apua! jätin myös tietoisesti 3vuotiaani yksin..
siis järkytyin tosta ketjusta missä lastensuojeluilmoitus tehty ja ihmetellään miksi äiti nukkui päivällä... en lukenut linkkiä
mä olen 3,5v ja 2kk lapsen yh. Olen pari kertaa jättänyt 3v katsomaan dvd:tä / pikkukakkosta ja mennyt tirsoille vauvan kanssa koska vauva "valvoo kaikki yöt". pitääkö minunkin lapset huostaanottaa??
Kommentit (17)
onko valvomaton 3-vuotiaasi vaarassa.
Jos sinulla on avoimia ikkunoita / ovia, lääkkeitä saatavilla, teräaseita (leipäveitset ym.) lapsen ulottuvilla niin ehkä.
kun sossujen kaikki aika menee av mammojen tekwemien turhien ilmoitusten tarkastamiseen.
kukaan tekee ap:sta tai vastaavista ilmoitusta, koska kukaan ei tiedä asiasta, nuija.
ikkunoissa lapsilukot että ovat vain 2cm auki. eikä tietenkään mitään puukkoja ts pöydillä/laatikoissa. kerran nukuin makkarissa vauva kainalossa kun nukahdin imettäessä. kerran torkuin samalla sohvalla millä lapsi katsoi tv:tä. 30min-tunnin olen levännyt eikä esikoinen ole liikkunut mihinkään. aika hyvin kuitenkin olen kuullut tv:n äänen eli en ole sikeässä unessa...
ala veitsillä itseään huitomaan tai hypi parvekkeelta. 3-vuotias on jo fiksu, ainakin minun kolmevuotiaani.
Nukun joskus makkarissa vauvan kanssa koska heräilee yli 10 kertaa yössä ja olen aivan puhki.
Esikoinen katselee sillä aikaa 20min-1h kestävän lastenohjelman ja makuuhuoneen ovi on raollaan. Tulee sinne joskus mutta yleensä katsoo tyytyväisenä ohjelmaa.
Asiassa ei ole mitään lapsensuojeltavaa.
jos muutamana kertana ei aiemminkaan ole mitään sattunut, niin onhan toki mahdotonta, että tulevaisuudessakaan mitään sattuisi? Yhtä hyvin voit sanoa, että koska lapsi ei ole vielä murtanut luitaan, ei hän tule niitä koskaan murtamaan.
Itse olen sitä mieltä, että äiti valvoo pieniä lapsiaan, ja nukkuu sitten, kun lapsikin nukkuu. Itse olen kuullut tapauksen, jossa tv kaatui lapsen päälle kohtalokkain seurauksin!
Minua pelottaa kyllä lukea näitä kirjoituksia, joista paistaa heti läpi, kuinka hukassa monen vanhemmuus on! Kysellään ja ihmetellään itsestään selvyyksiä.
Aloittajalle vinkki: hanki esim. sossun kotipalvelusta apua jaksamiseen. Sieltä voi saada lastenhoitoapua, jos ei itse jaksa. Älä kuitenkaan "unohda" toisen lapsesi valvontaa; oli syy, mikä tahansa.
torkkua sohvalla kun 3v katsoo lastenohjelmia ja vauvakin nukkuu. meilläkin esikoinen herää hissukseen viikonloppuna ja menee olkkariin katsomaan lastenohjelmia kun vanhemmat ja nuorempi vielä nukkuu :)
Nukuin lähes joka päivä sohvalla pikku kakkosen ym. iltapäivä lastenohjelmien ajan lapseni istuessa tai maatessa kainalossani.
Lapsi vain tuumi, että onpa äiti taitava kun katsoo tv:tä silmät kiinni.
Varmasti todella monessa.
torkkua sohvalla kun 3v katsoo lastenohjelmia ja vauvakin nukkuu. meilläkin esikoinen herää hissukseen viikonloppuna ja menee olkkariin katsomaan lastenohjelmia kun vanhemmat ja nuorempi vielä nukkuu :)
normaalia, niin miksi sille uutisten naiselle poliisi piti puhuttelun ja teki ls- ilmoituksen? Eikö ne poliisit tiedä mikä on normaalia ja mikä voisi johtaa vaikka kuolemantuottamus- tai heitteillejättösyytteeseen?
Joskus on varmasti lapsi tippunut keinusta kun äiti on juorunnut mammojen kanssa. Ei lasta huostaanotettu.
Joskus on varmaan lapsi lähtenyt ovesta ulos kun äiti on käynyt vessassa. Ei lasta huostaanotettu.
Turha alkaa aina vääntämään kärpäsestä härkästä. Todella ikävä tapahtumahan tuo on, mutta jossittelut ei auta.
Kuten myös jos päiväkodista lapsi katoaa, se päätyy aina lööppeihin. Mutta kuinkahan monta lasta on kadonnut vanhemmilta hetkeksi? Ei se lehtiin päädy.
äiti ei varmaan juorua tuntia jossain toisessa talossa, missä ei ole tietoinen lapsen tekemisestä, tai viivy myöskään siellä vessassa tuntia..
lopetat moisen toiminnan.