Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoin vahdit lapsiasi rannalla?

Vierailija
17.07.2010 |

Tuli vaan noista hukkumisista mieleen, että mikähän on riittävä valvonnan taso.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon kuitenkin niin, että mitä useammin lasten kanssa käy uimassa, sitä pienempi on hukkumisriski.

Vierailija
22/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä paitsi käydään rannalla, jossa on pitkälle matalaa. Alle kouluikäiset lapsemme saavat huoletta leikkiä rantavedessä vaikka itse istuisimme rannalla. Yleensä kuitenkin polskimme lasten kanssa ja jos toinen haluaa tehdä uintilenkin syvemmällä, toinen leikkii lasten kanssa matalammalla.

Jyrkemmin syvenevillä rannoilla määritellään lapsille raja, jota pitemmälle he eivät saa mennä vedessä ja he tottelevat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiähän sitä vain huomaa, että jalat ei ylläkkään pohjaan ja silloin iskeekin helposti paniikki

Vierailija
24/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei älyttömän päättömiä tai uhkarohkeita, joten valvominen sujuu.

11v osaa jo uida ja saa uida kavereiden kanssa itsekseenkin.

9v osaa jo uida ja minä voin katsoa rannalla kun ui kavereiden kanssa vedesssä. Tai kotona uima-altaassa saa uida kavereiden kanssa, kun aikuinen on kuuloetäisyydellä.

Jos isommilla ei ole kavereita tai ui keskenään, niin minä uin heidän kanssaan. Pidän tärkeänä sitä että on yhdessä jonkun kanssa, jolla sellainen ajantaju että ymmärtää jos toinen ei nouse pintaan, sekä että on aikuisia auttamassa tarvittaessa lähietäisyydellä. Uintisyvyydet ovat aikuisen seisomasyvyyksiä. Jos on syvempiä (kuten uimahallin hyppyaltaassa), niin sitten vahdin muutenkin vieressä.

5v osaa uida n. 10m matkan. Voin olla rannalla jos lapsi on vedessä, jossa maksimissaan on kaulaan asti vettä, mutta vahdin koko ajan. Jos uidaan sellaisessa jossa jalat ei yltä pohjaan, niin uin vieressä. Jos polskii rantavedessä tai leikkii rannalla, niin vilkuilen syrjäsilmällä, mutta en vahdi silmä kovana.

Kukaan lapsista ei mene ilmoittamatta tai päättömästi veteen.

Vierailija
25/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiähän sitä vain huomaa, että jalat ei ylläkkään pohjaan ja silloin iskeekin helposti paniikki

Ei uidessa uidakaan syvemmälle päin, vaan rantaan päin/rannan suuntaisesti. Silloin ei tule yllätyksiä kun jalat ei ylläkään pohjaan.

Ensiksi siis kävellään ja kokeillaan se syvyys. Ei suoraan lähdetä uimaan. Sama jos lapset hyppäävät laiturilta, niin sukeltavat/kokeilevat missä pohja menee.

Meillä uima-allas, jossa jalat ei yltä pohjaan kaikilla. Lisäksi uima-hallissa uidaan aikuisten altaassa, jossa jalat ei yllä pohjaan. Eli sinänsä se että jalat ei yltä pohjaan, on tuttua ja ei pitäisi aiheuttaa sinällään hirveää paniikkia.

t: Jonka lapset 11v, 9v ja 5v

Vierailija
26/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun ei osannut uida. Paitsi jos itse olin hänen kanssaan uimassa.

meillä 6v osaa uida ja hänelle olen noin suunnilleen antanut rajan jota syvemmälle ei saa mennä. Jos menee syvemmälle niin huudan takaisin. Yleensä hyppii laiturilta ja ui takaisin laiturin vieressä jolloin saa tarvittaessa laiturista kiinni jos ei jaksakkaan uida.

Mutta kaiken A ja O on se vahtiminen. Vaikka lapsi osaa uida niin silti pitää olla tarkkana.

Uimataidotonta en tosiaan päästäisi yksin veteen ilman uimaapuja

Vierailija
27/27 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä vaikka puolessavälissä laituria. Kuitenkin hyvissä ajoin ennen kuin vesi yltää edes kaulaan.