Puhuuko teidän puoliso teille "turpa kiinni" ja "saatanan sika" tyyliin?
Meillä tämä on lähes jpkapäiväistä ja en tiedä miten sen saisi loppumaan. Mieheni aina suuttuessa puhuu lasten edessä näin.
Kommentit (56)
Mieheni kunnioittaa minua. Lapsen isä oli juuri tuollainen kusipää. Joka päivä kuulin olevani ruma, läski ja oksettava. Lista oli loputon. Minulle ei enää ikinä puhuta siihen sävyyn. Noin epäkunnioittavalle miehelle antaisin kenkää nykyään.
Liekö miehesi oppinut tuon jo lapsuuden kodistaan? Toivottavasti lapsenne ei opi samaa.
Mieheni kunnioittaa minua. Lapsen isä oli juuri tuollainen kusipää. Joka päivä kuulin olevani ruma, läski ja oksettava. Lista oli loputon. Minulle ei enää ikinä puhuta siihen sävyyn. Noin epäkunnioittavalle miehelle antaisin kenkää nykyään.
Liekö miehesi oppinut tuon jo lapsuuden kodistaan? Toivottavasti lapsenne ei opi samaa.
Riideltiin harvoin niin pahasti eli ei nimittelyä tapahtunut kuin muutamia kertoja. Mutta mun mies osaa kyllä olla riitatilanteessa täydellisen välinpitämätön paskiainen. Viime aikoina käytös on tosin parantunut, kun paljon olen siitä puhunut. Pariterapiassakin käytiin vuosia sitten, kun riidat meni niin pahoiksi.
Nyt pikkuhiljaa ollaan opittu riitelemään "paremmin", nyt mies ei juuri enää nimittele ja pysytään paremmin asiassa. Ja saadaan riidat selvitettyäkin nopeammin eikä päästetä tilannetta liian pitkälle.
Mä en kuuntelisi huonoa käytöstä päivittäisessä elämässä. Eräs ystäväni käyttää kyllä sellaista kieltä miehelleen ja lapsilleen, että huhhuh. Vitun idiootti on aika kevyttä vielä... :/
Ei ole ikinä käyttänyt mitään haukkumasanaa tms. Pahin mitä hän on mulle sanonut on: "Sinä et kuuntele mua taas yhtään!" huutamalla tai "Ettekö ole käyneet tänään missään?" *ittumaisella äänensävyllä. Minä olen tainnut joskus sanoa, että "Haista *aska!"
Ei tuollaisata tarvitse kenenkän kuunnella. Se nakertaa itsetuntoasi pala palalta.
Meillä keskusteltiin suhteen alussa jo nämä asiat ja se, miten toista kohdellaan. Eli riidoissa käsitellään riitaan liittyvä asia eikä nimitellä toista. Se ei saa riitoihin lisää muuta kuin lisääntyneen v*tutuksen. Lasten kuullen en voisi ikinä nimitellä toista eikä myöskään mieheni. Lapset ottavat tosi helposti sanat sanavarastoonsa ja kasvatamme myös lapsemme kunnioittamaan vanhepia näyttämällä esimerkkiä myös toiisamme kohtaan.
Näytä sille juopolle kusipäälle ovea, koska noin ei saa toiselle ihmiselle puhua.
Näin sanoo kusipää äija potenssiin 3.
Hellä pitää olla naiselle ja lapselle.
Ja jos puhuisi, eikä muuttaisi tapojaan-> minä lähden.
jotka sanovat noin, ja osa niistä tarkoittaa ja osa ei, vaan huutavat mitä mieleen juolahtaa.
Itse en henk.kohtaisesti kuitenkaan sietäisi mitään moista kohtelua, ei kenenkään tarvitse!
kyllä täytyy naisen olla tyhmä jos oikeasti kuvittelee/luulee, että koulutustaso vaikuttaa tälläisiinkin puheisiin käyttäytymiseen.
Melkoista yleistämistä.
Meillä joskus leikillään sanotaan esim. jos toinen unohtaa jotain, että "voi idiootti" tms, mutta siis sen kumpikin ymmärtää enemmänkin hellittelysanana tuollaisessa yhteydessä. Eli pahalla ei sanota.
Exäni puhui minulle noin mutta hän oli muutenkin täysin vajaa.
Parisuhteessa ei sanota noin missään tilanteessa. No jaa. "Saatanan sika" ehkä jos se sika olisi pettänyt.
Ei ikinä koskaan milloinkaan!1 En kuuntelisi hetkeäkään tuollaista sontaa! Luoja mitä kaikkea ihmiset suostuvat kestämään!?
28v yhdessä
Entä mökkimies? Hän ei ole aviomiehesi.
"28 vuotta ja sikana" - laulaa Eppu Normaali