Onko uiminen hyötyliikuntaa? Mieheni väittää näin
Mieheni on sangen urheilullinen. Minä en ole koskaan ollut sohvaperuna, mutta en ns. urheilullinen, vaan liikkuvainen.
Nyt kesällä olen joka päivä joko uinut 30 min tai hyppinyt trampalla 30 min. Mieheni väitti minulle, etten ole koko kesänä urheillut mitään, koska edellämainitut ovat hyötyliikuntaa, eivätkä mene kunnonkohottamisesta. Itse olen ollut itseeni erittäin tyytyväinen, koska liikkumiseni on ollut erittäin säännöllistä.
Kumpi on oikeassa?
Kommentit (30)
Olen teidän kanssanne samaa mieltä hyötyliikunnan käsitteestä.
Mieheni siis määrittelee hyötyliikunnaksi kaiken sellaisen liikunnan, joka on kevyttä. Myönnän, että uiminen on kevyttä. Mutta trampalla pomppiminen ei todellakaan ole kevyttä.
Ei minua se häiritse, että hän määrittelee käsitteet eri tavalla. Minua asiassa häiritsee se, että hän samaan hengenvetoon ilmoitti minulle, että päästän itseni rapistumaan, koska en tee mitään muuta kuin näitä kahta hyötyliikuntaa.
Olen teidän kanssanne samaa mieltä hyötyliikunnan käsitteestä.
Mieheni siis määrittelee hyötyliikunnaksi kaiken sellaisen liikunnan, joka on kevyttä. Myönnän, että uiminen on kevyttä. Mutta trampalla pomppiminen ei todellakaan ole kevyttä.
Ei minua se häiritse, että hän määrittelee käsitteet eri tavalla. Minua asiassa häiritsee se, että hän samaan hengenvetoon ilmoitti minulle, että päästän itseni rapistumaan, koska en tee mitään muuta kuin näitä kahta hyötyliikuntaa.
Hän himohikiliikkujana määrittelee tuon liikunnan hiukan toisin.
Mutta kyylä sinä pysyt hyvin kunnossa tuollakin liikuntamäärällä. Toki kuntosi rapistuu, etkä pysy kunnossa jos normaali liikunta-annos on sitä hikiliikuntaa ja nyt olet vähentänyt liikunnan vain "hyötyliikuntaasteelle".
Miehesi on tässä asiassa mielestäni hieman äärimmäisyyksiin menevä.
hikeä ei vaan huomaa kun jää altaaseen
mun mies ui ja jääkiekkoilee ja on tosi kovassa kunnossa
Se nyt vaan sattuu tarkoittamaan jotakin aivan muuta, kuin mitä miehesi ymmärtää.
Ja sikamaista ja äärimmäisen pinnallista mieheltäsi..
Minkälaisen ilmiön hän on ottanut käsiteltäväkseen?
Mitä kirjoja hän on lainannut kirjastosta tätä asiaa selvittääkseen?
Mun mieheni tutkii Suomen sotien psykohistoriaa. Nostelee sitten satunnaisesti puntteja iltasella :)
..Eikä todellakaan ole kiinnostunut mun liikkumisestani, vaan siitä mistä mä olen juuri nyt kiinnostunut.
Minkälaisen ilmiön hän on ottanut käsiteltäväkseen?
Mitä kirjoja hän on lainannut kirjastosta tätä asiaa selvittääkseen?
Mun mieheni tutkii Suomen sotien psykohistoriaa. Nostelee sitten satunnaisesti puntteja iltasella :)
..Eikä todellakaan ole kiinnostunut mun liikkumisestani, vaan siitä mistä mä olen juuri nyt kiinnostunut.
Käsitteiden erottelu on ihan hukassa, ja kehtaa rutista sun kunnosta tai sen rapistumisesta, vaikka pidät minusta ihan hyvin kuntoasi yllä. Vai onko hän joku perheen kuntovalmentaja, joka ei kestä kun perheenjäsen "rapistuu"? Varmaan kiva olla esim. raskaana tai hoitaa pieniä lapsia moisen miehen kanssa, kun ei voi olla koko ajan kuntoilemassa!
Mä kokisin tollasen henkiseksi väkivallaksi :(
Ihmeellistä kontrollointia....
Kuinkas tuo ymmärryspuoli?