Nostaako se itsetuntoa
Vai kertooko heikosta itsetunnosta, että useat korostavat viestissä, että meillähän on asiat hyvin, mutta teille neuvoksi. Esim.
" No meidän Toivo- Aarre ei saa raivareita, mutta..."
" Itse en ole köyhä, mutta sinulle vinkki"
" Meidän lapset kyllä syövät kaikkea, mutta kaikki eivät"
Vai onko se vain nainen on naiselle susi tyylistä juttua?
Kommentit (9)
koska useassa ketjussa on ensin sellaisia vastauksia että "olet tosi surkea ja toi ei todellakaan ole normaalia vaan sun täytyy olla jotenkin luuseri tai lastersi täytyy olla vammaisia ja kaikk jotka sua tukevat ovat varmasti samanlaisia". Sen jälkeen kun haluaa tukea ap:tä ja sanoa myös näille hakkujille että he ovat väärässä, on paras aloittaa että mulla henkilökohtaisesti ei satu olemaan juuri tätä ongelmaa, mutta tiedän silti suhteellisen varmaksi, että se on aika normaalia.
pitää korosta sitä, ettei itsellä ole samaa ongelmaa? Eihän sitä mikään pakko ole mainita..?
että kerroin itse niiltä välttyneeni, niin tarkoitus ei ollut nousta kenenkään yläpuolelle. Olen avoimen onnellinen siitä, että moni asia on mennyt hyvin ja keskustelun jatkamisen vuoksi kerroin myös minkälaisen toimintatavan arvelen auttaneen asiassa. Ehkä se auttaa jotakin muuta äitiä, voihan sitä kokeilla.
minä esim. mielelläni korostan, että minulla ei ole ongelmaa x, jos joku yrittää mielivaltaisesti väittää että minulla on. tällaistakin yllättäen tapahtuu. (väittäjä projisoi omia ongelmiaan ja pahimpia pelkojaan.)
Että tietää sitten miltä kantilta neuvon ottaa vastaan.
kellä ei ongelmaa ole:D
Ehkä se sitten on luonnollista, meitä on niin moneen junaan:)
Musta tämä aloitus kertoo aloittajan huonosta itsetunnosta, kun on edes tullut ajatelleeksi moista.
Mulle ainakin tulisi mieleen, että kyseinen kirjoittaja pyytää tavallaan anteeksi kommenttiaan, kun ei itse ole asiaa kokenut. Haluaa silti yrittää neuvoa. ("Mä en ole tässä asiantuntija, mutta voisin kuvitella että ---.")
Jo pahoitteli aloitustaan;) eikä halua alkaa riitelemään.
Mutta itse muistan kuinka pahalta tuntui, kun vauvalla oli koliikki, yritit mitä tahansa, ja toiset iloisena kertoivat " Meidän vauvalla ei koskaan ollut mitään, nukkui sata tuntia yössä" kun itse väsyneenä tuskastuneena yksin itkit lapsen itkua, nuo eivät lohduttaneet.
Nainen on naiselle susi _mentaliteetti johtuu luullakseni eritysiesti heikosta istetunnosta, pitää korostaa itseään.