Serkun vaimosta
Minulla on pari vuotta vanhempi serkku (poika), jonka kanssa olen tiivisti pitänyt yhteyttä aina, ollaan ns. kasvettu yhdessä, perheemme ovat läheisiä, hänen äitinsä on kummini ja isänsä setäni.
Eilen olimme ulkona, minä ystävieni kanssa, tämä serkun vaimo kavereidensa kanssa. Loppuillasta hän tuli avautumaan minulle, että kuinka mustasukkainen on minusta ja miehestään. Minä olin, että WTF!!!??? Olemme siis kuin sisko ja veli, aika paljon tekemisissä myös lastemme kautta.
Hän tilitti sitä ja tätä ja kielsi meitä esim. käymässä ulkona yhdessä (jota emme ole mitenkään kaksin ikinä tehneet, vaan kaveriporukassa, meillä paljon samoja kavereita ja ehkä kerran kaksi vuodessa. En käy hirveästi missään). Enkä saisi serkkuani edes halata.
Vaimo oli todella päissään, minä en. Lopputulos pitkän jankkamisen jälkeen oli se, että minä sanoin, että paras varmaan olla olematta missään tekemisissä, jos tämä asia häntä näin paljon häiritsee. Kyllähän se vähän harmittaa, että tähän päättyi tämä sukulaisuussuhde.. Vanhimmat lapsemmekin ovat tosi hyvä ystäviä, olleet aina.
Koko yö meni miettiessä, että mikähän tätä naista oikein vaivaa??
Kommentit (30)
vai onks se niin et mitä serkumpi sen herkumpi!
Kun siis tiedän kuinka tämä tähän vaimoon vaikuttaa. Olen siis ehkä synttäripäivänä antanut onnitteluhalauksen tai jos ei olla pitkään aikaan nähty, niin sitten saattanut halata, että terve.
En ikipäivänä olisi näin tehnyt, jos olisin ymmärtänyt naisen ajatukset.
Minun oma mieheni on myös aivan ällikällä lyöty, koska hän on myös usein mukana, jos ollaan ulkona. Tai tietysti kotona, jos serkkuni on lapsineen tullut käymään. Eli hänellä ei ole mitään serkkuuttamme vastaan.
ap
Kun siis tiedän kuinka tämä tähän vaimoon vaikuttaa. Olen siis ehkä synttäripäivänä antanut onnitteluhalauksen tai jos ei olla pitkään aikaan nähty, niin sitten saattanut halata, että terve.
En ikipäivänä olisi näin tehnyt, jos olisin ymmärtänyt naisen ajatukset.
Minun oma mieheni on myös aivan ällikällä lyöty, koska hän on myös usein mukana, jos ollaan ulkona. Tai tietysti kotona, jos serkkuni on lapsineen tullut käymään. Eli hänellä ei ole mitään serkkuuttamme vastaan.
ap
ja minä olen aina ollut se, joka on heidän välisiä riitoja "joutunut" selvittämään ja ollut vaimon puolella, kun serkkuni on käyttäytynyt kuin sovinistidorka. Ripittänyt serkkua ja yrittänyt opettaa, että kuinka naisia tulee kohdella. Serkkuni on siis muutamia vuosia sitten ollut hieman hulivili..
ap
Vanhempi veljeni on aina pitänyt minusta huolta ja kuljettanut mukanaan joka paikkaan. Kun hän aikoinaan alkoi seurustella nykyisen vaimonsa kanssa (olimme silloin kaikki jo aikuisia), kyseinen nainen kohteli minua aluksi todella kylmästi ja oli mustasukkainen minusta ja ajasta jonka vietimme veljeni kanssa yhdessä. Tilanne laukesi vasta, kun veljeni tajusi ottaa asian oma-aloitteisesti puheeksi vaimonsa (silloisen tyttöystävän) kanssa.
Nykyään olemme hyviä ystäviä ja vietämmekin paljon aikaa yhdessä perheidemme kanssa. Toivottavasi siis serkkusi juttelee vaimonsa kanssa tästä asiasta, sillä sinun ei mielestäni pitäisi puuttua asiaan, joka ilmiselvästi vaivaa heidän välejään.
En tiedä teistä muista, mutta minulle serkut ovat jotakuinkin samalla viivalla kuin sisarukset - ajatus siitä että joku epäilisi minua serkkuni kanssa pettämisestä on todella perverssi. Kai olet tehnyt serkun vaimolle selväksi että sinulle serkut eivät ole edes "mahdollisten" listalla?
Luulisin, että hän on kateellinen sinulle ihan muista asioista esim. talosta, parisuhteestasi jne. ja haluaa nyt jollain tasolla rangaista sinua siitä, että sinulla tuntuu menevän niin hyvin. Ehkä hänestä on hyvinkin nöyryyttävää, että sinä olet tehnyt niin paljon heidän suhteensa eteen (ja kouluttanut serkkuasi) eikä osaa olla kiitollinen vaan ainaostaan katkera, kun heillä ei asiat ole hyvin.
Sinuna kyllä nostaisin kissan pöydälle. Voihan ihan johtua siitä, että toinen oli niin kännissä, ettei edes tajunnut, mitä höpisi. Puhuisin asiasta ihan kaikkien osapuolten kuullen (serkku ja vaimonsa, sinä ja miehesi), että ei tule väärinkäsityksiä, ja vääntäisin rautalangasta, minkälainen "suhde" sinulla ja serkullasi on.
Älä laita liikaa painoarvoa humalaisen itkuille. Puhutte asiasta joskus viikkojen päästä ja kysyt onko hänellä oikeasti yhä paha mieli jostakin. Voihan hän olla mustasukkainen läheisestä ystävyyssuhteestanne. Tai ehkä pelkää jopa oikeata rakkaussuhdetta, koska eihän serkkuus sellaiselle este ole.
ulkona ovat kohtuullisia pyyntöjä. Mustasukkaisuus on normaalia, eikä naista vaivaa mielestäni mikään.