Puhuuko teidän puoliso teille "turpa kiinni" ja "saatanan sika" tyyliin?
Meillä tämä on lähes jpkapäiväistä ja en tiedä miten sen saisi loppumaan. Mieheni aina suuttuessa puhuu lasten edessä näin.
Kommentit (56)
alkoi puhua noin. Siinä vaiheessa oli meillä jo lapsiakin. Ehkä minusta on tullut tylsä itsestäänselvyys vaikka yritänkin pitää suhteessa kipinää ja mies pääsee kotona hyvin helpolla. "Sika"-nimitys on meillä kevyimmästä päästä. Tutumpia ovat "Tyhmä narttu" ja "läski lehmä" ja nyt viimeaikoina "saatanan vanha ämmä".
Kerran olen minä tuollaista sanonut, ja kerran mies (eri kerroilla). Kumpikin kun lapsi oli alle 6 kk ja oltiin molemmat väsyneitä ja stressaantuneita. Anteeksi pyydetty ja annettu.
Mies on ah niin hyvinkasvatettu, että mulla keittää välillä yli. Kiroilinkin tässä äskettäin oikein perkeleesti miehen hyvätapaisten sukulaisten edessä!
varsinkin muiden edessä. Ei liioin välittänyt lapsistaankaan. Esti kouluttautumiseni, työssäkäymisenikin, kun kuuli, että on miespuolisia työkavereita.
Jätin hänet ja löysin työpaikalta miehen, joka kunnioittaa ja arvostaa minua ja lapsiani enemmän kuin isänsä koskaan.
Ei tuollaisten kanssa pidä kituuttaa. Ei niihin terapiat auta, ovat persoonallisuushäiriöisiä, jos tuo on jatkuvaa. Eri asia kerran sanoa ja katua, mutta meillä se oli jatkuvaa solvausta, vähättelyä ja nurkkaan ajamista. Lapset kärsivät liian kauan, kun olin sokea tilanteelle.
Jokainen, joka tällaisesta kärsii, lähtekää! Ette menetä yhtään mitään! Päinvastoin, löydätte oman itsenne uudestaan ja kasvatte!
Ei kuulu meidän väliseen kommunikointiin tuollainen. Kunnioitamme toisiamme niin paljon että puhumme asiallisilla sanoilla riidellessäkin.
Toisekseen, ei mun mies taitaisi edes uskaltaa. Hän on kuullut kun olen exälle suomentanut muutamia tosiasioita puhelimessa. Mulla on niin terävä kieli että siinä jää pikkuisenkaan hitaampi jalkoihin jos oikein aletaan. Tuli exän kanssa treenattua.
Se ei ole aikuisen käytöstä!
Minä antaisin täyslaidallisen heti kättelyssä, jos tollaista lipsahtaisi. Ikinä ei ole mua haukkunut.
Ei kenenkään tarvitse sellaista sietää. Jokaisen pitää saada olla rauhassa omassa kotonaan! Ihan joka ikisen perheenjäsenen.
Teinit saattaa päästää suusta jotain tuon sorttista, mutta en mä sitäkään purematta niele.
Eihän tuollalailla puhuta kenellekään! Lapsillekin tulis tuollaisesta kielenkäytöstä kunnolla arestia ja viikkorahan menetys.
Ei kuulu meidän väliseen kommunikointiin tuollainen. Kunnioitamme toisiamme niin paljon että puhumme asiallisilla sanoilla riidellessäkin. Toisekseen, ei mun mies taitaisi edes uskaltaa. Hän on kuullut kun olen exälle suomentanut muutamia tosiasioita puhelimessa. Mulla on niin terävä kieli että siinä jää pikkuisenkaan hitaampi jalkoihin jos oikein aletaan. Tuli exän kanssa treenattua.
Vai mitä tarkoitat?
Olen ollut nyt 5v. puolison kanssa yhdessä.
Me itseasiassa puhutellaan toisiamme oikeilla nimillä vähän, käytämme sellasia lempinimiä toisista. Mutta sitten kun jompikumpi on pahalla tuulella, niin ei koskaan haukuta toisiamme!
Siis nimittelyä - ei!! en kuuntelisi tuollaista!
Kerran tai pari on saattanut heittää tuon turpa kiinni, mutta ei muuten.
Puhutteletko itse puolisoasi samalla lailla?
'up yours', ja 'screw you' sekä minulla 'YOU DICK!'. Nämä tosin sanotaan yleensä aivan neutraalilla äänensävyllä ilman suurempia aggressioita, ollaanhan me oltu naimisissa jo kohta 20 vuotta ;-) Välillä ollaan ääliöitä ja jos ei sitä saa toinen mitenkään ilmaista, aggressiot alkavat kertyä.
ne jotka ovat ns. sivistyneitä eivätkä koskaan sano miltä tuntuu vai ne jotka räiskähtelevät?
Ap:n mies tosin saattaa puhua rumasti aivan loukkaamistarkoituksessa, joten itse ainakin tuossa tilanteessa häipyisin muutaman viikon lomalle ilmoittamatta minne lähdin. Lapset ottaisin mukaan. Siinäpähän mies miettisi mitä haluaa.
lausuvat tyypit karsiutuivat jo ensimmäisten treffien jälkeen mun kelkasta. Huono käytös on totaalinen romanssinkuolettaja.
minun mieheni saattaa joskus suuttuessaan sanoa tosi rumasti. Ei kukaan ehdoin tahdoin alakaan seurustelemaan tyypin kanssa, joka ensimmäisillä treffeillä haukkuisi, mutta eihän moni niin teekään. Ei ainakaan minun mieheni 16 vuotta sitten käyttänyt edes suuttuessaan moisia "termejä" kuin nyt. Siiitä olen yhtä mieltä, että huono käytös on romanssin tappaja, siksipä kylmää kyytiä meillä onkin....toisaalta osaa myös suodattaa, sillä jos olisi aina sitä, mitä toinen väittää (helvetin idiootti), niin tuskinpa hän kanssani olisi...tai mikä hän sitten siinä tapauksessa olisi!? :D
meillä molemmat akateemisia (eli siihen kariutuu käsitys alhaisesta koulutustasosta) ja välillä kyllä riidellessä tulee molemmilla suusta jos mitä. eipä todellakaan seurustellessa tullut, vasta kun ollaan naimisissa ja väsyneitä yövalvomisten takia. hermo kireällä molemmilla lähes koko ajan. mitäs sitten pitäisi tehdä, jättää muuten kunnollinen, rehellinen mies, joka hyvä isä lapselle? en yhtään ihmettele, kun suomessa niin monet avioliitot päättyy eroon, kun täällä ollaan valmiit heittämään hanskat tiskiin ensimmäisen kunnon riidan ja nimittelyn myötä. en puolustele nimittelyä, mutta onhan se aika inhimillistä kuitenkin.ennemmin otan miehen, joka riidellessä nimittelee, kuin miehen, joka pihtaa "omia" rahojaan tai juopottelee illat pitkät kavereiden kanssa "pelimatkoilla" jne.
en yhtään ihmettele, kun suomessa niin monet avioliitot päättyy eroon, kun täällä ollaan valmiit heittämään hanskat tiskiin ensimmäisen kunnon riidan ja nimittelyn myötä. en puolustele nimittelyä, mutta onhan se aika inhimillistä kuitenkin.ennemmin otan miehen, joka riidellessä nimittelee, kuin miehen, joka pihtaa "omia" rahojaan tai juopottelee illat pitkät kavereiden kanssa "pelimatkoilla" jne.
ap kirjoittaa jo aloituksessaan että tuo on jatkuvaa.
On olemassa myös miehiä jotka eivät nimittele, ei tapella rahoista ja jotka eivät juo. Älkää nyt tyytykö ihan mihin saastaan tahansa.
ollut ikinä ja toivottavsti ei tulekaan. Ollaan oltu 16 vuotta yhdessä.
Mies on akateemisesti koulutettu ja itse en koskaan tuollaista kieltä käytä. Laitoin tämän viestiketjun hänelle meilillä ja hän pari päivää yritti hillitä kielen kantojaan kunnes taas tänän aamuna tuli se vakio "turpa kiinni".
Onneksi mulla on oma koti, ei asuta yhdessä, eikä ikinä kyllä muuteta yhteen.
Eilen miesystäväni sai krapuloissaan kunnon raivarin. Se tais saada jonkun juoppuhulluuskohtauksen. Uhkasi mm. tappaa. Mä olen huora, idiootti, kusipää, puupää .... ja painu vittuun. Mies tarttui mua harteilta kiinni ja sanoi kuristavansa. Mä olen isompi ja vahvempi noin fyysisesti, purin hammasta etten vedä sitä turpaan. Tönäisin vaan miehen sivuun ja lähdin kotiin.
No, sittenpä lähdin enkä ole perään soitellut. Itse miesystäväni soitti mulle eilen parikin kertaa ja yritti laittaa huutamisensa mun syyksi, vaikken siis tehnyt yhtään mitään. Olin just herännyt ja kello oli aamulla vasta jotain 8.
Kai tämä nyt oli tässä meijän juttumme. Monesti olen antanut anteeksi, nyt en taida viitsiä, kun käyttäytyminen ei muutu. Muuttuu vaan pahemmaksi. Niin taitaa ap teilläkin muuttua vaan pahemmaksi. Me ollaan oltu kimpassa jotain 3,5 v.
järkkyä.Vitun idiootti,sä oot yks kusipää,sä oot niin vitun ääliö,vitun homo,voi vittu sä oot vaan niin idiootti/tyhmä/kusipää/oikee paskakasa.
Eikä tässä varmaan ole ees ne keikkein kauheimmat mitä suusta pääsee.
Sit yleensä mukaan vedetään miehen exät jotka on halpoja huoria,sun muijia,parhaimmat panot ikinä,ja lutkia...
suhteemme perustuu molemminpuoliselle kunnioitukselle.
Jos ottaa aivoon, on osattava sanoa toiselle mikä on vikana, nimittelemättä. Meilläkin riidellään, mutta yritämme aina pysyä asiassa. Toista ei nimitellä eikä syytellä.