Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pureva koira ja vauva tulossa

Vierailija
16.07.2010 |

Mä en tiedä enää mitä mä teen. Miehen koira murisee ihmisille, jos sitä komentaa ja on purrutkin muutaman kerran. Itse en luota koiraan enää juuri yhtään ja pelottaa, miten se suhtautuu vauvaan ja sopeutuu muutokseen. En haluaisi että vauvalla aletaan kokeilemaan, että pureeko koira sitäkin vai ei. Mitä tuon koiran kanssa pitäisi tehdä ja miten saisin miehenkin vakuuttuneeksi, että kyseessä on aika iso ja vakava asia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suostuisiko miehesi antamaan koiransa vanhemmilleen tai muille sukulaisille / tutuille. Ei tarvitsisi kuintekaan lopettaa niin olisi helpompi ratkaisu.

olevia jäseniä ni ei hienolta kuulosta. Ja annetaampa koira sitten vanhemmille, millohan se tuleva vauva siellä sitten vierailisi? Joskus valitettavasti kissa on nostettava kirjaimellisesti pöydälle! Joko koirassa tai omistajassa on vika, tässä tapauksessa ilmeisesti omistajassa.

Vierailija
22/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ensinnäkin koiran terveystarkastusta. Eli onko koiralla kipuja, joiden takia se käyttäytyy arvaamattomasti.

Jos todetaan terveeksi niin sitten yhteys koirakouluttajaan. Eli perheen laumajärjestys kuntoon. Koira oppii muutamassa viikossa ketä tuo ruoan pöytään ja määrää kaapin paikan kun sitä koulutetaan johdonmukaisesti.

Itselläni oli mäyräkoira joka oli arvaamaton. Todettiin terveeksi, käytiin koulutuksessa ja saatiin hyväkäytöksiseksi. Aggressiivisuuden takaa paljastui kuitenkin selkäkipuja ja koira halvaantui eikä kuntoutunut ja jouduttiin lopettamaan. Kuitenkin lapsen toinen sana oli hauva...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ns. lapsivarma!

Jotkut puree todennäköisemmin, kuin toiset ja jotkut on suht luotettavia, mutta mistään koirasta et voi sanoa 100% onko mustasukkainen esimerkiksi. Siispä koiran omistajan (myös kissat ja muut lemmikit) on pidettävä koko ajan valvonnan alla, jos ovat vauvan kanssa samassa tilassa.

Sinulla ei taida olla muuta mahdollisuutta, kuin sanoa nuo painavat sanat, koska koiranne ei selvästikään ole sitä turvallisinta sorttia. Jos puree aikuista, niin se on silloin vähintään koiran uudelleen sijoittaminen edes lapsen tullessa taloon. Tai muussa tapauksessa teidän pitäisi pystyä pitämään nämä kaksi, vauva ja koira, täysin erillään toisistaan. Ei varmasti pitemmän päälle kovin järkevää omien hermojen kannalta.

Vierailija
24/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ns. lapsivarma!

Jotkut puree todennäköisemmin, kuin toiset ja jotkut on suht luotettavia, mutta mistään koirasta et voi sanoa 100% onko mustasukkainen esimerkiksi. Siispä koiran omistajan (myös kissat ja muut lemmikit) on pidettävä koko ajan valvonnan alla, jos ovat vauvan kanssa samassa tilassa.

Sinulla ei taida olla muuta mahdollisuutta, kuin sanoa nuo painavat sanat, koska koiranne ei selvästikään ole sitä turvallisinta sorttia. Jos puree aikuista, niin se on silloin vähintään koiran uudelleen sijoittaminen edes lapsen tullessa taloon. Tai muussa tapauksessa teidän pitäisi pystyä pitämään nämä kaksi, vauva ja koira, täysin erillään toisistaan. Ei varmasti pitemmän päälle kovin järkevää omien hermojen kannalta.

Vierailija
25/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja annetaampa koira sitten vanhemmille, millohan se tuleva vauva siellä sitten vierailisi? Joskus valitettavasti kissa on nostettava kirjaimellisesti pöydälle! Joko koirassa tai omistajassa on vika, tässä tapauksessa ilmeisesti omistajassa.

[/quote]

Ymmärrän esittämäsi ongelman. Mutta kumpi on parempi koira kotona vauvan kanssa jatkuvasti vai esim. mummolassa jossa yleensä vieraillaan pätkä kerrallaan ja siellä olisi varmasti helpompaa pitää koira sen aikaa eri huoneessa tai häkissä kuin erottaa nuo kaksi kotona kokoajan.

Toisekseen jos kukaan ei tohdi ottaa arvaamatonta koiraa niin ehkä mies tajuaisi siitäkin että vaimo ei ole ainut koiraa pelkäävä.

Kolmannekseen omistajan vaihdos ja koiran uudelleenkoulutus saattaisi parantaa tilannetta.

Pahin mahdollinen tilanne on että mitään ei tehdä vaan arvaamaton koira ja vauva ovat yhdessä...

Vierailija
26/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koira on purrut sinuakin niin se puruu myös vauvaa, usko minua! Se kokee vauvan uutena ja pienenä tulokkaana laumassa alempiarvoisimpana. En edes harkitsisi yhteiseloa.

näin. Sinua puremalla on jo osoittanut, että on laumassa sinua ylempänä. Taatusti yrittää myös alistaa vauvan ja siitä ei voi hyvä seurata.

Vierailija
27/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira puree ihmisiä, se on koulutettu väärin (tai jätetty kouluttamatta). Jos haluatte pitää koiran, menkää ongelmakoirakouluttajalle. Tehokkailla neuvoilla ja kovalla työllä saatte tuloksia alle kuukaudessa ja koiran koko käytös voi muuttua kokonaan. Koiralle ei saa esimerkiksi koskaan antaa huomiota kun se pyytää sitä (se dominoi silloin omistajaansa). Rapsutukset ja huomionosoitukset annetaan silloin kun omistaja niin päättää. Koira ei saa päättää lenkillä mihin mennään, vaan omistaja päättää. Ruoan saamista pitää odottaa että siihen saadaan lupa. Jne jne.

Mutta jos ette (tai miehesi, jonka koira on) ole valmiita tekemään töitä koiran kanssa, suosittelen sen lopettamista. Vahinkoa eli pilattua koiraa ei kannata laittaa kiertämään toiseen perheeseen.

Luonnevikaisiakin koiria toki on, mutta koiria parikymmentä vuotta harrastaneena olen nähnyt vain yksi tai kaksi tapausta synnynnäisestä luonneviasta. Muut ongelmakoirat ovat omistajan tietämättömyyden syytä. Varsinkin jos rotu on vaativa (chihuahua, terrieri, iso pk-rotu) ja jätetty kouluttamatta, ongelmia yleensä aina ilmenee.

Vierailija
28/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koirasta luopumista jos ette aio kouluttaa sitä, koska se varmasti puree myös vauvaa kun on purrut teitäkin.

Ongelmakoirakouluttajan (tsekkaa Kiva-team) neuvoilla tällainen johtajuuden puutteesta johtuva käytös kyllä yleensä pystytään karsimaan koirasta kokonaan.

Vierailija
29/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei ole pentuna juuri koulutettu, mulla taas on ollut aiemminkin koiria ja miehen kanssa yhteen muutettuani aloin kouluttaa myös tuota miehen koiraa. Se saa ruuan vasta luvan kanssa, ulos mennään luvan kanssa, sänkyyn ei saa enää tulla eikä samalle sohvalle missä on ihmisiä. Hyppiä ei saa ja sillä tavalla se ei saa huomiota. Huomiota ja rapsutuksia ei enää tule silloin kun se itse haluaa jne. Mielestäni olen siis tehnyt sen kanssa jo aika paljon töitä. Laumajärjestystä on siis yritetty laittaa kuntoon, mutta se on aika hankalaa koiran kanssa, joka on tottunut olemaan pomo.

Suurimman osan ajasta koira on iloinen, leikkisä ja touhukas, joten en usko sillä olevan kipuja. Se murisee ja yrittää purra tilanteissa, joissa sitä komennetaan (esim. olemaan haukkumatta) tai siltä yrittä ottaa lelun tms. (tämä erityisesti pelottaa lapsen kannalta). Joskus myös murisee, kun sen tassuja pyyhkii, sitä pesee tai kuivaa.

En pelkää koiraa enkä anna sille periksi. Siksi se ehkä murisee enemmän mulle, etenkin silloin kun mies on poissa kotoa. Itse olen siis paininut tämän ongelman kanssa jo ennen kun vauva oli tulossa, mutta mies ei silloin tätä ongelmaa nähnyt, kun koira ei murissut miehelle. Nykyään siis murisee ja vähän aikaa sitten puri. Pitää kuitenkin selvästi miestä enemmän auktoriteettina kuin mua.

Olen yrittänyt jutella miehen kanssa, että nyt pitäisi tehdä jotakin. Jos mies ei halua luopua koirasta, oletan että mies sitten myös tekee ongelmalle jotakin, esim. vie koiran ongelmakoirakouluttajalle tai alkaa edes pohtia mitä tehdä. Itse en koiraa kyllä eteenpäin antaisi eli jos siitä luovutaan, veisin sen piikille. (Tämä ilmeisesti on ainoa vaihtoehto mitä mies on pohtinut eli että koira muuttaisi miehen vanhemmille tai jollekin tutulle. Toistaiseksi koira ei siis ole murissut "vieraille" eli muille kun mulle ja miehelle.)

Ja kuten olen sanonut, semmoista tilannetta ei vaan tule että vauva ja tuo koira ilman että asialle tehdään mitään olisivat edes samassa taloudessa. Mähän täällä päivät niiden kanssa sitten olisin. Lisäksi koira nostaa hirveän metelin, jos se suljetaan toiseen huoneeseen. (Tätä olen käyttänyt rangaistuksena murinasta eli pois laumasta hetkeksi.)

ap

Vierailija
30/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää lapsensa ja sinut koiran vuoksi.

Sanot suoraan joko koira tai sinä+lapsi, vaihtoehdot ovat tässä. En ottaisi yhtään riskiä siitä että lapsi joutuu koiran hampaisiin.

Noin arvaamaton koira voi purra sinua ja miestä niin kuin on aiemmin tehnytkin.

Itseäni huolettaa kun aikuisella lapsellani on koira joka on saanut liian suuren vallan ja dominoi. Kyseessä iso koira.

Vierailija
31/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettää lapsensa ja sinut koiran vuoksi.

Sanot suoraan joko koira tai sinä+lapsi, vaihtoehdot ovat tässä. En ottaisi yhtään riskiä siitä että lapsi joutuu koiran hampaisiin.

Noin arvaamaton koira voi purra sinua ja miestä niin kuin on aiemmin tehnytkin.

Itseäni huolettaa kun aikuisella lapsellani on koira joka on saanut liian suuren vallan ja dominoi. Kyseessä iso koira.

Vierailija
32/32 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän parisuhde ei toimi niin, että toinen sanelee mitä tehdään vaan yhdessä ollaan mietitty ja pohdittu asioita. Siksi tuntuu vaikealta nyt alkaa sanella miehelle, mitä pitäisi tehdä, etenkin kun kyseessä on hänen koiransa. Sinänsä jännä tilanne, kun mun mielestä ollaan voitu jutella kaikesta, mutta tästä asiasta ei saada aikaiseksi mitään keskustelua. Homma menee aina niin, että mä valitan, että asialle pitäisi tehdä jotakin ja mies on hiljaa eikä sano mitään. En tiedä kokeeko mies kritiikkina sen, kun olen sanonut, että koiraa olisi pitänyt kouluttaa jo pennusta ja opettaa esim. olemaan käyttämättä hampaitaan. Koira siis "puree" leikkiessäänkin mutta ei silloin ole tosissaan vaan ottaa vaan hampaillaan kiinni.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän