Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkun vaimosta

Vierailija
18.07.2010 |

Minulla on pari vuotta vanhempi serkku (poika), jonka kanssa olen tiivisti pitänyt yhteyttä aina, ollaan ns. kasvettu yhdessä, perheemme ovat läheisiä, hänen äitinsä on kummini ja isänsä setäni.

Eilen olimme ulkona, minä ystävieni kanssa, tämä serkun vaimo kavereidensa kanssa. Loppuillasta hän tuli avautumaan minulle, että kuinka mustasukkainen on minusta ja miehestään. Minä olin, että WTF!!!??? Olemme siis kuin sisko ja veli, aika paljon tekemisissä myös lastemme kautta.

Hän tilitti sitä ja tätä ja kielsi meitä esim. käymässä ulkona yhdessä (jota emme ole mitenkään kaksin ikinä tehneet, vaan kaveriporukassa, meillä paljon samoja kavereita ja ehkä kerran kaksi vuodessa. En käy hirveästi missään). Enkä saisi serkkuani edes halata.

Vaimo oli todella päissään, minä en. Lopputulos pitkän jankkamisen jälkeen oli se, että minä sanoin, että paras varmaan olla olematta missään tekemisissä, jos tämä asia häntä näin paljon häiritsee. Kyllähän se vähän harmittaa, että tähän päättyi tämä sukulaisuussuhde.. Vanhimmat lapsemmekin ovat tosi hyvä ystäviä, olleet aina.

Koko yö meni miettiessä, että mikähän tätä naista oikein vaivaa??

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on tärkempi kuin sinun halailusi serkkusi kanssa ja fiiliksesi. Jos ongelma ei muuten ratkea, jätät sen kissan pöydän alle, ja feidaat rauhallisesti hieman kauemmaksi.

Et todellakaan ala nostelemaan asiaa esille seurassa ja harkitusti nolaamaan toista ihmistä.

Mehän emme tiedä millainen AP:n tapa kommunikoida on. Jotkut naiset käyttäytyvät niin keimailevasti, että se tuottaa tällaisia mielleyhtymiä.

Luulisin, että hän on kateellinen sinulle ihan muista asioista esim. talosta, parisuhteestasi jne. ja haluaa nyt jollain tasolla rangaista sinua siitä, että sinulla tuntuu menevän niin hyvin. Ehkä hänestä on hyvinkin nöyryyttävää, että sinä olet tehnyt niin paljon heidän suhteensa eteen (ja kouluttanut serkkuasi) eikä osaa olla kiitollinen vaan ainaostaan katkera, kun heillä ei asiat ole hyvin.

Sinuna kyllä nostaisin kissan pöydälle. Voihan ihan johtua siitä, että toinen oli niin kännissä, ettei edes tajunnut, mitä höpisi. Puhuisin asiasta ihan kaikkien osapuolten kuullen (serkku ja vaimonsa, sinä ja miehesi), että ei tule väärinkäsityksiä, ja vääntäisin rautalangasta, minkälainen "suhde" sinulla ja serkullasi on.

Vierailija
2/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on vettä sakeampaa. Minusta sinun ei pidä missään tapauksessa katkaista välejä serkkuusi, vaan jatkat kuten ennenkin. Heidän liittonsa joko kestää tai ei kestä, sinulla ei ole siinä pelissä osaa eikä arpaa. Puolisot tulevat ja menevät, sukulaiset pysyvät aina. Kun jonkun kanssa lyö hynttyyt yhteen niin on vain kestettävä mukana tulevat sukulaiset, meidän kaikkien. On ihan tuhoon tuomittu ajatus puolisoiden vuoksi katkoa sukulaisten välejä - entäs sitten kun heille tulee ero? Serkullasi ei ole edes sinua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin tämä on ihan kummallinen ongelma, toki jotkut serkut ja sisaruksetkin ja ties ketkä harrastavat seksiä tai menevät naimisiin, mutta eikö useimmilla ole niin, että vanhempien sisarusten lapset ovat aivan liian läheisiä mihinkään seksuaaliseen?? Itse en ole nähnyt serkkujani moneen vuoteen, enkä ole lainkaan läheinen heidän kanssaan, mutta silti ajatus jostain miespuolisesta serkusta on aivan ällö, ihan sama jos veljeänsä ajattelisi. Minusta siis antaa vain vahvistusta vaimon mustasukkaisuudelle, jos ei enää edes serkkua halaa tai katkaisee välit..

Vierailija
4/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen miehensä jakaa sinun kanssasi parhaat hetket ja häntä kohtelee huonosti/jättää huomioimatta! Olit sitten sisko, serkku tai äiti niin toisesta voi olla mustasukkainen! Heillä tuskin keskinäinen elämä on kovin hyvää.

Vierailija
5/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun mielestä ajatus serkusta "siinä" mielestä on oksettavan ällö ja hirveä. Hyi helvetti!

Tämä pariskunta on ollut tietynlainen "painolasti" meidän elämässämme koko yhdessäolonsa ajan, kun aina on saanut olla puolin ja toisin tukemassa jne. Molemmat heistä ovat humalassa ihan älyttömiä, enkä halua heitä mielellään nähdäkään silloin. Olemme mieheni kanssa jo vuosia sitten päättäneet, ettemme tee heidän kanssa mitään, jos tilaisuuteen kuuluu alkoholia.

Kateellisuus pointti voi hyvin olla totta, koska minulla ja miehelläni on hyvin tasapainoinen sekä hyvä suhde ja tosiaan oma talo, mutta niin on heilläkin. :) Vaimolla on rankka lapsuus, mutta ei kai se ihan kaikenlaiseen käytökseen oikeuta..

Ehkä vaimoa ärsyttää, että minulla ja serkullani on hyvä ystävyyssuhde ja heillä "ainaista" vääntöä. En tiedä. Mutta kyllä me tuon serkkupojan kanssa riidelläänkin niin kuin vain sisarukset tekee ihan älyttömistä asioista, yleensä sillon kun hän on kännissä ja päättää minulle avautua jostain typerästä, esim. arvostelee minun äitiäni ja isää tai sisaruksiani.

ap

Vierailija
6/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun mielestä ajatus serkusta "siinä" mielestä on oksettavan ällö ja hirveä. Hyi helvetti!

Tämä pariskunta on ollut tietynlainen "painolasti" meidän elämässämme koko yhdessäolonsa ajan, kun aina on saanut olla puolin ja toisin tukemassa jne. Molemmat heistä ovat humalassa ihan älyttömiä, enkä halua heitä mielellään nähdäkään silloin. Olemme mieheni kanssa jo vuosia sitten päättäneet, ettemme tee heidän kanssa mitään, jos tilaisuuteen kuuluu alkoholia.

Kateellisuus pointti voi hyvin olla totta, koska minulla ja miehelläni on hyvin tasapainoinen sekä hyvä suhde ja tosiaan oma talo, mutta niin on heilläkin. :) Vaimolla on rankka lapsuus, mutta ei kai se ihan kaikenlaiseen käytökseen oikeuta..

Ehkä vaimoa ärsyttää, että minulla ja serkullani on hyvä ystävyyssuhde ja heillä "ainaista" vääntöä. En tiedä. Mutta kyllä me tuon serkkupojan kanssa riidelläänkin niin kuin vain sisarukset tekee ihan älyttömistä asioista, yleensä sillon kun hän on kännissä ja päättää minulle avautua jostain typerästä, esim. arvostelee minun äitiäni ja isää tai sisaruksiani.

ap

Vierailija
7/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan selvinpäin?

Perimmäinen syy voi tosiaan olla mikä vain. Normaalisti asiat voi selvittää. Asioita ei kannata jättää suomalaiseen tuppisuutapaan vaivaamaan.

Vierailija
8/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin tämä asia on hänelle niin nolo, etten tiedä kehtaanko itse ottaa asiaa puheeksi. Jos se vaikka olikin jotain känniörvellystä. Tietysti voisin jutella, jos hän ottaa yhteyttä.

Mutta hyvin selvää on, ettei meidän välit enää koskaa palaa entiselleen. Enhän ikinä tietäisi mitä saisin sanoa tai tehdä, etten ärsytä vaimoa. Enkä todellakaan halua olla heidän välissään! Ihan kuin olisin joku toinen nainen, hyi hitto soikoon! Olisi tosi paljon energiaa vievää olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja nyt mulla ei valitettavasti ylimääräistä poweria ole. :(

ap

Vierailija
9/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin tämä asia on hänelle niin nolo, etten tiedä kehtaanko itse ottaa asiaa puheeksi. Jos se vaikka olikin jotain känniörvellystä. Tietysti voisin jutella, jos hän ottaa yhteyttä.

Mutta hyvin selvää on, ettei meidän välit enää koskaa palaa entiselleen. Enhän ikinä tietäisi mitä saisin sanoa tai tehdä, etten ärsytä vaimoa. Enkä todellakaan halua olla heidän välissään! Ihan kuin olisin joku toinen nainen, hyi hitto soikoon! Olisi tosi paljon energiaa vievää olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja nyt mulla ei valitettavasti ylimääräistä poweria ole. :(

ap

Vierailija
10/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpikännissä ollessaan hän esitti asian ylidramaattisesti. Voi olla, että hän ei muista keskustelustanne juuri mitään ja morkkiksissaan pelkää, mitä tuli sanottua ja oletko sinä vihainen. Minusta asia pitäisi siksikin puida selvin päin paremmalle tolalle. Tekisit naiselle selväksi, että serkkusi on sulle tosiaan vain läheinen sukulainen, joka on aina ollut kaverisi etkä todellakaan osaa ajatella häntä muussa mielessä. Jos hän jatkaa silti mustasukkaisia vaatimuksiaan, niin voit todeta sairaalloisen mustasukkaisuuden ja siinä tapauksessa kannattaa varmaan tosiaan ottaa vähän etäisyyttä siihen perheeseen.

Vierailija
12/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä tietää että vaimo on mustasukkainen joten voit olla halailematta.

Ottaisin asian puheeksi vaimon kanssa aikapian, jotta saatte tilanteen selvitettyä. Muista että mustasukkaisuus on epärationaalinen tunne ja saattaa johtaa tosi kummallisiin ajatuskuvioihin.

älä anna sen kuitenkaan vaikuttaa sinun elämääsi!

Vierailija
13/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimon epäily sulkupuolisuhteen vuoksi. Minä kyllä olen sitä mieltä, että tämä vaimo on mustasukkainen läheisestä ystävyydestänne. Hänellä ei ehkä itsellä ole syvää henkistä yhteyttä miehensä kanssa,joten hän ei halua, että miehellä on sellaista jonkun muun naisen kanssa.

Vierailija
14/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en serkkuani hylkäis vauhkon ämmän takia.

Jos ei ole syytä olla noin mustasukkainen niin en kyllä korvaani lotkauttas.

Menköön johkin puhumaan ongelmistaan vois se ite puhua miehensäkkin kanssa.

Ei pitäs antaa tollasen määräillä sukulaissuhteita.

Vierailija
15/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se itsekin häpeä juttujaan, jos muistaa vielä tänään.

Vierailija
16/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat mustasukkaisia jopa miehensä siskolle... sairastako? No kyllä!

Tokihan serkun kanssa voi jo vaikka avioitua, joten sikäli ymmärrän huonompi itsetuntoisen vaimon mielipiteen.

Vierailija
17/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkusi ei varmasti saa halata muitakaan suvun naisia. Ei edes isoäitiään tai äitiään.

Vierailija
18/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mieheni tai kenenkään muunkaan puoliso ei moisia mustiskohtauksia saa. Halaamme paljon ja niin halaa mieheni serkkuni vaimoakin ja mitä siitä? Jos serkkusion sinulle oikeasti tärkeä, koita selvittää asia. On rikkaus kun elämässä mukana ihmisiä jotka on tuntenut sinut aina, jaatte niin paljon yhteistä menneisyyttä ja muistoja jo lapsuudestakin ettei se tielle terve aikuinen tule...minun mieheni on serkku-poikani kanssa lähes parhaat kaverit ja minä serkun vaimon kanssa läheinen myös. Lapsemme viihtyvät yhdessä. Meille on tärkeää antaa lasten kasvaa yhdessä, kuten mekin saimme aikoinaan. Suku on PARAS!

Vierailija
19/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laitonta ole Suomessa.

Vierailija
20/30 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion nyt olla murehtimatta tätä asiaa, koska en pysty asiaan mitenkään vaikuttamaan.

Katsotaan miten homma etenee.

Mieheni on asiasta tosi ihmeissään, hän kun ei ole koskaan ajatellut, että minulla olisi jotain ihmeellistä "peliä" serkkuni kanssa. Hänen sanojensa mukaan vaimon olisi hyvä käydä juttelemassa asiasta jonkin ammatti-ihmisen, jos se noin paljon vaikuttaa hänen elämäänsä.

Vaimo on aina ollut "hieman" tasapainoton, mutta ennen "kilarit" ovat aina kohdistuneet serkkuuni.

Pystymme jatkamaan elämäämme ilman heitäkin. Toivotaan, että lapset saavat pysyä kavereina. Meidän puolesta tässä asiassa ei ole ongelmaa.

ap