Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän tapaamiset lapsen kanssa..

Vierailija
18.07.2010 |

Miksi lähivanhempi tässä tapauksessa siis äiti on aina se joka joustaa? Lapseni isä asuu ulkomailla.

Isä kertoo että tulee Suomeen tapaamaan lasta kesäkuun lopussa, sitten kun on kesäkuun loppu tulee tekstari "ensi viikolla", sitten taas pari viikkoa eteenpäin.. Ja kun isä saapuu Suomeen, hänen pitääkin ensi nähdä tuo ja tämä sukulainen, ja sen jälkeen hän on niin väsynyt, että parin päivän kuluttua voi nähdä lapsensa. Nyt odottelen tuota "parin päivän kuluttua" tapahtuneeksi..

Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta. Tämä tapahtuu tosi usein..

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Ei kai mitään. Tuntuu vain, ettei mulla voi olla mitään suunnitelmia. Rakastan lastani ja hän on tärkein minulle ja toki olen onnellinen, että saan olla lähivanhempi ja mukana lapseni arjessa. En käy juoksemassa baareissa kun lapsi on isällään, enkä muutenkaan odota mitään vapautta sinänsä, mutta kai sentään lapsellakin on oikeus siihen, että kun isä lupaa tulla tiettynä päivänä, niin silloin hän tulee.

Onko täällä kohtalotovereita, joiden tapaamissopimukset eivät pidä? Minulla on yksinhuoltajuus, eikä meillä ole tehty minkäänlaista "virallista" tapaamissopimusta. Ei tämä näköjään toimi. Aina on tärkeämpiä asioita näköjään, paras on se, kun miehellä on uusi vaimo (ollut jo pari vuotta), niin jos erehdynkään "vaatimaan" mitään, lapseni isä muistuttaa että hänellä on uusi perhe.. Heillä ei ole lapsia, ja kyllä, tiedän että hän on naimisissa, mutta ei se entisen avioliiton aikana syntynyt lapsi ole mihinkään kadonnut. Kuulostan katkeralta exältä, en ole sitä, vaan vaadin vain jonkinlaista järjestystä tapaamisiin. Se on näköjään liikaa.

On niin halu keksiä jotain siihen, kun isä soittaa ja pyytää saada nähdä lastaan. Miksi mulle pitäisi aina käydä silloin, kun hänelle käy?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna otat yhteyden lastenvalvojaan ja kerrot tilanteen ja sanot että tahdot tehdä virallisen tapaamissopimuksen. Yrität sopia ajan tapaamiseen sossussa miehen kanssa, jos hän ei tule, menet yksin. He hoitavat sieltä asian eteenpäin ja jos mies ei tule muuten, niin sitten asia menee oikeuteen ja sitä kautta saadaan sopimukset tehtyä.

Sen jälkeen sinä olet velvollinen noudattamaan sopimusta, mikä tarkoittaa, että et saa sopia lapselle muita menoja isän tapaamisajoille. Mikäli isä itse peruu tapaamisen tai yrittää siirtää sitä, se ei ole sinun ongelmasi ja sen voit myös suoraan sanoa miehelle. Seuraava mahdollinen tapaamisaika on kirjattuna sopimukseen ja sen mukaan mennään.

Tästä kun pidät kiinni niin mies pikkuhiljaa oppii noudattamaan tapaamisaikoja tai sitten kärsii omasta tyhmyydestään yksinään. Missään tapauksessa ei ole sinun tehtäväsi järjestellä elämääsi ex-miehen mielihalujen mukaan!

Vierailija
2/8 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kun pidät kiinni niin mies pikkuhiljaa oppii noudattamaan tapaamisaikoja tai sitten kärsii omasta tyhmyydestään yksinään. Missään tapauksessa ei ole sinun tehtäväsi järjestellä elämääsi ex-miehen mielihalujen mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että lapseni kärsii. siksi olenkin aina antanut lapsen, kun mies tulee. Näkevät muutenkin harvoin (minun mielestäni) ja lapsi itkee isin ikävää..

Mutta pitääpä tehdä niin, että kun isä soittaa, sanon, että ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja tekee tämän kanssa sopimuksen, ja että mulle käy millon vain, kunhan tapaamisajat ovat lastenvalvojan virallisella paperilla.

Voisinko tehdä näin? Ja minä sitten myöhemmin allekirjoittaisin tuon sopimuksen. Isä itse on puhunut tuosta sopimuksen tekemisestä jo ainakin pari vuotta, mutta ei ole saanut aikaiseksi..

Vierailija
4/8 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi pyytää pitämään sovituista aikatauluista kiinni ilman sitä lastenvalvojaakin. Keskustelu ois hyvä asia tässäkin.

Vierailija
5/8 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei mitenkään kärsi ehdottomuudesta, eihän hän edes siitä tiedä! Lapsi kärsii vain ja ainoastaan siitä, jos isä ei pidä lupauksistaan kiinni ja jättää sovitut tapaamiset pitämättä!!! Ja se on asia, joka on ihan 100% sen isän itsensä vastuulla, ei kenenkään muun.

Vierailija
6/8 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei mitenkään kärsi ehdottomuudesta, eihän hän edes siitä tiedä! Lapsi kärsii vain ja ainoastaan siitä, jos isä ei pidä lupauksistaan kiinni ja jättää sovitut tapaamiset pitämättä!!! Ja se on asia, joka on ihan 100% sen isän itsensä vastuulla, ei kenenkään muun.

Vierailija
7/8 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sitä voi ylpeästi sanoa että minä pelaan säännöillä ja minun säännöillä isä ei tapaa lapsiaan ollenkaan.

Vierailija
8/8 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain realismia nyt vähän peliin!

Ensinnäkin isä on mukana tekemässä tapaamissopimusta, joten ihan omilla säännöillään isän pitäisi pelata.

Toisekseen, marttyyri-äiti ei ole hyvä pohja kasvulle, ja juuri se naisesta tulisi jos hän joutuisi laittamaan oman elämänsä sivuun ja odottamaan kotona lapsen kanssa koska ex-mies ehtii tapaamaan omaa lastaan. Jättäisitkö sinä oman elämäsi sivuun, jotta ex saisi elää kuten tahtoo???

Kolmanneksi, lapset joutuvat kokemaan pettymyksiä. Valitettavasti joillekin lapsille tämä pettymys koskee omaa isää. Se on surullista, se on kamalaa ja sitä ei pitäisi tapahtua. Niin kuitenkin tapahtuu, ja se on vain ja ainoastaan sen tapaamisia peruvan tai siirtelevän isän vika. Äiti ei ole syyllinen siihen, ettei isä ilmesty sovittuun tapaamiseen. Äidin tehtävä on olla siinä tilanteessa lapsen tukena, mutta äidin tehtävä ei missään nimessä ole toimia turvatyynynä lapsen ympärillä omaa isää vastaan! Jos isä on niin huono, on parempi että lapsi kerran pettyy isäänsä ja sen jälkeen jatkaa elämäänsä, kuin että hän kerta toisensa jälkeen odottaa tapaamista ja aina kuulee selityksiä ja pettyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme