Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin pukeutumisesta, onko tämä teidän mielestänne epäasiallista?

Vierailija
21.07.2010 |

Ollaan siis menossa katsomaan vanhaa sukulaista ja teinillä on muuten ihan asialliset vaatteet, mutta kirkkaan (siis ihan oikeasti _kirkkaan_) pinkkiä kynsilakkaa sormenkynsissä ja varpaissa.

Haluaisi vielä käyttää avonaisia kenkiä.

Kehtaanko nipottaa tuosta ja käskeä ottamaan lakan pois? :p

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lakkaus olisi pahasta?

Minun körttisukuni sai katsella nuoruudessani mustia kynsiäni...

Vierailija
2/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle.

Kyllä minä ainakin ojentaisin kynsilakanpoistoaineen kauniiseen käteen. Kun vielä vanhuksen luo ollaan menossa. Eri asia olisi jos kyseessä nuorempi sukulainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi menee sekaisin, jos näkee pinkkiä kynsilakkaa, selvähän se on.

Vierailija
4/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä todellakaan tajua, mikä tuossa lakassa olisi pahaa :O Piristävältähän se vaan näyttää, voi olla että sukulainenkin vaan ihastelisi.

Vierailija
5/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väriä vanhuksenkin elämään ;-D

Vierailija
6/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tajunnut, että häntä kohdellaan kalkkeutuneena vanhuksena, ja nuoret puetaan esitysasuun kun tuodaan kylään.

Kieltäisin erityisen provoisavat painatukset tms jotka voivat loukata ketä tahansa, mutta miksi pitää esittää muuta kuin on?

Miksi vanhemman ihmisen oletetaan järkyttyvän pinkistä kynsilakasta?

Vierailija
7/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyseessä on sukulaisten kanssa tehtävä kyläilyreissu.

Sukumme on aika vanhoillista ja tiukkaa, joten luultavasti teinin kynsilakka aiheuttaa paheksuntaa.

Ei välttämättä vanhuksen kohdalla, vaan muiden sukulaisten. Kun minulle erikseen vinkattiin, että katsokin sitten että tyttö käyttäytyy kunnioittavasti ja kohteliaasti kun menevät kylään.

Mun lapsi siis vähän niinkuin pakotettiin mukaan tuonne kyläilyreissulle. Itse en mukaan pääse töiden takia.

ap.

Vierailija
8/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edes 25 vuotta sitten kun olin 15v kukaan ei olisi paheksunut pinkkejä kynsiä tai oransseja tai sähkönsinisiä. Silloin oli neonlakat muodissa.

Vierailija
9/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pikkusieluinen voi olla....

Vierailija
10/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos ko. vanhus on itse nipo ja tarkka tuollaisesta. Minua se ei haittaisi. Tykkään itsekin värikkäistä vaatteista.

Vierailija
11/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti

Vierailija
12/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin teini kuitenkaan kuolee, jos joutuu yhdessä kyläpaikassa ilman lakkaa käymään. Jos tiedät sen aiheuttavan paheksuntaa, niin parempi ottaa lakat pois.

Vierailija
13/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle erikseen vinkattiin, että katsokin sitten että tyttö käyttäytyy kunnioittavasti ja kohteliaasti kun menevät kylään.

saati että antaisin lastani tuollaiselle retkelle, johon hän lähtökohtaisesti ei kelpaa mukaan. Ja pinkki kynsilakka on ihan hyväksyttävää.

Vierailija
14/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemman ihmisen oletetaan järkyttyvän pinkistä kynsilakasta?

ikäihminen on kokenut elämässään sen verran järkyttäviä asioita, sota-ajat ja kaikki, ettei räväkän kynsilakan pitäisi kuin ehkä huvittaa. Oma mummoni tykkäsi sokkipinkistä, koska se oli niitä harvoja värijä, joita hän enää näki kunnolla... hän kyllä usein ihasteli nuorten rohkeaa makua.

ja jos nyt on käynyt niin ikävästi, että kyseessä on nykynuorisoa syvästi paheksuva kärttymummo, niin teini ärsyttäköön häntä juuri niin paljon kuin tahtoo.

Vierailija
15/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti

Vierailija
16/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta et joku ajattelee tolleen, et ei saa olla oma itsensä jos menee tapaan vanhempia sukulaisia.

Mun mies on samanlainen, se kans aina jaksaa vihjailla mun vaatteista jos mennään sen mummolaan. Mä käytän lyhyitä hameita ja tiukkoja vaatteita, värikkäitä ja muodikkaita. Mä oon sanonu et mä oon tällanen ja jos ei sun mummolles kelpaa niin mä en tuu mukaan. Mä en ala omaa pukeutumistani muuttaan sen takia et se saattas järkyttää jotain vanhusta! Ja kyl mieskin mua mielellään muualla esittelee, kumma et toi yks paikka aina sitä vaivaa...

Tää on ihan ihme juttu, toinen mun omista mummoista on kans samanlainen noista mun vaatteista ja meikeistä ja hiuksista jaksaa aina jauhaa. Mut ymmärrän mä silleen, ne on vanhoillislestadiolaisista suvuista kotosin, mun äidin äiti ja isä. Mut se ei taas tarkota sit et mä muuttaisin mun tyyliä edes siksi aikaa kun mä vierailen heidän luonaan, ja miksi pitäis? En mäkään oleta et muut tulee meille vaan ja ainoastaan pukeutuneena mun tyylisiin vaatteisiin ja meikit naamassa!

Vierailija
17/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinin "rike" on pastellikynnet, niin enpä olisi tuosta kehdannut edes aloitusta laittaa!! Luulin että kyselet biksuissa viihtyvän, epäsiistin tytön äitinä.

Vierailija
18/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksipä ne kynnet sitä vanhusta haittaisivat?

Ihan kuin olisitte hautajaisiin lähdössä.. on se kumma kun vanhuksen maailmaan ei saa tuoda lainkaan väriä!

Vierailija
19/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se pinkkilakka on kivan väristä ja ei mitenkään sopimatonta. Jos kehtaisin niin laittaisin itsekin, mutta on kyllä enempi nuorten väri ja juttu. Omalla tytöllä on myös pinkit kynnet ja mielummin sitä kuin vaikka sinistä tai mustaa, kun nekin on olleet joskus käytössä.

Vierailija
20/24 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, miksi? Jospa suhtautuisitte kuin muihinkin, samalla kunnioituksella ja oletuksilla jne. Ei se vanhus mikään keisaritar ole!