Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita vien grillijuhliin, kun muilla on vain yksi vauva ja meilla 3 lasta mukana?

Vierailija
23.07.2010 |

meidan perhe on siis kutsuttu grillijuhliin eraan aitikaverini luokse, sinne tulee myos muita perheita meidan "piirista" ja heilla kaikilla on vain se yksi vauva ja mies mukana. Meilla on vauvan lisaksi 2 isompaa lasta.

Kysyin suoraan etta mita tuomme mukanamme koska meilla on myos isommat lapset mukana, etta tuommeko omat grillattavat ja vaikka jonkun yhteisen jalkkarin tms mutta emanta sanoi ettei tarvitse mitaan.

Minua nolottaa jo nyt etukateen jos tallaisella erilaisella kokoonpanolla sinne menemme ilman viemisia! Joten kysymys kuuluu mita vien ja minka verran?? Lisaksi uskon siella olevan pihvien lisaksi makkaroita ja meilla mina ja lapset emme syo sikaa eika nautaa.

Jos veisin vaikka kanaa grillattavaksi ja jalkkaria ja vaikka virvoitusjuomia? Vai mita?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille sopivat ruoat (syöt sitten itsekin niitä samoja, jos ei ole sopivia muuten tarjolla).

Vierailija
22/44 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi pitää viedä mitään?

Itse kutsun/kutsumme usein ruokavieraita enkä todellakaan odota että vieraat ottavat omat eväät mukaan!!!

Otan kyllä ruokaa tehdessä allergiat yms. rajoitukset huomioon, kunhan niistä vain on minulle mainittu!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus sentäs! Jos on sanottu ettei tarvitse tuoda mitään, silloin ei tarvitse tuoda mitään. Etenkään mitään grillattavaa.

Jos haluaa tuoda muuta tulkkaria, niin se on eri juttu.

Kun itse grillaan yhtään isommalle porukalle, pelkkä ennakkovalmistelu on tuntien työ. Eikä se pidä sisällään tarvikkeiden hankkimista.

Jo suunnittelussa on otettu huomioon ruokien grillauksen rytmitys, se miten ne mahtuu grilliin ja niin edelleen.

Jos joku toisi sinne omat eväät, olisin tyrmistynyt. Riippumatta siitä, tulisiko hän itse grillaamaan eväänsä eli sotkemaan tielleni, vai joutuisinko itse grillaamaan ne, eli sovittamaan ne johonkin väliin ja muuttamaan kenties suunnitelmaa, kun tilankäyttö grillin rajallisessa tilassa ei menekään suunnitellusti.

Jonkin pienemmän grillin kanssa tuo tuokin melkoisen ongelman, jos ruokittavia on useita. Suuremmalla grillillä se voi olla fiksummin soviteltavissa, mutta se on grillattavan määrästä ja sorteista kiinni, miten helppoa se on silloinkaan.

Jos teillä on ruokarajoitteita ja olet ne kertonut, niin eiköhän ne huomioida. En ikinä veisi mitään grillattavaa mukanani, ellei ole nyyttärikeikka.

Se on kuin sylkisi kokin naamalle.

Vierailija
24/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit perustella tuomisesi sillä, että ette syö sikaa tai nautaa.

Vierailija
25/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät syö sikaa eikä nautaa?

Vierailija
26/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaisit lastesi grillijuhlissa herkutella kunnon lihalla!

Vierailija
27/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päättävätkö teillä lapset useinkin omista asioistaan miten sattuu?

Meillä ainakin me vanhemmat teemme päätökset.

Vierailija
28/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noiden aiempien kommenttejen vastapainoksi ehdotan marinoitua tofua, munakoisoa ja maissintähkiä.

Vierailija
29/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilainen ruokavalio, niin veisin jotain omaa grillattavaa mukana. Vie vaikka soijanakkeja tai jotain.

Ja maissinaksuja, niitä nyt varmaan muutkin vauvat syö. Jäätelöä, mansikoita, itsetehtyjä sämpylöitä? Ehkä näistä jotain?

Vierailija
30/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie kokonainen vesimeloni ja kesäkurpitsaa grilliin

Vierailija
31/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syita niihin en nyt ala tassa vatvomaan.

Maissintahkat ovatkin kiva vaihtoehto myos!

ap

Vierailija
32/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaateloa ja mansikoita ja vaikka marenkia jalkiruoaksi! Kiitos vinkista!

ap

Vierailija
33/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syomarajoitteisia vai annatko lastesi mokottaa siella juhlissa kun mikaan ei kelpaa?

Vierailija
34/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ihminen näkisi nälkää ja puutosta ilman "kunnon lihaa".

T. 18 vuotta ilman sikaa, nautaa ja broileria elänyt

Viet omat syotavat kun olette noin syomarajoitteisia vai annatko lastesi mokottaa siella juhlissa kun mikaan ei kelpaa?

Vierailija
35/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalla lukea valitusta typerasta emannasta jolla oli vain pihvia ja makkaroita ja jokunen maissinpokale. 'Meidan Nico ja Luca jaivat ihan nalkaisiksi'.

Vierailija
36/44 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syomarajoitteisia vai annatko lastesi mokottaa siella juhlissa kun mikaan ei kelpaa?

kaikkein tarkeinta ruokavaliossa??

Lapset syovat kuitenkin kanaa, kalkkunaa, lammasta, kalaa ja kaikkea muuta, mistaan vihanneksistakaan eivat nirsoile. Jos sinulla ei ole mitaan muuta ehdottaa niin ala ala arvostelemaan.

Taitaa meilla olla asiat kuitenkin hallinnassa paremmin kuin muilla!

ap

Vierailija
37/44 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syön pääasiassa kasvisruokaa. Nyt kesällä olen syönyt muutaman kerran kanaa. En halua olla osallisena tuotantoeläinten kaltoinkohtelussa :( "

Kana, eli broileri on kaikista epäeettisin liha mitä syödä! Jo kun pieni tipu syntyy, se heti kohta "lajitellaan" niin, että urospuoliset "pääsevät" kasvamaan broileriksi ja kanat heitetään suoraan myllyyn mistä ne jauhautuvat minkin ym. turkiseläinten ravinnoksi.

Sitten kanapojat levitetään halliin, ja niitä kasvatateen 35 PÄIVÄÄ hallissa ennenkun ne viedään teuraaksi! Alussa tilaa on hyvin kun ovat pikku tipuja, mutta sitten kun kasvavat eläimiä on noin 20 lintua neliömetrillä! Lisäksi tuo liian nopea kasvutahti jota ylläpidetään ruokinnalla ja sillä että hallissa on melkein koko ajan valot päällä aiheuttaa kipua kananpojille.

Ja sitten linnut kerätään --> paiskotaan ihmisten toimesta muovilaatikoihin jotka pinotaan päällekkäin ja survotaan kuljetusautoon.

Edesmennyt Anja Eerikäinen kertoi, ettei mikään ole niin kamalaa kun tarkastaa broilerikuljetusauto: kirjaimellisesti kun ovet avaa niin maahan tippuu linnuilta irti repeytyneitä siipiä ja jalkoja :(

Eli jos syötte lihaa, ÄLKÄÄ syökö ainakaan kanaa (broileria)!!! Se on eniten rääkättyä lihaa mitä marketista saatte ostettua.

Itse syön lähinnä kasvisruokaa, mutta satunnaisesti kalaa (lähes sukulaisemiehen itse pyytämää, harrastaa uistelua&pilkkimistä) ja kaupasta jos ostan niin luomulihaa tai poroa. En koskaan kanaa!

Vierailija
38/44 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisen pyytämää kalaa, harvoin kaupasta ostan kun se aika kallista ja usein vain kasvatettua lohta tarjolla.

Vierailija
39/44 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida tietää.

Vierailija
40/44 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos emäntä on jo sanonut, että ei mitään.

Hänellähän koko tarjoilut päin persettä, jos viet sekä juomaa, että ruokaa ja jälkiruokaa lisäksi.

Ehdottomasti ei siis sitä jälkkäriä!

Kanaa voisin viedä, jos mikään perinteisistä grilliherkuista ei käy.

Mutta ap,

jos haluat kanaa, maissintähkiä, jälkiruokaa ja juotavaa JA ITSE VIET NE KAIKKI, grillaa kotona. Mä loukkaantuisin, jos joku tulis tuollaisten tuliaisten kanssa MUN JÄRJESTÄMIIN grillijuhliin; eikö ystävälle oikeasti mikään mun laittama kelpaa. Luultavasti vittuuntuisin niin, että pistäisin ne kanatkin pakasteeseen ja sanoisin, että mähän sanoin, että täällä on kaikkea.

Älä ole moukka ja pilaa toisen järjestämiä juhlia. Järjestä omat omin tarjottavin, nyt menet PIENEN TULIAISEN KANSSA nauttimaan toisen järjestämistä pippaloista.

Tapoja on monenlaisia, ja ihmisiäkin on. Itse en jaksaisi loukkaantua jos vieraani toisi tuomisia tullessaan. Laittaisin vain sujuvasti hänen tuomansa herkut muiden tarjottavien mukaan. Enkä tosiaan kokisi että minun tarjoamani ruuat eivät kelpaa!

Itse olimme ystäväpariskunna mökillä lapsinemme viettämässä juhannust yhden yön verran. Etukäteen soittelin toisimmeko jotain syötävää mukanamme. Kuulemma ei tarvinnut mitään tuoda. KOin kuitenkin todella hulluna mennä kylään 4 lapsen kanssa ja laittaa ystäväpariskuntamme ostamaan kaikki grilliherkut. Niimpä veimme mukanamme kanaa, salaatti tarpeita ja limua. Kaikki ruoka mitä emäntämme tarjosi kyllä kelpasi meille oikein hyvin, siitä ei ollut kyse. Kyse oli enemmänkin ajatuksesta joka minulle on jo kotikasvatuksessa annettu, ettei kylään sovi mennä ilman viemisiä.

Jokainen tieysti toimii tavallaan, mutat kyllä minä kokisin itseni loukkaantuneeksi myös sellaisesta emännästä jolle ei minun hyvässä tarkoituksessa tuomat tuliaiseni kelpaa vaan hän loukkaantuisi niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan