Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 35 sikiön pieni koko

Vierailija
19.07.2010 |

Hei onko kokemuksia painoarviointiin joutumisesta raskausviikolla 34?

Viime viikolla (rv34) sf-mittani arvioitiin pieneksi ja jouduin/pääsin heti ylimääräiseen ultraan jossa vauva/tyttö arvioitiin 2100 grammaiseksi. Nyt vielä odotettavissa kaksi ultraa viikon välein jolloin vauva mitataan ja tarkistetaan että on kasvanut viime viikosta.

Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen koko raskausajan voinut erittäin mainiosti. Syön myös terveellisesti ja PALJON :), minulle sanottiin että en voi itse oikein mitään erilailla tehdä, istukassa on sitten jotain vikaa jos vauva nyt ei yhtäkkiä enää kasvakaan.

Olen itse 159cm ja kohtuu hentoluinen kait. Mieheni on 180cm, mutta pituudestaan huolimatta sellainen voisi kai sanoa maratoonari kroppainen, joten silläkin lohduteltiin että me molemmat ollaan 'pienikokoisia'.

No olisi kiva kuulla kokemuksia... vielä pari päivää kun pitää odottaa ennen sitä seuraavaa ultraa ja vaikka vauva liikkuukin joka päivä niin kyllä silti vähän jännittää.

Jos teillä tälläisia kokemuksia niin haluaisin vielä kysyä, että oliko vauva miten aktiivinen mahassa? EHkä mahdotonta tähän vastata tai muistaa, mutta kuinka usein tunsitte liikkeet mahassa? Onko kellään tietoa kuinka usein vauvan pitäisi liikkua?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kohdalla, olisin saanut juosta polilla joka päivä. Poika oli rauhallinen, ja tosi harvoin liikkui aktiivisesti mahassa. Yötkin nukkui tai lepäsi, ainoastaan jos kävin vessassa, otti paremman asennon ja jatkoi pötköttelyä.

Poika syntyi rv 40+2, ja samalla viikolla oli otettu istukan virtaukset, josta lääkäri mainitsi, että harvinaisen hyvät vaikka laskettu aika käsillä. Lapsi painoi yli 4 kg, ja sai 10 pistettä, eli vähäliikkeisyys ei välttämättä ole huolestuttavaa. On rauhallinen ja kiltti poika edelleen, tarkkailee ja rakentelee enemmän kuin häslää.

Vierailija
22/25 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelujen takia mentiin neuvolaan viikko sitten, josta kiireellisenä lähete sairaalaan.

Sairaalassa tehtiin kaikenkattavat tutkimukset ja painoarvio. Vauva osottautu pieneksi mutta juuri normaalikäyrille ylettyi. Eli 34.rv vauva arvioitiin erittäin siroksi ja pieneksi. N.1800grammaiseksi ultralla ja käsikopelolla. "Virtaukset" ja sydänäänet ja kaikki omaa vointia myöden oikeen esimerkillisiä. Geenejä syyttivät ja sanoi että kaikki on oikein hyvin mutta tarkkaillaan vauvan kasvua kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 tyttö oli 2600g ja sanottiin että on pieni. Syntyi 38+1 ja oli 3220h eli ehtii kerätä kyllä aika hyvin ja nopeasti loppuvaiheessa painoa. Ei epäilty häiriöitä.

Oma sf-mitta normaali ( mutta en olekaan mikään laiha ihminen), normaalit sokerit jne, hyvin maltillinen painonnousu.

Jotkut vaaka saa pieniä lapsia.

En vielä sinuna Ap huolestuisi, varsinkin jos olet itse pienikokoinen.

Vierailija
24/25 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rv 36 tyttö oli 2600g ja sanottiin että on pieni. Syntyi 38+1 ja oli 3220h eli ehtii kerätä kyllä aika hyvin ja nopeasti loppuvaiheessa painoa. Ei epäilty häiriöitä.

Oma sf-mitta normaali ( mutta en olekaan mikään laiha ihminen), normaalit sokerit jne, hyvin maltillinen painonnousu.

Jotkut vaaka saa pieniä lapsia.

En vielä sinuna Ap huolestuisi, varsinkin jos olet itse pienikokoinen.

Ja lisänä, rv 30 jälkeen liikkeet vähäisiä. Istukka oli edessä ja hän pieni joten en juuri niitä tuntenut.

Vierailija
25/25 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli n. 2600 gr viikolla 39 syntyessään.  Sanottiin että onpa pieni kun kuljin raskausseurannassa.  Mutta kasvoi aivan normaalisti.   Ole huoletta ja syötä lisämaitoa pullosta jos rintamaito ei oikein riitä.  Annoin parin tunnin välein maitoa aluksi päivällä ja yöllä kun itki eli n. neljän tunnin välein yöllä.  Minulla ei rintamaito riittänyt ja annoin reilusti pullomaitoa melkein alusta saakka.  Vaikka neuvolassa ja sairaalassa sanoisivatkin että vain imettää ja imettää niin jos ei omasta mielestä maitoa tule riittävästi  niin anna vain pullomaitoa lisäksi.  Turha nälässä itkettää lasta.  Ei lapsi nälässä kasva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä