Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaamatkustajaäidit

Vierailija
18.07.2010 |

Minua on alkanut todella harmittaa asuinalueemme "vapaamatkustajaäidit" eli äidit jotka lähettävät lapsensa leikkimään toisten lasten koteihin, muttei koskaan anna lastensa kavereiden tulla leikkimään heille. Viime päivinä olen ollut tosi harmissani näistä äideistä. Kun vien omia lapsiani uimaan kymmenen kilometrin päähän, otan auton täyteen muitakin lapsia. Koko kesänä kertaakaan kukaan ei ole tarjoitunut viemään meidän lapsia uimaan. Kun olen joskus pyytänytkin, on aina löytyy jokin syy miksi ei. Tuntuu epäreilulta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hoitaa omansa.

Vierailija
2/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden kanssa vastavuoroisuus toimii.

Ei kai muuten ole kyse tilanteesta, että muiden autoihin ei esim. omien lasten lisäksi mahdu? Meillä on niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että niillä olis oma vanhempi mukana! tajuatko sä että ne muksut on sun vastuulla seillä uimassa?:O

Niin ja en myöskään päästä omia lapsia muiden vahdittaviksi uimarannoille!!

Vierailija
4/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellani on monta mukavaa kaveria, jotka hän on tuntenut jo vuosia. Hän ei ole koskaan käynyt näiden lasten kotona, koska sinne ei saa mennä. Edes synttäreitä ei vietetä näillä lapsilla. Ihan kivoja leikkikavereita muuten, mutta kun tulevat meille, ilmoittavat heti,että on hirveä nälkä. Eikä heitä kukaan kotiin kyselekään, vaikka olisivat meillä kymmenen tuntia.

Vierailija
5/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka "hyvää hyvyyttään" ottavat muiden lapsia mukaan ja sitten ODOTTAVAT vastavuoroisuutta.

En koskaan tyrkytä lastani mihinkään mukaan, mutta jos tullaan kysymäään että saako lapseni lähteä mukaan sinne ja tänne, niin toki saa jos joku jaksaa viedä, mutta MINÄ en jaksa kuljetella sitten muiden lapsia mihinkään rientoihin.

Eli jos sinä haluat ottaa muiden lapsia mukaan, niin et oikeasti voi odottaa että muutkin jaksavat olla yhtä aktiivisia kuin sinä.

Vierailija
6/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni päästän kaverin vanhemman mukaan pyynnöstä, koska minulla on jonkinlainen tieto sen uimataidoista.

Muusta kyläilystä: Joskus, kun minua huvittaa, päästän meille lapsia sisälle leikkimään. Yleensä ei huvita. Jos minun lastani pyydetään jonnekin kylään sisätiloihin, annan luvan mennä mutta en oleta, että minulta odotetaan samaa.

Vierailija
7/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä otat mukanasi toisten lapsia niin miksi oletat että kaikki on samanlaisia kuin sinä? Tai sitten sua vaan käytetään hyväksi kun ei vastavuorosesti vouhoteta isolla lapsilaumalla?

Olet hyvä ihminen kun katsot muitten lapsien perään mutta älä ajattele toisista pahaa jos heistä ei ole samaan.

Vierailija
8/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä pyydän tuttavien lapsia jonnekin mukaan niin teen sen nimenomaan siksi että minusta olisi kiva että ne tulisivat mukaan (mielestäni lapsissa on tiettyjä synergiaetuja, useampi lapsi voi hyvinkin olla helpompi kuin pelkät omat jotka sitten naukuvat tylsyyttään), en siksi että salaa odottaisin jotain vastapalveluksia.

Ylipäänsä inhottaa se kun ihmiset ovat olevinaan avuliaita ja pyyteettömiä mutta se onkin pelkkää valhetta.

jotka "hyvää hyvyyttään" ottavat muiden lapsia mukaan ja sitten ODOTTAVAT vastavuoroisuutta. En koskaan tyrkytä lastani mihinkään mukaan, mutta jos tullaan kysymäään että saako lapseni lähteä mukaan sinne ja tänne, niin toki saa jos joku jaksaa viedä, mutta MINÄ en jaksa kuljetella sitten muiden lapsia mihinkään rientoihin. Eli jos sinä haluat ottaa muiden lapsia mukaan, niin et oikeasti voi odottaa että muutkin jaksavat olla yhtä aktiivisia kuin sinä.

Vierailija
9/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten vaan oikein jaksata huomioida muiden lapsia, omanne tuskin ovat teistä kovin ylpeitä ja iloisia.

Mulla oli just tuollaiset vanhemmat, jotka viis veisasivat mun kavereista, meillä ei koskaan kaverit saaneet välipalaa saati jätskiä... ja kyllä hävetti. Oli ihana käydä sellaisten kavereiden luona, joiden vanhemmat otti muhun kontaktia, ja oli ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Häpesin omia vanhempiani ja kadehdin kavereiden.

Voinette arvata kummalla tyylillä omieni kavereita kohtelen?

Vaikea vaan välillä ymmärtää miksi ihmiset tekee niitä lapsia, jos ei sitten yhtään mitään lapsiin ja heidän tärkeisiin ihmissuhteisiinsa liittyvää jakseta. Kun ei se äiti vaan riitä loputtomasti.

Vierailija
10/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina olisi tulossa meidän pihaan leikkimään ja yleensä hetken päästä sisälle pleikkaa pelaamaan. Mikäs siinä, monesti hän on meillä tuntikausia ja on syönyt kaikenlaista näiden vierailujen aikana. Välillä hän on meillä kun meille tulee vieraita ja silloin poika syö pöydästä herkkuja aika ahneesti. Pullea lapsi kyseessä ja täytyy välillä ihan kieltää. Se ihmetyttää kun oma poikani ei koskaan saa mennä heille leikkimään, ei edes heidän pihalleen vaikka pihalla on trampoliinikin.

Vanhemmat ovat ihan kivoja, normaaleja ihmisiä. Tunnen pintapuolisesti. Kyllä minusta olisi mukava jos edes joskus voisi myös heidän pihallaan leikkiä. 7 vuotiaat kyseessä.

Vierailija
11/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä nyt todellakin ajaisin ne pois jos meillä olisi muita vieraita! Sanoisin ihan suoraan että nyt sun pitää lähteä kotiin kun meille on tulossa vieraita.

Välillä hän on meillä kun meille tulee vieraita ja silloin poika syö pöydästä herkkuja aika ahneesti.

Vierailija
12/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kahden parhaimman kaverin kanssa homma toimii ihan 50-50 eli vuoronperään käydään toisella. Ihan joskus voi tulla kaksi kertaa putkeen, mutta yleensä ei. Toisen äidin kanssa on vielä sovittu sekin, että otetaan ihan ruoka-aikaankin ja tarjotaan se ruoka sitten siinä samalla myös.

Vierailija
13/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetoa siihen että tänä kesänä on niin paljon hukkumistapauksia ettet voi enää ottaa vastuuta toisten lapsista.

Vierailija
14/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en tahdo meille mielellään lapsia sisälle leikkimään, enkä todellakaan vie uimaan, niin annan mä silti niille jätskit, pillimehua, pullaa, keksiä, mitä nyt sattuu olemaan kun niitä lauma pihalla pyörähtelee. Kai siitäkin jotain pisteitä saa perkele??

Teen sen siis ihan mielelläni, enkä odota että lapseni saa muualla jotain. Mutta mä en vaan kestä lasten ääntä sisätiloissa, omienkin lasten kälkätys hajottaa pääni, en tahdo yhtään lisä-ääntä meille. Ja siksi mä olen nämä lapset hankkinut, kun ehkäisystä huolimatta olen tullut raskaaksi ja abortti on mielestäni väärin. Ja kykenen jotenkin hoitamaan omani, mutta en niiden kavereita...

Vierailija
15/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kavereita, joiden vanhemmat ottavat omani mukaan mielellään. Eli meillä vastavuoroisuus on toiminut lasten parhaiden kavereiden kanssa paremmin kuin hyvin. Tai voisi sanoa niin, että vastavuoroisuus ja vanhempien vaivannäkö on saanut lapset parhaiksi kavereiksi. Meillä otetaan mukaan uimahalliin, jalkkista pelailemaan, kirjastoon, kaupungille, pienille reissuille, mitä milloinkin.

Hyvät puolet vastavuoroisuudessa on se, että lasten kaverit tulevat itsellekin läheisiksi, samoin vanhemmat. Nautin, kun lapset ovat meillä, tunnen heidät hyvin, lapset kokevat olonsa meillä kotoisaksi, vanhemmat pistäytyvät kahvilla..

Ymmärrän, että vastavuoroisuuden puute harmittaa. Ehdotankin, että otat mukaan vain sellaisia lapsia, joiden vanhempien kanssa homma toimii myös toisin päin.

Vierailija
16/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Onko teistä kukaan lapsirakas? Eli tarkoittaa sitä, että tykkää lapsista yleensä - eikä vain omistaan. Mä rakastan lapsia, en koe heitä taakkana vaan näen heissä aina uudelleen sen viattomuuden ja ilon josta saa paljon voimaa tässä katkerassa maailmassa.

Vierailija
17/24 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa oiken ymmärrä ap:n logiikkaa. Eikö sun kannattaisi tutustua lasten kavereiden vanhempiin ja sopia pelisäännöistä.

Mä en suostuisi hyvää hyvyyttäni viemään ketään uimaan, koska en luota kykyihini vahtia vieraita lapsia omieni lisäksi. Oletan, että lapset ovat jo niin pitkiä, että eivät tarvitse turvaistuimia.

Oma kokemus on se, että kaikki eteen tulevat asiat on helpompi hoitaa jos vaivautuu tutustumaan vanhempiin. Jos sitten lapset on ihan sosiaalitapauksia eli eivät saa kotona ruokaa, niin vähintä mitä voin lähimmäisenä tehdä on tarjota ateria.

Vierailija
18/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

persoonaan. Koen, että saan mahdollisuuden tutustua lasteni kavereihin, kun he ovat meillä ja meidän kanssamme. Silloin myös kiinnyn heihin, kuten aiemmin kirjoitin.

Minusta tuntuu, että sellaisen vanhempi, joka ei jaksa ottaa vastavuoroisesti lapsia kotiinsa tms. ei välttämättä ajattele niin paljon lastaan kuin omaa jaksamistaan. En ymmärrä heitä!

Ja kyllä, saan nautintoa yhteisistä hetkistämme. Tunnen lämpimän ailahduksen, kun lapseni kaveri tulee vartavasten näyttämään minulle kevättodistustaan. Kun joku heistä tulee kertomaan asioitaan. Kun he istuvat vieressäni, kun luen heille tai kun pelaamme yhdessä, pidämme kevätpäiväkekkereitä, peli-iltaa, näytelmäiltaa. Minulle tulee tunne, että olen voinut tarjota lapsilleni ja heidän kavereilleen lämpöä ja rakkautta, jota he tulevat vielä tarvitsemaan nuoruusvuosinaan ja itsenäistymisen aikana. Ja olen itse saanut tunteen, että tässä maailmassa on jotain niin ainutlaatuista, jota vaalin mielellään.

Vierailija
19/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi joka reissuun ja toimintoon pitää saada kaveri mukaan, ettei vaan vanhempien tarttis viihdyttää lapsiaan.

Meillä on tytöllä juuri tällainen kaveri. Oma lapseni viihtyy mainiosti omankin perheen kanssa, eikä tulis mieleenkään ottaa vaivoikseni toisten lapsia mm mökille. Tämä kaveri taas haluaa aina kaverin mökille, uimaan jne, muuten piinaa vanhempiaan.

Et todellakaan voi velvoittaa toisia toimimaan teidän perheen säännöillä.

Kukaan ei ole pakottanut sinua viemään kavereita uimaan.

Vierailija
20/24 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi joka reissuun ja toimintoon pitää saada kaveri mukaan, ettei vaan vanhempien tarttis viihdyttää lapsiaan.

Meillä on tytöllä juuri tällainen kaveri. Oma lapseni viihtyy mainiosti omankin perheen kanssa, eikä tulis mieleenkään ottaa vaivoikseni toisten lapsia mm mökille. Tämä kaveri taas haluaa aina kaverin mökille, uimaan jne, muuten piinaa vanhempiaan.

Et todellakaan voi velvoittaa toisia toimimaan teidän perheen säännöillä.

Kukaan ei ole pakottanut sinua viemään kavereita uimaan.