Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin työt 9 v kotiäitiyden jälkeen, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
06.08.2010 |

Siinä se tulikin, maanantaina työelämän pyörteisiin palannut neljän lapsen äiti vastailee kiinnostuneiden kysymyksiin hetken ajan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu?

Itsellä sama edessä kohtapuolin, kotiäitiyttä takana 7 vuotta!

Vierailija
2/5 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia päivässä olet pois kotoa (työmatkoineen)?

Onko sinulla tukiverkkoa, lastenhoitoapua tai siivoojaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain siltä väliltä. :-) Tein tavallaan pohjatyötä koko kotiäitiyden ajan, eli pidin yhteyttä oman alani ihmisiin ja olin mukana järjestötoiminnassa, joka liittyy alaani. Jossain vaiheessa vähän hirvitti, kun kaikkiin kiinnostaviin paikkoihin oli kymmeniä jopa satoja hakijoita, mutta kun pääsin haastatteluihin, sain varmuutta. Ja lopulta kaikki loksahti paikoilleen todella hyvin!

Vierailija
4/5 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapseni täyttää syyskuussa 3 v, samoin syksysynttäreitä meillä vietetään myös vanhempien kohta 5 v:n, 7 v:n ja 9 v:n kanssa.

Työaikani on suht liukuva, mutta olen töissä noin 8 h päivä. Matkoihin menee alle puoli tuntia yhteen suuntaan. Mieheni on tämän viikon vielä lomalla, mutta ensi viikosta alkaen minä liu'un aamuun aina kun mahdollista, joten olen hoidosta lapsia hakemassa yleensä heti kolmen jälkeen, ja mies on vienyt heidät kahdeksaksi.

Tukiverkkoja on onneksi lukuisa joukko samassa tilanteessa olevia ystäviä, joista lähellä asuvien kanssa lapset kyläilevät paljon puolin ja toisin, eli ovat "hoidossa" olleet. Kotiapua ei ole. Elossa olevat isovanhemmat asuvat 200-400 km päässä, ovat kyllä mukana hengessä, mutta käytännön apua heistä ei juuri ole.

Vierailija
5/5 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu?

Kiitos kysymästä, todella hienolta! :-)

Lähinnä se, että kaikki on mennyt niin hyvin työpaikan saamisen, ajoituksen, lasten hoitoontotuttelun ym. myötä. Etukäteen vähän pelkäsin tätä isoa muutosta, mutta toistaiseksi ei ole kaaosmieliala yllättänyt. Ehkä se kuitenkin on edessä sekin.

Parasta on, että minullekin viimein koitti aika, jolloin saan olla aikuisten keskellä haastavien tehtävien ääressä päivät, pitää ne kuuluisat kahvi- ja vessatauot. ;-) Nyt olen uraäiti!