Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku päästää 4-vuotiaan veteen kahlaamaan ilman aikuisen valvontaa?

Vierailija
18.07.2010 |

Ihmettelen vaan tuota espoon hukkumistapausta. Itselleni ei tulisi mieleenkään päästää lapsia veteen ilman valvontaa jos eivät osaa uida.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse istua rannalla ja "seurata"rantavedessä olevaa lasta.Sen mitä rannalla ollaan oltu niin itse olen koko ajan vieressä vedessä mukana.Tai muu aikuinen.Ja juu olen myös yksi hysteerinen äiti.En todellakaan päästä 11v.tyttöäni rannalle yksin tai kavereidensa kanssa,vaikka hyvin osaakin uida.

Vierailija
22/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole niin hullu, että jos näkee jonkun pikkulapsen hukkuvan tai painuvan pinnan alle sieltä takaisin tulematta, niin ajattelisi vaan, että no hukkukoon, meidän pitääkin tästä kohta lähteä. Aivan varmasti viereiset ihmiset olisi sen sieltä noukkineet, jos olisivat mitään huomanneet. Varmaan niissä tapauksissa, missä ihmiset jää vaan ihmettelemään jotain onnettomuutta, eivätkä tee mitään, johtuu monesti siitä, ettei vaan tiedä, mitä tehdä, koska onnettomuustilanteisiin joutuu niin harvoin.

Vierailija
24/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 4-vuotiaani on vedessä uimarenkaan kanssa. Ja kykenen vahtimaan ihan yhtälailla kun jos olisin siellä vedessä. Koska olen max. pari metriä rannasta ja katse koko ajan lapsessa. Jos joku teistä ei kykene niin se on voi voi. Ihana kun ollaan usein rannan ainoat uimarit, mihkään täydelle rannalle en edes lähtisi.

Ja naurettavaa pitää koululaisella kellukkeita, ei taatusti opi niiden kanssa ikinä uimaan/luottamaan taitoihinsa.

Vierailija
25/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kelluke lapset on justiinsa niitä, jotka hukkuu 8-12v.

Asutaan järven rannalla ja naurettavia noi kelluke ja kelluntapuku lapset.

Ranta on matala hiekkaranta ja asukkaiden yksityisessä käytässä.

Yleensä rannalla korkeintaa kymmenen lasta.

Sitten siellä näkee kelluntapukuja ja 6v. lapsella kellukkeet. Haloo hei!

Vierailija
26/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne juuri estää uimtaidon kehittymisen. Varmaan kiva sukeltaa ja uida kellukkeilla.

Mua ainakin naurattaa, kun näkee isolla lapsella kellukkeet ja uimataito olematon.

Oppii vain opettelemalla.

Kellukkeet on ihan loistavat järvessä uimiseen satunnaisesti. Meillä ainakin mökkirannan pohja on sen verran inhottavaa (vaikkei mutaista olekaan) ettei siellä ole kiva kenenkään lotrata. Yhdessä käydään syvemmällä uimassa, lapsella kellukkeet. Ja AINA, aina aikuinen on siinä vieressä. lapsella ikää 4 vuotta.

Altaassa on paljon helpompaa opetella uimista koska pohja on säännöllisen syvyinen ja puhdas. Käydään vähintään kerran viikossa hallissa uimassa. järvessä uiminen on lähinnä tällä hetkellä sitä virkistäytymistä.

Vierailija
27/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lukeneeni tutkimusta, jonka mukaan kellukkeet ovat itseasiassa vaarallisia uimataidottomille lapsille ja lisäävät hukkumisriskiä. Uimarengaskin oli tutkimuksen mukaan parempi vaihtoehto, kellukkeet puolestaan vie lapsen ns. väärän kellumisasentoon.

Vierailija
28/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lipsahtaa siitä läpi. Tai jos lapsi täyttää koko renkaan niin sitten on korkea aika lopettaa niiden käyttö.... Meillä on kellukkeita käytössä mutta aikuinen aina vieressä (ja siellä järvessä, ei missään viltillä)

Vierailija
29/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lipsahtaa siitä läpi. Tai jos lapsi täyttää koko renkaan niin sitten on korkea aika lopettaa niiden käyttö.... Meillä on kellukkeita käytössä mutta aikuinen aina vieressä (ja siellä järvessä, ei missään viltillä)

niitäkin kun on erikokoisia ja eri ikäisille ;)

Ole sinä järvessä, jos et luota lapsiisi/itseesi. Minä olen edelleen viltillä, en tosiaan jaksa (enkä voi) kahta tuntia lillua.

Vierailija
30/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitäkin kun on erikokoisia ja eri ikäisille ;)

Ole sinä järvessä, jos et luota lapsiisi/itseesi. Minä olen edelleen viltillä, en tosiaan jaksa (enkä voi) kahta tuntia lillua.

turvallisuudestahan tässä on kyse eikä mistään jaksamisesta. Minä olen järvessä koska pidän uimisesta, kyse ei ole mistään luottamusasiasta. Aika erikoinen asenne sinulla.

Vierailija
31/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä luki, että löydettiin vedestä, eikö kukaan ollut katsomassa perään.

Vierailija
32/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitäkin kun on erikokoisia ja eri ikäisille ;) Ole sinä järvessä, jos et luota lapsiisi/itseesi. Minä olen edelleen viltillä, en tosiaan jaksa (enkä voi) kahta tuntia lillua.

turvallisuudestahan tässä on kyse eikä mistään jaksamisesta. Minä olen järvessä koska pidän uimisesta, kyse ei ole mistään luottamusasiasta. Aika erikoinen asenne sinulla.

aivan yhtä oikeita tapoja kuin sinulla. Ja osoitan sinulle väitteesi vääräksi. Ei siinä ole mitään hyökkäävää.

Vierailija
33/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä edes kukaan etsii, on lapsi ollut ilman valvontaa. Tämä o ihan selvä juttu.

Vierailija
34/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 3 vuotias osaa jo uida, mutta silti vähintään istun ihan veden lähellä ja vahdin jatkuvasti lasta. Vaikka lapseni osaakin uida ja sukeltaa hyvin, niin silti voi tapahtua mitää vaan noin pienelle.

Vierailija
35/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 4-vuotiaani on vedessä uimarenkaan kanssa. Ja kykenen vahtimaan ihan yhtälailla kun jos olisin siellä vedessä. Koska olen max. pari metriä rannasta ja katse koko ajan lapsessa.

mikset opeta lastas uimaan? miks sillä on joku rengas yleensäkään? pelkäätkös vettä?

Vierailija
36/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että lapsen kaveri tuli ilmoittamaan katoamisesta, eikä tiedetä, kuinka kauan lapsi oli ollut kadonneena. Eli selvästikään ei ole valvottu, muutenhan vanhemmat olisivat heti muutamassa sekunnissa huomanneet, ettei lasta näykään missään.

Vierailija
37/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoitin pikkulapsesta joka kellukkeiden varassa oli melkein koko ajan valvomatta syvässä vedessä, niin melkein kaikkien mielestä se oli hyväksyttävää ja normaalia...

T:eilinen rantavakooja

Kyllä ihan oikeasti liian moni vanhempi tarvitsisi ryhtiliikkeen rantatouhuissa.

Vierailija
38/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 3 vuotias osaa jo uida, mutta silti vähintään istun ihan veden lähellä ja vahdin jatkuvasti lasta. Vaikka lapseni osaakin uida ja sukeltaa hyvin, niin silti voi tapahtua mitää vaan noin pienelle.

oliko hän uimakoulussa vai oppiko ihan itsenäisesti?

pienten uimisessa on se vaara, että vaikka osaavatkin uida niin ongelmatilanteessa se ratkaisukyky on 0 ja taidot unohtuu nopeasti...

Vierailija
39/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja poika itki ja etsi siellä äitiään hyllyjen välissä. Huusivat suoraa huutoa, että äitiii, äitiii.

Menin lasten luo ja sanoin, että etsitäänpä äiti yhdessä, älkää hätäilkö. Kiertelimme ja löysimme äidin ystävänsä kanssa pukukopeista kokeilemassa vaatteita. Sanoin, että löysin lapset itkemästä tuolla liikkeen toisella puolella, että olivat eksyneet. Äiti vain mulkaisi minua ja riuhtaisi poikaa ja ärähti, että vittuako te lähdette laukkomaan karkuun.

Hyvinpukeutunut nuori äiti. Ei mikään läski WT-tyyppi.

Lähtiessäni sanoin, että kiitos olisi ollut paikallaan. Siitäpä säksätys alkoi näiden kahden naisen välissä.

ettei ihmisiä hirveästi kiinnosta toisten (lastenkaan) hätä auttamisesta puhumattakaan.Se on ihan helvetin surullista.Itse nappasin puistossa karusellin alta vieraan pikkupojan ja hänen pää (!) oli jäädä karisellin pyörivän osan alle.Äiti juorusi puiston nurkalla, huomasi mitä tein, mutt ei reagoinnut.En olisi kaivannut kiitosta, paskan väliä siitä, mutta olisi ollut kiva huomata edes vähän huolestumisen merkkejä.

Vierailija
40/64 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 metrin päässä? Ja lupa mennä napaan asti?

Suoraan sanottuna ei mikään ihme, että lapsesi meinasi hukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi