Miksi tämä koti on ollut useammassa sisustuslehdessä?
Toisin sanoen, mikä tekee tästä sisustuksesta niin erityisen?
http://asunnot.oikotie.fi/card/6183105
Kommentit (26)
mitä ihmettä ne kaikki vastikkeet olivat? hoitovastike rahoitusvastike yhtiövastike siis yhteensä näistä tuli noin 1300 muistaakseni, jos kaikki on eriksee maksettava.
Yhtiövastike = hoitovastike + rahoitusvastike (eli remonttilainat). Tää on ihan perustietoa, et ilmeisesti ole asunut omistusasunnossa koskaan?
Asun omassa (puoliksi pankin)pienehkössä talossa. Aiemmin olen asunut vuokralla.
ja ei, minulla ja miehellä ei olisi varaa asua tuossa asunnossa. maksaa noin isoja vastikkeita ja lisäksi lainaa.
Tuon asunnon hinta verrattuna muihin saman alueen vastaavan kokoisiin on itse asiassa edullinen, mutta rahoitusvastike on sen verran suuri että yhtiövastike nousee aivan kohtuuttoman suureksi!
Vaikuttaa siltä että valokuviin saa ammattilaiset tiettyä tunnelmaa, valaistuksella, kuvakulmalla, sommittelulla, joka sitten tekee vaikutuksen sellaista tunnelmaa etsiviin, vaikka ehkä livenä ja tekijöihinsä pilkottuna itse sisustus tai huone ei niin erikoinen olisikaan. Ihan sama juttu monien muiden myyvien kuvien kanssa, oli kyse sitten vaatteista tai vaikka puutarhoista, ihan perusrytkyjä ja -rehuja, joissa ei ole mitään taivaallista, mutta kun on oikein sommiteltuna, niin avot. Sitten taas joku livenä puhutteleva tai mukavalta tuntuva sisustus, puutarha, vaatekokonaisuus ei välttämättä olekaan optimaalinen valokuvaa ajatellen.
Ihan kivoja kuvia minun mielestäni, eivätkä varmaankaan ketään ostajaa sinänsä käännytä pois. Eivätköhän saa asunnon myytyä, vaikka ne perinteiset keittiö- ja kylppärikuvat kuitenkin puuttuu (näkeehän ne toki sitten omalla silmällä näytössä). Vai kuuluiko irtaimisto hintaan...?
Kalliita remontteja on yhtiössä tehty paljon, remonttilainaa tämänkin asunnon osalta on vielä jäljellä n. 50 000 euroa, joten eipä todellakaan mikään ihme, että rahoitusvastike on noinkin isohko. Neliöitähän asunnossa on kuitenkin melkein 100! On ihan luonnollista, että vastikkeet neliöperusteisina nousevat noin isoiksi!
Itseäni häiritsisi ehdottomasti eniten asunnon sijainti ensimmäisessä kerroksessa! Sen pitäisi näkyä hinnassa enemmän, lisäksi nuo kuvissa näkyvät pintamateriaalit asunnossa ovat auttamatta vanhanaikaiset. Hälytyskellot soivat itselläni myös siksi, että esitteeseen on kaivettu esiin ikivanhoja kuvia jostakin ulkomaisista sisustuslehdistä, sen sijaan, että ne olisi otettu tätä ilmoitusta varten: mitä se mahtaakaan kertoa asunnon nykykunnosta ja -tilanteesta?
Yhtiövastike = hoitovastike + rahoitusvastike (eli remonttilainat). Tää on ihan perustietoa, et ilmeisesti ole asunut omistusasunnossa koskaan?