Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli eilen kauhea riita hääpukuliikkeessa miehen kanssa:(

Vierailija
15.07.2010 |

Halusin puvun, joka maksaa 500 euroa. Olen kotihoidontuella hoitamassa toista lastamme, joten tuloni ovat pienet. Miehellä tulot ovat hyvät, ja meillä on eri rahat, vaikka yhteinen talous. Menemme naimisiin syyskuussa ja kävimme katsomassa pukuja. Löysin upean puvun alennuksesta 500 euroa. mieheni mielestä tämä oli liian kallis, mutta maksoi pitkin hampain. kotona kuulin pään aukomista, kuinka puku oli liian kallis, eikö olisi voinut ostaa käytettyä jne.. vaikka mies itse halusi isot häät, jonne kutsutaan noin 90hlöä!! onko normaalia käytöstä mieheltä, joka osti juuri 7000 euron veneen??

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan morsian ei mene yöpaidassa alttarille, mutta ilman venettä kyllä pärjää koko perhe ihan hyvin!!

Hääpukua käytetään yhtenä päivänä elämässä, venettä mahdollisesti vuosikymmeniä, ehkä loppuikä.

Ap:lle sanoisin, että miehesi voi olla sika, tai sitten vain ajattelematon ja aika tyypillinen mies, joka voi olla ihan kelpo mies muuten. Ei vain osaa ajatella ihan järkevästi, eikä tajua, että hääpuku maksaa joka tapauksessa paljon.

Vierailija
42/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta 7000 euron vene on halpa. Ja 500 euron hääpuku kallis. Riippuu siitä, mitä arvostaa.

kuka arvostaa ja mitä arvostaa. Sinä voit arvostaa 7000e venettä, mutta mikä sinä olet sanomaan että 500e hääpuku on huono ostos. Loppujen lopuksi molemmat ovat tarpeettomia ostoksia joita ilman pärjäisi oikein mainiosti. Mutta jos toinen ostaa 7000e veneen, ei hänellä ole varaa natista toiselle 500e hääpuvusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan morsian ei mene yöpaidassa alttarille, mutta ilman venettä kyllä pärjää koko perhe ihan hyvin!!

vihille pääsee ihan tavallisissakin vaatteissa.

Vierailija
44/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna hääpuku liikkeessä kyselemässä vuokrapukuja. vuokra oli 300-500€ ja omaksi 500-1000€ että siihen nähden ap:n puku oli halvimmasta päästä. onneksi minun käly tekee minulle vielä halvemmalla.

muutenkaan tässä ei nyt ole kyse siitä mitä mikin maksaa vaan että onko esim. veneen ostosta keskusteltu. kyllä minäkin kilahdan kun mieheni ostaa tietokonetavaraa mielinmäärin (jopa 1000€ juttuja) vaikka meillä on tiukka taloustilanne nyt. hänellä on suuremmat tulot niin arvelee voivansa ostella mitä haluaa...siksi ei myöskään juttele koska kiellän kumminkin ostelemasta. itse olen kodinhoidontuellä.

Vierailija
45/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avauksessa, että MIES osti veneen.. ilmeisesti hänen mielipidettään asiaan ei juurikaan kysytty?

Klassinen esimerkki aiheesta sinun rahat ja minun rahat, ja kaikki on jaettava keskeltä kahtia. Tässä käy vaan niin, että nainen loppu viimein kustantaa ja kärsii enemmän perheen ja lasten elatuksessa ja mies istuu tyytyväisenä rahakasansa päällä. Nainen kärsii tulon menetykset, eläkekertymän menetykset ja muun nahoissaan..

Vierailija
46/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden päivän puvusta. Paitsi tietysti jos sulla on heittää rahaa menemään mielin määrin.

Vierailija
47/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut loppujen lopuksi tuo hääpuvun hinta, vaan pikkuhiljaa viesti kerrallaan AP paljasti totuuden riidan taustalla, eli sen, että heillä on umpisurkea liitto, jonka AP jostain kummallisesta syystä haluaa virallistaa ja viettää näyttäviä prinsessajuhlia juhlistaakseen "rakkauttaan"...

yhden päivän puvusta. Paitsi tietysti jos sulla on heittää rahaa menemään mielin määrin.

Vierailija
48/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen sisäistä elatusvelvollisuutta, vaan elelevät kuin poikamiehet "omilla" rahoillaan samalla kun nainen hoitaa YHTEISIÄ lapsia omilla pienillä tuloillaan.

Vierailija
49/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n miehelläkin varaa heittää menemään 7000e veneeseen. Kumpikaan ei tuota ikinä voittoa, senttiäkään. Nyt ei ole kyse siitä onko mekosta 500e paljon tai veneestä 7000e. Nyt on kyse siitä miten tienattuja rahoja käytetään ja kuka/ketkä siitä käyttämisestä päättää.

Meillä tilanne on se että mies on töissä hyvällä palkalla ja minä kotihoidontuella. Rahat on yhteiset, tilikin on yhteinen. Yhdessä keskustellaan isommat ostot, oli se sitten tarpeellinen eli tarpeeton.

Vierailija
50/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä 500€ ei ole paljon valmiista ja mieleisestä hääpuvusta. Tuli vaan mieleen se ketju, jossa hääbudjetti oli vaatimattomat 45 000€...

Mutta periaate on älytön. Että mies voi laittaa 14 kertaisen summan omaan juttunsa ja mököttää sitten hinnasta. Naurettavaa. Onko se sormuksenkin kanssa yhtä pihi? Tosin ulkoisia seikkoja ovat, mutta kertovat mielestäni, kuinka paljon mies arvostaa puolisoaan..

Meillä onneksi on yhteiset rahat = se maksaa, jonka tilin saldo on isompi :) tosin se oli periaate jo ennen naimisiin menoa, että kun kerran mennään naimisiin, niin sitten eletään elämää yhdessä niillä varoilla, jotka meillä yhteensä on, laskematta kuka minkäkin sentin on tienannut.

Tosin jos olis tuollain omat rahat ja äidin tulot on kotihoidontuki ja lapsilisä, ni minä ainakin tuona äitinä maksattaisin sitten miehellä itselleni sen, mitä kunta velottaisi päivähoitomaksuina. Sillon tilanne olis edes melkein tasapuolinen. Eihän se voi mennä niin, että toinen on vastuussa yhteisestä jälkikasvusta ja maksaa siitä.. Ja toinen vaan ottaa kaiken itsestään selvyytenä...

Onko ihmisen itsekkyydellä mitään rajaa?

Vierailija
51/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pukusi oli halpa, koska minulla maksoi vuokra Etelä-Pohjanmaalla reilu 500e. Tietenkin jos on omat rahat, mutta silloin miehen pitää osallistua yhtä paljon lasten ja kodin hoitoon. Ja silloin myös sinä voit mennä töihin ja mies jäädä kotiin. Vaikka olis niin, että miehen on pakko käydä töissä kun paremmat tulot, ni silti...Ja sinun pitää saada käyttää ne omat vähät rahasi myös niin kuin sinä haluat...

Vierailija
52/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puvun vuokra!

Vierailija
53/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti. Mun poikaystävä monen vuoden ajalta tuntuu välillä ihan kauhealta. Mutta näiden nettikertomusten rinnalla hän näyttää ihan kivalta.

En taida sittenkään jaksaa miestä. Harkitsen vakaasti vanhaksi piiaksi alkamista, ai prkel. mähän olen jo vanha piika! Silti, mitä miehistä, jos niistä ei ole kuin päänvaivaa! Eikä lapsien saaminenkaan ole ihan pakko.

Vierailija
54/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emansipaatio on vielä vauvan kengissä.

Vierailija
55/55 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä.

Kyllä suomalaista(kin) naista kohdellaan kaltoin. Ainakin raha-asioissa! Miksi naiset arvottavat itsensä niin alas? Jotenkin tuntuu, ettei miesten tarvitse yrittää yhtään mitään naisten suhteen; naiset antavat kaikkensa samantien...