Mistä ostatte halvat matkanne?
laittakaa ihan konkreettisia nimiä eikä vaan, että "netistä".
Menee ihan sikana aikaa, kun oon yrittäny googlettaa ja selata miljoona eri paikkaa, mutta ei ne lennot/risteilyt/asunnot/hotellit nyt mitään tosi halpoja ole olleet :(
Melkein samaan hintaan tulee, kun valmismatkat.
Meidän perheessä siis 6 henkeä.
Kommentit (10)
SAS:lla on hyviä tarjouksia etenkin Tukholmasta käsin.
Jos matkustatte Yhdysvaltoihin, tee varaukset amerikkalaisten yhtiöiden kautta ja maksa dollareina. Älä rupea varaamaan Finnairin tai suomalaisten sivustojen kautta, hintaa tulee yhtäkkiä monta sataa euroa lisää.
Seat24.se on hyvä sivusto, siellä on mainioita tarjouksia. Suosittelen sitä ja maksua kruunuissa, tulee taas iso hintaero kuluttajan hyväksi.
*vinksvinks*
Mutta on totta, että jos on menossa kohteeseen, jonne järjestetään suoria charter-lentoja ja lomamatkoja, niin ei ole mitään järkeä hakea omatoimimatkaa niihin, kalliimmaksi ja vaivalloisemmaksi tulee. Harvinaisia poikkeuksia tietty löytyy.
Tero
He pystyvät aina vähintään samaan kuin netti. Esimerkiksi USA:n matkoissa, joihin sisältyy 1-2 välilaskua (eli ei välttämättä jäädä Washingtoniin tai New Yorkiin), heiltä saa aina parhaat tarjoukset. Matkatoimistoissa myös tiedetään, milloin eri yhtiöiltä on odotettavaissa tarjouksia ja ale-hintoja ym.
hotellihintoja yhdistettynä tarjouslentoihin, niin en minä ainakaan kuudelle hengelle ( 2 +4) löydä mitään kovin halpoja matkoja. Siihen sitten kaikki taksimatkat yms lisämaksut jostain hevontuutista jonnekin hotelliin yms... Mikä on oikeasti perusperheelle halvin vaihtoehto esim. talven Teneriffan matkalle? Tuleeko all inclusive halvimmaksi?
hotellihintoja yhdistettynä tarjouslentoihin, niin en minä ainakaan kuudelle hengelle ( 2 +4) löydä mitään kovin halpoja matkoja. Siihen sitten kaikki taksimatkat yms lisämaksut jostain hevontuutista jonnekin hotelliin yms... Mikä on oikeasti perusperheelle halvin vaihtoehto esim. talven Teneriffan matkalle? Tuleeko all inclusive halvimmaksi?
halvinta on vuokrata sieltä talo.
Mutta eipä noihin turistirysiin juuri kannatakaan omatoimireissuja ottaa, kun ei niihin Suomesta juuri reittilentoja ole. Jos olisi, niin matkan hintaan olisi itse mahdollista vaikuttaa paljon enemmän omilla valinnoilla.
isolla porukalla tulee kokemukseni mukaan halvimmaksi matkustaa, jos omistaa tai lähipiirissä jollakin on lomaosake. Liittymällä RCI-vaihtojärjestöön ja maksamalla varausmaksun pääsee edullisesti isoihin huoneistoihin. Lomaosakkeita on paljon esimerkiksi Kanarialla, Espanjassa ja Yhdysvalloissa. Varmaan monien vanhemmilla on lomaosake vajaakäytössä ja tällä tavoin sitä voi hyödyntää. Sitten pitää ostaa enää lennot. Usein pitää myös vuokrata auto, mutta niinhän muutenkin pitää.
Mutta on totta, että jos on menossa kohteeseen, jonne järjestetään suoria charter-lentoja ja lomamatkoja, niin ei ole mitään järkeä hakea omatoimimatkaa niihin, kalliimmaksi ja vaivalloisemmaksi tulee.
sieltä niitä löytyy, tarjouksia on pilvin pimein
meillä tuli 7 henkilön 3 viikon Thaimaan-reissu noin 1500 euroa halvemmaksi kuin pakettireissulla kun älysimme varata hotellin hotels.comin kautta