Kamalimpia sisustusjuttuja?
Laavalamppu, tuuletinvalaisin, panelointi seinillä, viuhkat, koriste-esineet yms matkamuistoja kirjahyllyssä.
Mitä muita vielä?
Kommentit (114)
kaikki kopiot ja halpaversiot, joista jo metrien päähän loistaa se tökerö muka-antikkia-autenttista-designia, ne on kauheita.
Jos nyt ihan tarkasti mietitään, niin onhan se itse kirjahyllykin aika paha moka siellä olohuoneessa, nykyisin pitää olla erikseen kirjasto tai sitten kirjahylly työhuoneessa. Sehän pilaa muuten koko lumivalkoisen olohuoneen, jos kaikki kirjankannet ei olekaan valkoisia!!!
järkkyjä juttuja täällä jo listattu. Itse pistäisin kauheimpien joukkoon juuri:
- krääsällä/palkinnoilla/viinapulloilla/tuopeilla/viireillä/sukulaisten valokuvilla ym. täytetyt (kirja)hyllyt
- juurikin matkamuistoKRÄÄSÄ (kyllähän matkoiltakin voi kunnon tuliaisiakin tuoda, esim. Ranskasta/Kiinasta jne. antiikkia, paikallista designia)
- Kaikenmaailma röyhelöt ja yltiöromanttisuus, se, että joka paikka on täynnä jotain esineitä
- kellastuneet mäntykalusteet/panelit ym.
Itse kaipaisin paljon lisää säilytystilaa, kotini olisi paljon pelkistetympi, jos saisin osan tavaroista piiloon, esim. kirjahyllyssä satoja kirjoja (ei siis mitään muuta kirjojen lisäksi), mutta ei ole tilaa varastoida.
Jotkut jutut käyvät tiettyyn sisustukseen, vaikkei itse tykkäisikään. Esim. laavalamppu olisi hauska ja sopiva johonkin 70-luvun tyyliseen retrokotiin. Ei mikään perintöantiikkikaan sovi (välttämättä) Ikea/lastulevykotiin, jos se on vain lätkäisty joukon jatkoksi. Ja milestäni kalusteen ostopaikalla ei ole mitään väliä, vaan tyylillä ja miten istuu kodin kokonaisuuteen.
Jotakuta ärsyttää laminaattilattiat. Siksikö kun ne on halvemmat kuin parketti?
Mua lähinnä huvittaa ihmiset joiden mielestä kalliit merkkituotteet ja hintavat sisustusratkaisut on aina parhaita, viitaten taannoiseen ketjuun jossa lapsi oli tuhonnut mustikkamehulla Umberto Tozzin nojatuolin. 2000 euroa nojatuolista josta ei saa päällisiä irti eikä sitä voi puhdistaa..
Ihmiset tuntuu juoksevan trendien perässä ja ostavan uusinta uutta ilmentääkseen jotakin itsestään, luodakseen jonkin imagon. Surullista, koska sillä tavalla näyttävät vaan äärimmäisen tyhjiltä persoonallisuuksilta.
jotenkin huvittaa tällaiset ketjut ja niiden vastaukset. Millä perusteella luokitellaan ikearoina tai sotkasohva tai kirjahylly ilman kirjoja tai ne matkamuistot ja viuhkat kamalaksi? Sen takia, että ne ovat nykysuuntauksen mukaan out vai sen takia, että niistä ei oikeasti tykätä? Nehän voivat juuri olla niitä persoonallisia juttuja jonkun sisustuksessa.
Ja miten se Vepsäläiseltä ostettu sohva voi olla niin paljon miellyttävämmän näköinen kuin lähes identtinen Ikeasta ostettu? Tai lamppu tai ruokapöytä? Eikö ne tuotteet sinänsä merkitse mitään, miksi pitää tuijottaa sitä merkkiä tai ostopaikkaa?
Nämä listaukset on jo niin nähty. Näissä ei ole enää mitään uutta, vaan aina tulee esiin nämä samat asiat. Eikö ketään häiritse muut asiat kuin sotkasta ostetut sohvat ja lastulevykirjahyllyt tai se unikkokuosi? Kukaan ei ikinä mainitse esim väärin sommiteltuja tauluja tai verhojen ja sohvatyynyjen värisekamelskaa tai valaistuksen puutteita tai huonosti hoidettuja viherkasveja.
Mieheni on kansainvälisessä työssä ja traditioon kuuluu, että uudesta maasta tuodaan aina jokin pieni matkamuisto. Viimeisin on laadukas, käsinmaalattu posliinilautanen Perusta.
Ja kun muutamme Suomeen, tuomme jonkin muiston nykyisestä asuinmaastamme. Kenties pienen patsaan tai veistoksen, josta tunnistaa maan erityispiirteen.
Ei ehkä av-mammojen arvostama, mutta meille tämä kokoelma on täynnä muistoja.
kun puhuttiin matkamuistoista...
Mulla on kaksio. Seinillä lapsen piirustuksia ja taidetta, varmaan lähemmäs 100 kappaletta.
Katossa roikkuu perintökristallikruunut.
Lattialla värikkäitä rasymattoja. Verhot olen ommellut itse värikkäistä kankaista, samoin päiväpeittoina meillä on tekemiäni tilkkupeittoja. Paljon tyynyjä, joita olen virkannut ja ommellut.
Mulla on myös kaunis kultakehyspeili :)
Huonekalut on kirpparilta. Kirjoja on kaksi hyllyllistä.
Lemmikkejä tai viherkasveja ei ole.
Ja saa arvata koulutusta yms jos tahtoo :D
vaikka av-mammat mitä sanoisivta. Ne kun ovat eri versioina olleet jo sata vuotta.
Kuulostaa boheemilta sisustukselta. Ovatko kristallikruunusi tyyliltään enemmän tällaisia (vaihtoehto 1)...: http://www.kristallikruunu.com/kruunut/Emma.jpg
..tällaisia (vaihtoehto 2): http://www.vanhatavara.com/esinetieto/kellovalaisimet/kellovalaisinkuva…
..vai tällaisia (vaihtoehto 3): http://www.stopteltat.fi/cms/tiedostot/kuvat/Somisteet/kristallikruunu_… ?
Mulla on kaksio. Seinillä lapsen piirustuksia ja taidetta, varmaan lähemmäs 100 kappaletta.
Katossa roikkuu perintökristallikruunut.
Lattialla värikkäitä rasymattoja. Verhot olen ommellut itse värikkäistä kankaista, samoin päiväpeittoina meillä on tekemiäni tilkkupeittoja. Paljon tyynyjä, joita olen virkannut ja ommellut.
Mulla on myös kaunis kultakehyspeili :)
Huonekalut on kirpparilta. Kirjoja on kaksi hyllyllistä.
Lemmikkejä tai viherkasveja ei ole.
Ja saa arvata koulutusta yms jos tahtoo :D
-hirveän isot metallinväriset jääkaapit ja pakastimet. Pahimmillaan vielä pari näitä rinnakkain. Ihan kuin ruumisjääkaapit ruumishuoneella tai patologisella. En varmaan uskaltaisi nukahtaa sellaisessa asunnossa. :D
-muutenkin keittiöiden tekeminen ammattikeittiön näköisiksi. En jaksa ymmärtää, miksi kukaan haluaisi kotiaan enemmän teollisuushallin näköiseksi.
-tehosteseinät. Vähän väsyneitä. Menneiden trendien pitäminen sisustuksessa on jotenkin surkeaa
-enkä tykkää nykyversiostakaan eli sisustussuunnittelijan harmoniseksi kokonaisuudeksi rakentamia maanläheisiä murrettuja sävyjä koko huone täynnä. Mua jotenkin ahdistaa koti, johon ei voi jälkikäteen vaihtaa edes sisustustyynyä saati verhoja pilaamatta koko huonetta
-piristysruiskeina keltaista, oranssia, limeä tai pinkkiä. Graah.
-60-luvun retromuoti asunnoissa. Tähän monesti yhdistetään vielä ne maanläheiset murretut harmoniset koiranoksennusvärimaailmat. Ja jotenkin 60-luvun huonekalut on mun mielestä masentavia ja ankeita.
-tuplakupla on kans ihan hirveä. lempinimeltään "pässinkivekset"...
-hirsitalot. Talot, jotka on maalattu jollain karmealla värillä (keltainen tai vihreä eivät minusta ole julkisivuvärejä)
-pienet "ampuma-aukko"ikkunat. Näitä yhteen aikaan rakennettiin.
-lisäksi dissaan myös täällä moneen kertaan listattuja junttijuttuja, ysärijuttuja ja sellaista maalaistalotyyliä pirtinpöytineen.
joissa tähti- yms. koristetyynyjen ja -huopien vyöry ja somisteena sisustussanoja "La Cusina" jne.
Mun kristallikruunut muistuttavat eniten ekaa tyyliä :)
Jokainen sukupolvi haluaa erottua vanhemmistaan ja etenkin isovanhemmistaan. Ensimmäisiä omia koteja sisustetaan vielä siinä samassa kotoa lähtemisen vimmassa, jossa kaikki vanhempien ratkaisut tuntuvat idioottimaisilta ja isovanhempien ratkaisut suorastaan homeisilta. Tästä syystä kaikki edellisetn sukupolven suosimat sisustusratkaisut päätyvät inhokkilistoille.
Kun te olette isovanhempia, nuoret perheet kammoavat teidän sisustustyyliänne.
päästä hirvityksiä. Seuraavat sisustusjutut eivät ole yksistään muuta kuin tylsiä, mutta kun asuntoon tungetaan ne kaikki, on koti kuin hotellin ala-aula. Jopa rosterikoneetkin löytyvät - ihan niin kuin hotellinkin keittiöstä.
- Ryijymatot väreissä suklaa, latte, beige, harmaa, lime, tummanpunainen, luonnonvalkoinen
- Kaikki merkkilamput: Lokki, TuplaKupla jne.
- Valkoiset, usein kiiltävät huonekalut.
- Valkoinen "mediataso" pakollisen taulutelkkarin alla
- Kuution malliset sohvat, veneisiin sopivalla Alcantara-kankaalla
- Yksi poikkeavan värinen tehosteseinä joka huoneessa
- Tähtityynyt (Gantia) ja kaikki muu tähtiskeida
- Paneeliverhot (=vain kaitale kangasta kun ei ole varaa ostaa enempää)
- Marimekon Hobbyhall-kankaat (osta osamaksulla)
- Rosterikeittiökoneet
- Halogeenivalot katossa/keittiötasojen päällä
- Lasitiilet/silmissä särisevät pikkupikkupikkulaatat kylppärissä
- Hyllytasot seinillä
Voisin jatkaa listaa loputtomiin, mutta jo edellä luetellut löytyvät 95 prosenttisesti uusista asunnoista. Kun on nähnyt yhden, on nähnyt kaikki.
Samoin sisustus joka on pelkkää mustaa, valkoista ja kromia.
Pelkkä lakattu mänty.
Panelia löytyy meiltäkin, mutta 115 vuotta vanhana.
Kattotuuletinvalaisinta olis kaivattu tän kesän helteillä.
sisustusliikkeistä. Just nää tekowanhat taulut joissa lukee jotain "home sweet home" tai muuta typerää. Tekowanhat kyntteliköt, lamput sun muut...yöks.
mitä nykyään näkee paljon seinillä tai hyllyillä joko maalattuna tai puisina hirvityksinä. Tyyliin keittiönkaappien päällä sana "kitchen".. onpa mielikuvituksekasta, muuten olisinkin luullut olevani makuuhuoneessa.
olla jotain..
just nää koko valkoiset asunnot joissa haettu "luksusta" halvalla, pöh.
persoonattomia kokonaisuuksia.Tosin kyllä ap:n mainitsemat viuhkat ja muut aika kammottavia nekin :P
valkoisesta sisustuksesta?
Saako silloin sisustaa valkoisella?
t. yksi, jolla on melko valkoinen sisustus eikä ainakaan itse kuvittele hakevansa luksusta. Haluaa vain kodin, jossa itse viihtyy :)
buddha-patsaat mitä on jokaisen "maailmalla matkustelleen" sivupöydällä tai ikkunalaudalla.
vielä pahemman. Laitettu koti jostain sisustuslehdestä löytyneen kodin mukaan ja ihan on onnistuttukin, ei siinä mitään. Mutta kun siitä sisustuslehden kodissa on ollut jotain englanninkielisiä sisustuslehtiä sivupöydällä, sellaisia on hankittu omaankiin kotiin nättiin pinoon. Huvittavinta tässä että kumpikaan perheen vanhemmista ei osaa sanaakaan englantia. =D
jos ne tykkää katella niitä kuvia =)
Englantilaisista sisustuslehdistä saa kyllä ihan uudenlaisia ajatuksia sisustukseen.
Onnistuit nappaamaan esimerkkiisi mun mutsin nimen :DDD
lähestulkoon ainoa, joka ei pidä niistä mauttomista, hajuttomista, KOKOVALKOISISTA kämpistä, joita sisustuslehdet ja tv-ohjelmat järjestään esittelevät. Saan niistä näppylöitä. Myös Marimekko-kuosi on ehdottoman out.
Omasta kodista löytyy kyllä sisustusmokia mm. eripariset, ei toisiinsa matsaavat huonekalut makkarissa. Tosin täällä tehdään nyt jatkuvaa remppaa ja huonekalut kiertävät sen vuoksi huoneesta toiseen eli ne eivät nyt senkään takia matsaa. Olkkari on ainoa huone, jossa on vähän mietitty sisustusta seinien, sohvan yms. osalta.
Niin ja meiltä löytyy toi kamala valaisintuuletin ;) Halpis, eikä hivele aina esteettistä silmää, mutta onpahan ollut kätevä kyllä näillä helteillä - on saanut nukkua yönsä vähän viileämmässä.