teinien vanhemmat: fb-kysymys
Miten tärkeänä pidätte sitä, että olette fb:ssä teini-ikäisten lastenne kaveri - tai jonkun heidän kaverinsa kaveri? Oletteko liittyneet fb:iin tämän takia?
Kommentit (5)
Kaikki teinit ei kyllä tajua kavereidensa vanhempien (ja kaikkien muidenkin) näkevän kaikkia kuvia ja kommentteja :)
Ja kaikki vanhemmat ei tajua, etteivät näe kaikkia lastensa kuvia ja kommentteja.. Se siitä "valvonnasta".
Itse olen 32 v. ja odotan kauhulla milloin äitini liittyy. Joitakin saman ikäluokan sukulaisia on jo urkkimassa yksityisasioitani. Valitettavasti en voi fb:ssa olla joka suuntaan ihan niin avoin kuin haluaisin, ja ärsyttää semmoiset salailut kun en ole yhtään tottunut muuten salailemaan asioitani.
Nykyisinhän voi jokaisessa postauksessa päättää ketkä näkevät postauksen eli periaatteessa joka lapsella voi olla vanhempansa kaverina mutta silti vanhemmilla ei ole käsitystäkään mitä lapsen päässä liikkuu.
Lapset voivat päättää postauskohtaisesti mitä vanhemmat saavat nähdä ja mitä eivät vaikka vanhemmat kuinka olisivat kaverina.
Olen ollut siellä pidempään kuin hän. En halua että hän näkee postauksiani, sillä haluan viestitellä tarkasti valittujen kavereiden kanssa vapaasti. Ihan kuten hänkin.
mitä sellaista voisin haluta kertoa kavereilleni, mitä perheenjäseneni eivät tietäisi ensin. Ei oo siis mitään tarvetta salata keskusteluja lapsilta tai mieheltä.
siellä jo muutenkin, joten en sen takia liittynyt. Mutta paljon varmempi tunne on teinin netinkäytöstä, kun pystyy sitä edes vähän seuraamaan.
Kaikki teinit ei kyllä tajua kavereidensa vanhempien (ja kaikkien muidenkin) näkevän kaikkia kuvia ja kommentteja :)