Työtarjous ja olen rv21
Pähkäilen, että ottaisinko vastaan vai en. Hieman parempi palkka olisi, mutta toisaalta taas työmatka lisääntyisi ja sitä myöten bensakulut (julkiset ei kulje vuorotyön vaatimina aikoina).
Olen kotona tehnyt töitä viimeisen puoli vuotta ja kaksi koululaista aloittaa nyt koulunsa.
Aikaisemmissa raskauksissa minulta on viimeisellä kolmanneksella "kielletty" autolla ajo supisteluiden takia. Raskaus ei vielä näy päälle, mutta jos ottaisin paikan vastaan ja ilmoittaisin kohta äitiyslomasta tuntuisi se huijaamiselta.
Toisaalta työ tuntuisi mielenkiintoiselta ja olisi paikka äitiysloman jälkeen odottamassa. Toisaalta kaksi koululaista vaatii aikuisen huomiota koulun alettua ja noi loppuraskauden mahdolliset supparit saattaisi johtaa ennen aikaiselle saikulle. Palkkaero menisi kulkemiseen.
Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (10)
Jännä, kyllä mulla tuossa vaiheessa hyvinkin erottui (olen kyllä melko hoikka).
Ota ihmeessä paikka vastaan! Onnea!
se ole aika tyhmää rahasta kieltäytyä??
välttämättä omavastuun raja täyttyä vaikka matkakulut olisivatkin vähennyskelpoisia.
Työnantaja on ottanut riskin tarjotessaan paikkaa sulle, ja voi, voi, joskus riskinotto ei kannatakaan. Muista että matkakulut niiltä osin kun julkiset ei kulje, voit vähentää verotuksessa.
Eli kertoisin aivan saman, mitä olit aloitusviestiin laittanut (paitsi lasten koulun aloitusta). Jos työtä sinulle on tarjottu, niin työnantaja ainakin pääsee tekemään valinnan kaikkien tietojen pohjalta. Itse olen aina ollut täysin rehellinen työpaikkaa hakiessa ja myös saanut vakituisen paikan vaikka oli valitsijoiden tiedossa, että jään äitiyslomalle parin kuukauden päästä. Oli huomattavasti mukavampi olla töissä tuo aika ennen äitiyslomaa, kun sen työnantajakin tiesi.
tja saisi heti rehellisen kuvan työntekijästä.
Kerroin raskaudestani suoraan työnantajalle ja silti pikka olisi tarjolla eli maanantaina menen katsomaan uudet toimitilat ja tutustumaan.
Joku sanoi mahan näkymisestä... Minulla ei aikaisemminkaan ole maha näkynyt normaalivaatteita käytettäessä kuin vasta seitsemännellä kuulla aikaisintaan. Toisaalta hyvä niin, koska työ on asiakaspalvelua sisältävää. Kivempi olla töissä, kun maha ei herätä ennakkoluuloja/vie huomiota asiakkailta.
Huojentunut olo tuli, kun ei tarvitse salailla asiaa.
Oletpa suoraselkäinen ja rehellinen ihminen. Upeaa :) Onnea ja hyvää jatkoa elämääsi.
Oletpa suoraselkäinen ja rehellinen ihminen. Upeaa :) Onnea ja hyvää jatkoa elämääsi.
Työnantaja on ottanut riskin tarjotessaan paikkaa sulle, ja voi, voi, joskus riskinotto ei kannatakaan. Muista että matkakulut niiltä osin kun julkiset ei kulje, voit vähentää verotuksessa.