Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetystyyny vai ei??

16.07.2010 |

Esikoiselta ei ollut minkäännäköistä imetystyynyä, mutta olisko semmoinen kuitenkin tarppellinen? Mikä on paras merkki vai onko väliä?

Kommentteja puolesta ja vastaan!

Muistelen että esikoisen kanssa sählättiin usein imetysasennon löytymisen kanssa... :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kuukausien ajan ja pidin siitä kovasti. Imetin istuallani nojatuolissa ja oli helpompaa saada hyvä imetysasento, kun oli siihen soveltuva tyyny. Myös kainalosta imettäminen onnistui paremmin tyynyn kanssa. Tyyny oli käytössä niin kauan, kunnes neiti alkoi olla hieman jämäkämpi ja pysyi paremmin käsivarrella (ja söi lyhyempiä aikoja). Meidän tyyny taisi olla mollavauva merkkinen, rakeita sisällä ja irrotettava päällinen. Ostin huutonetistä 20e:lla, siltä varalta, ettei käyttöä olisikaan. Jotkut käyttää imetystyynyä lapsen tukena sitten, kun harjoittele istumista. Hyvä malli riippuu omista tottumuksistasi. Tietysti myös tavallinen tyyny käy, mutta minä koin sen hankalammaksi, kun ei meinannut saada sopivaan asentoon millään.

Vierailija
2/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin myös tuota imetystyynyn ostoa ja monet äidit olivat sitä minulle suositelleet. Yhden päivän imetin kotona tavallisten tyynyjen avulla ja sen jälkeen laitoin mieheni imetystyynyn ostoon. Itse ainakin koin että imetystyynyllä sai helpommin hyvän imetysasennon (varsinkin juuri tuon kainalosta imetysasennon) eikä myöskään tarvinnut pelätä sohvatyynyjen tms. tyynyjen likaantumista kun meillä ainakin tuntui että maitoa/pukluja oli alussa joka paikassa.

Imetystyynyssä on pestävä päällinen, joten sen voi välillä pistää pesuun. Meillä on Brion imetystyyny ja ihan hyvin on toiminut. Vähän on mielestäni täytteet lytistynyt (ollut meillä 6 kk), jonka takia ei enää ole niin tukeva. Sopii tosiaan hyvin myös istumistueksi istumaan opettelevalle vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sepä vaan jäi hankkimatta ja hyvin pärjäsin ilman. Esikoisen kanssa imetyksen alku oli hankalaa (mm. kokemattomuuteni ja sektiohaavan kivun takia), ja poika oppi imemään vain sängyllä maaten. Tämän toisen vauvan synnyttyä alateitse olin päättänyt että poika saa oppia syömään sekä sylissä että maaten ja oppihan tuo, ilman imetystyynyä, jota en vaan ehtinyt ostaa. Ihan tavallista tyynyä käytin, jonka tosin pyhitin vain imetyskäyttöön omalla tyynyliinalla. Ilman pärjää hyvin, mutta tokkopa imetystyynystä mitään haittaakaan on.

Vierailija
4/5 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi (ja toimii edelleen) tavallinen tyyny imetystyynynä. Helppo pestä ja vaihtaa päällinen, myös eri imetyasennot onnistuu.

Vierailija
5/5 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ekalla lapsella sellaista ollut ja monesti kyllä kaipasin, koska imettäminen oli muutenkin hankalaa -tuolloin imetinkin vain kuukauden... Ei mulla ainakaan tavallinen tyyny oikein toiminut. Kuopukselle hankittiin sitten kyllä imetystyyny ja voin suositella! Se on sellainen doomoo merkkinen, tosi hyvä! Päällisen saa irrotettua ja pestyä helposti. Ja siinä pystyi poikani myös lötköttelemään keskellä lattialla, koska se on niin tukeva. :)