes kirjoittaa saatikka argumentoida.
Se oikea 18
vaikka sitä ei kukaan olisikaan voinut todistaa, kysehän on ihan eri asiasta! Joka asiassa on olemassa absoluuttinen totuus.
Voi olla että sinulle sitä ei ole, mutta ethän sinä ole sen asian säätelijä.
Joko Jumala on olemassa tai sitten sitä ei ole...
18.
"minun lahkoni" ei tuomitse muita uskontoja, eikä ota kantaa niiden oikeellisuuksiin.
t: ap
vaikka sitä ei kukaan olisikaan voinut todistaa, kysehän on ihan eri asiasta! Joka asiassa on olemassa absoluuttinen totuus.
Voi olla että sinulle sitä ei ole, mutta ethän sinä ole sen asian säätelijä.
Joko Jumala on olemassa tai sitten sitä ei ole...18.
Se, että on olemassa kaksi vaihtoehtoa (Jumala on tai ei ole) ei ole sama asia kuin absoluuttinen totuus. Tyhmäkö olet?
"minun lahkoni" ei tuomitse muita uskontoja, eikä ota kantaa niiden oikeellisuuksiin. t: ap
Mitä sinä opettaisin ja mihin oppisi perustaisit?
17.
mutta en näemmä ymmärrä mitä se termi edes tarkoittaa... Siis asiasta kuin asiasta on olemassa TOTUUS, yksi ainoa totuus. Se on absoluuttinen totuus.
17. ( ei siis 18)
teillä kanssa mietteet...huoh...