Miten joku päästää 4-vuotiaan veteen kahlaamaan ilman aikuisen valvontaa?
Ihmettelen vaan tuota espoon hukkumistapausta. Itselleni ei tulisi mieleenkään päästää lapsia veteen ilman valvontaa jos eivät osaa uida.
Kommentit (64)
veteen menee aina isä ja äiti mukaan. Mulla on sellua ja muhkeat suonikohjut, mutten piileskele rantahameessa vaan vahditaan lapsia vedessä.
Jos menen lasten kanssa yksin, molemmille laitetaan kelluntapuku. Harvoi käyn yksin sillä joudun 4v:lle huutaa aina kun menee liian syvälle kun vahdin pienempää.
Tosiaan, toki ne voi jotain auttaa, mutta on kauheaa, kuinka jotkut vanhemmat antavat lasten kellua niillä niin kauas ettei jalat yltä pohjaan! Ollen siis itse kauempana.
Kummallista on kyllä huomata, että niin suurella osalla vanhemmista ei ole käsitystä siitä, että vesi on vaarallinen elementti, ja lähestulkoon jokainen pikkulapsen hukkumistapaus tapahtuu matalassa vedessä, ja vain siksi, että vanhemmat eivät tajua, että hukkuminen voi tapahtua hetkessä.
Jutussa ei sanottu ovatko vanhemmat olleet paikalla, vai jotkut muut "läheiset". Vielä kauheampaa on, jos lapsi on ollut vaikka isovanhempiensa kanssa ja nämä ovat jättäneet lapsen vahtimatta "kun se tuolla leikkii kaverinsa kanssa". Tuonikäisen kanssa pitäisi olla vanhemman koko ajan vieressä jos vedessä on.
naurettavaa...mutta ainakin näkee että joistakin lapsista todella välitetään ja heitä todella rakastetaan, -olikin sitten hieman yliampumaa.
Näin niitä hukkuneita syntyy kun luotetaan leluihin hengenpelastajina ettei vaan tarvitse itse vahtia.