Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä koskaan varastanut tai muuten rikkonut lakia?

Vierailija
17.07.2010 |

mikä sai sinut tekemään niin?

tässä vain olen yrittänyt pohtia, että mikä saa ihmisen esim varastamaan toiselta ihmiseltä. Läheinen joutui varkauden kohteeksi ja harmittaa hänen puolestaan kovasti. tämmöinen tavallinen tallaaja ei oikein voi ymmärtää, mikä saa ihmisen tekemään jotain sellaista.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta en ole koskaan varastanut, enkä muista että yksityiseltä ihmiseltäkään. Baarista on tullut tuoppeja ja snapsilaseja muutamia vohkittua ja sairaalasta on myös lähtenyt mukaan jotain pientä "kivaa".

Näitä siis silloin hullussa nuoruudessa tullut tehtyä eli jotain 18v..

Vierailija
22/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta en ole koskaan varastanut, enkä muista että yksityiseltä ihmiseltäkään. Baarista on tullut tuoppeja ja snapsilaseja muutamia vohkittua ja sairaalasta on myös lähtenyt mukaan jotain pientä "kivaa". Näitä siis silloin hullussa nuoruudessa tullut tehtyä eli jotain 18v..

herralta pyytää synnintunnustuksen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitkö edes synnistäsi kiinni vai oletko päässyt pälkähästä? Muista nyt ainakin joka ilta rukoilla, että moisen synnin takia ehkä pääset joskus jopa taivaaseen:)D

Vierailija
24/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rukoillut.

Vierailija
25/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana vuosia ulkomailla, ja alamäki alkoi kun kokeilin huumeita ja aloin käyttämään niitä. siinä omat rahat loppu pian, ja kun sukulaisilta, ystäviltä ja tutuilta ei irronnut valheiden avulla enää rahaa, oli "pakko" varastaa. varastettiin isoista marketeista järjestelmällisesti kalliita viski ym. pulloja, jotka myytiin sitten edullisesti pieniin baareihin. tätä tehtiin siis päivittäin, että saatiin rahat päivän annokseen. välillä jäätiin kiinni, mutta ei ne kutsuneet edes poliisia paikalle muutaman pullon takia.

kun sitten pääsin huumeista irti, niin kyllä hävetti. tehtyä ei kuitenkaan saa tekemättömäksi eikä auta vatvoa menneitä. nyt suomessa mulla on onneksi "uusi elämä" ja kukaan ei tiedä huume ja varkaustaustastani. nyt on vihdoin asiat kunnossa: ihana mies ja lapset, hyvä työpaikka ja ihana koti.

Vierailija
26/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta karkkia,tupakkaa,vaatteitakin joskus,vanhemmilta tupakkaa,viinaa ja rahaa lompakosta.Olen 15vuotiaana kaverin kanssa murtautunut autiomökkeihin,no olikohan ni autioita,ja pölliny sieltä kaikenlaista,ei mitään arvokasta kuitenkaan.Ja 25v. varastin auton humalapäissäni ja ajoin sen ulos tosi pahasti.aikaa tuosta kymmenisen vuotta.

Vierailija
27/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutamia kovin "tiukkapipoisia" uskovia ystäviä. Minkä takia heiltä menee koko korttipakka sekaisin jos he huomaavat rikkoneensa lakia?

Esim. yksi ystäväni antoi lasten poltella uutenavuotena tähtisadetikkuja ja minä sitten puolihuolimattomasti vitsailin lain rikkomisesta, kun tähtisadetikun luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on nykyisin lain mukaan rikos. Tämä ystäväni meni ihan sekaisin, loukkaantui minulle siitä, että "nimittelin häntä rikolliseksi" (ei varsinaisesti kertonut loukkaantuneensa, mutta välttelee minua edelleen tapauksen jälkeen) ja selitti selittämästä päästyään, kuinka se ei oikeastaan olekaan rikos ja kuinka hän ei edes tiennyt ettei tähtisadetikkuja saa antaa.

Toinen tällainen ystäväni oli saanut sakot ylinopeuden ajamisesta. Jonkin aikaa sen jälkeen hän suuresti paheksui kaupassa näpistämisestä kiinni jäänyttä asiakasta. Valistin ystävääni siitä, että lain silmissä hänen ylinopeusrikkomuksensa on ihan yhtä suuri rikos kuin kaupasta näpistäminenkin, josta tämä kaveri sitten veti herneen nenään, että edes vertaan häntä näpistäjään.

Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että aika ajoin meidän itsekunkin tulee rikottua lakia, eikä se nyt ole niin vaarallista? Miksi nämä asiat pitäisi vaieta kuoliaaksi ja haudata maton alle? Vai onko kyse siitä, että heidän on niin vaikea elää omien syntiensä kanssa, etteivät he kestä sitä että joku niistä sanoo tai vitsailee?

Ja ei, en ole mikään ateisti itsekään, uskon Jumalaan kirkon opettamalla tavalla jne... En vain jaksa ymmärtää teitä pingottajia, saarnaajia ja toisten moralisoijia. Miksei elämästä voisi nauttia ja vain hyväksyä sen, että aika ajoin me itse kukin teemme väärin ja siitäkin selvitään?

Vierailija
28/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan olisi syytä käydä psykiatrilla, jos joku kumin pölliminen aiheuttaa hirveitä tuskia vielä 15 vuoden päästä..oletteko muuten koskaan valehdellut? Se on ihan yhtä lailla syntiä kuin varastaminen.

Vierailija
29/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä enää ihmettele nykymaailmaa ja sitä miksi niin moni lapsi koulussa käyttäytyy vailla minkäänlaista omaatuntoa tai moraalia.

"Olen varastanut silloin ja tällöin, mutta ei se mitään ja päässäni ei ole mitään vikaa kun en tunne siitä mitään syyllisyyttä"

Vierailija
30/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseni rahaa kaljaan. Se ei sillä ystävällä tuntunut missään, luulin ettei hän edes epäillyt mitään, luuli varmaan itse hukanneensa korut.

Vierailija
31/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut. En mä kaupasta uskalla varastaa, koska jos jäisin kiinni, en saisi ehkä töitä mistään.

MUlla on enemmän sellainen tilaisuus tekee varkaan...

Varastan siitä vitutuksen ja vihan tunteesta mitä tunnen niitä ihmisiä kohtaan jotka saavat aina kaiken tekemättä mitään.

Vierailija
32/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltarikoksia, huumetuomioita ym ym. Istunut kaksi kertaa parikymppisenä vankilassakin, yhteensä 2.5 vuotta, aloin opiskelemaan siellä. Nyt en ole 15 vuoteen tehnyt yhtään varsinaista "rikosta" ja olen vakityössä olevan perheenäiti.

Kaikilla ei ole yhtä onnellinen ja iloinen aikuisuuden alku kuin toisilla.

Vierailija
33/49 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan siitä vitutuksen ja vihan tunteesta mitä tunnen niitä ihmisiä kohtaan jotka saavat aina kaiken tekemättä mitään.

Minua vituttavat sinunlaisesi ihmiset, jotka pelkästä päältäpäin katsomisesta päättelevät jonkun syntyneen kultalusikka suussa ja kehtaavat kadehtia tietämättä ollenkaan, millainen toisen henkilön elämä on OIKEASTI ollut.

Itse olen alkoholistivanhempien lapsi. Koko lapsuuden pidin perhettä pystyssä ja kasvatin myös äitini alkoholinkäytön vuoksi vammaisena syntyneen pikkusiskoni. Töissä kävin yläasteikäisestä saakka, vanhemmiltani en koskaan saanut mitään, kaikki rahat menivät viinaan. Siitä huolimatta kävin kouluni ja hankin hyvän ammatin. Aikuisiällä olen sairastanut kaksi syöpää, käynyt läpi kymmenkunta leikkausta ja kaikki mahdolliset hoidot ja viettänyt niissä yhteensä 3 vuotta elämästäni.

Tällä hetkellä minulla on asiat hyvin: on ihana mies, ihanat lapset, iso talo, kesämökki, pari autoa, sijoitusasunto, hyvä työpaikka, varaa matkustella ja harrastaa... Ja sitten nämä kadehtijat! Taustastani mitään tietämättömät ihmiset kuvittelevat minun syntyneen kultalusikka suussa ja kehtaavat kadehtia sitä, että olen saanut kaiken tekemättä mitään! Minultako nyt sitten saa varastaa oikeutetusti tai vitutuksesta?

Vierailija
34/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kavereiden kanssa baarissa ja menimme istumaan. Joku oli jättänyt takkinsa siihen pöydälle ja tutkin takin taskut ja siellä oli kallis kännykkä. Otin sen sitten vaan. Myöhemmin on kyllä kaduttanut todella paljon että otin kännykän, sen jälkeen en ole mitään varastellut. Tuossakin tilanteessa humalatila ja kavereiden yllytys vaikutti asiaan, muuten en todellakaan olisi ottanut.

Vierailija
35/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikalta olen ottanut käsidesipulloja silloin tällöin ja kumihanskoja ja haavanhoitovälineitä. ELi olenpas mä sittenkin pöllinyt useammankin kerran! t: se joka baarissa varasti kännykän.

Vierailija
36/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kavereiden kanssa baarissa ja menimme istumaan. Joku oli jättänyt takkinsa siihen pöydälle ja tutkin takin taskut ja siellä oli kallis kännykkä. Otin sen sitten vaan. Myöhemmin on kyllä kaduttanut todella paljon että otin kännykän, sen jälkeen en ole mitään varastellut. Tuossakin tilanteessa humalatila ja kavereiden yllytys vaikutti asiaan, muuten en todellakaan olisi ottanut.

sä teit sille kännylle lopulta?

Vierailija
37/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sen eräälle kaverilleni. Vaikka näin jälkikateen ajateltuna, olisinhan voinut viedä sen poliisilaitokselle löytötavarana...

Vierailija
38/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen saanut ylinopeussakot mutta ajotavallani olisin saanut jo ties kuinka monet sakot jos olisi tutka ollut matkan varrella.

Vierailija
39/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sen eräälle kaverilleni. Vaikka näin jälkikateen ajateltuna, olisinhan voinut viedä sen poliisilaitokselle löytötavarana...

no kännissä saa kuningasideoita tunnetusti..

Vierailija
40/49 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tottakai.

Joka viikko. Olenhan tällainen nuorisorikollinen tai toisin sanoen kriminaali =D

Ai mikä sain minut tekemään niin?

Miettikää sitä.