miten äidin syöminen vaikuttaa sikiöön?
Kun minulla on nyt raskaana ollessani kadonnut ruokahalu (paitsi esim oliiveja yms himoitsen). Kuitenkin rahat tällä hetkellä tiukilla ja syön mitä sattuu olemaan kaapissa ja ei siis mitään kovin ihmeellistä. Makaroonia + jauhelihaa, makaroonilaatikkoa, kaurapuuroa esimerkiksi on tullut nyt syötyä muutamat päivät. Eli ei mitenkään terveellisesti edes ja sitten kun unohdan syödä monesti, niin vaikuttaako miten sikiön kehitykseen ja onko lapsella jotain ongelmia kun on syntynyt? tämä huolestuttaa. Söisin paremmin vaikka väkisin jos olisi rahaa. Tilanteeni ei kuitenkaan ole tällainen kauaa, mutta voiko se näin raskauden alussa vaikuttaa negatiivisesti?
Kommentit (26)
Entäs ne hyvät rasvat? D-vitamiini?
Nykyään kaikki ajattelevat vain itseään. Laihduttavat odottajat on kyllä tupakoinnin lisäksi tyhmintä mitä tiedän :/
Älä stressaa, syö mitä voit. Mä elin raskauden ensimmäisen puolikkaan mansikkasmoothiella ja kofeiinittomalla jääkahvilla. Toisen puolikkaan himo olivat höyrytetty parsakaali ja sitruunavesi :D oikein eloisa pirpana pyörii jaloissa. Muista vitamiinilisät ja uni.
Kuka nosti ikivanhan keskustelun? :d
"Eiku siis mä kyl syön nyt vaan mandariineja enimmäkseen ku haluun pysyy hoikkana, terkka sano ettei haittaa ja vittu mun perse ei levii niinku perusmutseilla", erään tutun suusta kuultu. Siis hyi vit.