Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaamatkustajaäidit

Vierailija
18.07.2010 |

Minua on alkanut todella harmittaa asuinalueemme "vapaamatkustajaäidit" eli äidit jotka lähettävät lapsensa leikkimään toisten lasten koteihin, muttei koskaan anna lastensa kavereiden tulla leikkimään heille. Viime päivinä olen ollut tosi harmissani näistä äideistä. Kun vien omia lapsiani uimaan kymmenen kilometrin päähän, otan auton täyteen muitakin lapsia. Koko kesänä kertaakaan kukaan ei ole tarjoitunut viemään meidän lapsia uimaan. Kun olen joskus pyytänytkin, on aina löytyy jokin syy miksi ei. Tuntuu epäreilulta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan kiitos, tässäkin maassa on vielä ap:n kaltaisia ihmisiä.

Ihanko todella teistä toisten huomioon ottaminen, vieraanvaraisuus, ystävällisyys on typeryyttä?!? Joku on ystävällinen teidän lapsillenne, antaa teille helpostusta arkeen kun lapset viettää aikaansa muualla valvotusti ja aikuisten läsnäollessa, jopa ruokkii lapset. Siitä kiitokseksi olette sitä mieltä, että tämä viitsivä, vällittävä aikuinen on idiootti, jota kannattaakin hyväksikäyttää kun on hän on sen itse tyhmyydellään ansainnut?

Meidän kadulla on vain yksi "vapaamatkustajaäiti" ja muiden kanssa vastavuoroisuus pelaa. Eipä olisi oikein reilua jättää tätä yhtä poikaa kuvioista ulos vain siksi, että hänellä on suoraan sanottuna paskamutsi. Poika kuitenkin on mukava ja hyvinkäyttäytyvä.

Hienoja arvoja opetatte lapsillenne; älä tee mitään jos et itse hyödy, näe vaivaa vain itsesi eteen, vastavuoroisuuden saa unohtaa, jne.

Noh, mullepa tämä luuseriäidin poika sanoi kerran, että meillä on tällaista vaan jouluna ja synttäreillä. oltiin tuolloin syöty marjapiirakkaa ja lapset pelasi lautapeliä miehen kanssa.

Joten olkaa vaan rauhassa itsekkäitä paskoja. Lapsenne siitä kärsivät.

Vierailija
22/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että jaksat kuskata toistenkin lapsia uimaan. Hienoja lapsuusmuistoja omille ja muidenkin lapsille.

Minä olen yksi näistä lapsirakkaista äideistä. Meidän ovi on aina auki naapureiden lapsille ja meillä on vietetty monta mukavaa hetkeä jopa kymmenen lapsen voimin. Keskustelen aina kaikkien lasten kanssa ja olen huomannut kuinka mahtavia pikku persoonia he kaikki ovat. Omat lapseni eivät juurikaan käy kylässä, koska ovat vielä niin pieniä. Naapureiden äidit aina sanovat, että lähetä lapset kotiin jos heistä on vaivaa ja tuntuvat vähän häpeävänkin tätä että heidän lapset tulevat aina meille. Minua se ei haittaa ollenkaan: minähän tässä voitan kun kuulen lasten iloiset kilkatukset pihalta ja ilon mukavista leikeistä. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös erilaisia elämäntilanteita!

Jos esim. perheessä on pieni vauva, opiskeluja yms. ja vanhemmat ovat väsyneitä, en ihmettele yhtään, etteivät halua vieraita lapsia kotiinsa omien lisäksi melskaamaan!

Myös asunnon koko ja pihalla olon mahdolisuus vaikuttaa, jos mä asuisin katraani kanssa kaksiossa kerrostalossa, en välttämättä kovin usein tahtoisi meille lapsilaumaa leikkimään...

Mutta esim. yökyläilyn ollessa vaan toispuoleista, on mielestäni kohteliasta laittaa (makuupussin lisäksi) jotain extraevästä lapsensa mukaan tms.

Toisaalta joskus pääsee tosi paljon helpommalla, kun lapsilla on kaverit mukana! Meidän lapset on just tällaisia, jotka tylsistyvät kun ollaan vaan perheen kesken...