Tuli eilen kauhea riita hääpukuliikkeessa miehen kanssa:(
Halusin puvun, joka maksaa 500 euroa. Olen kotihoidontuella hoitamassa toista lastamme, joten tuloni ovat pienet. Miehellä tulot ovat hyvät, ja meillä on eri rahat, vaikka yhteinen talous. Menemme naimisiin syyskuussa ja kävimme katsomassa pukuja. Löysin upean puvun alennuksesta 500 euroa. mieheni mielestä tämä oli liian kallis, mutta maksoi pitkin hampain. kotona kuulin pään aukomista, kuinka puku oli liian kallis, eikö olisi voinut ostaa käytettyä jne.. vaikka mies itse halusi isot häät, jonne kutsutaan noin 90hlöä!! onko normaalia käytöstä mieheltä, joka osti juuri 7000 euron veneen??
Kommentit (55)
olette tehneet lapsia tai menneet naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka laskee kaiken täsmälleen puoliksi? Miksi olette ajatelleet että tässäpä hyvä mies?
Minun ex-poikakaveri oli juuri tuollainen. Jos tuli hakemaan minua autollaan, piti maksaa bensat, joka kerta. Kaupassa käydessä maksoi vain niitä ruokia mitä itse aikoi syödä ja kyttäsi etten vahingossakaan syönyt kuin puolet esim. leikkelepaketista. Loppuaikoina kuitenkin punkkasi minun luonani koska minun luotani oli lyhempi matka hänen työpaikalleen (ei niin suuret bensakulut) mutta eipä maksanut vuokraa, koska "asunto on minun ja jos ei seurusteltaisi, niin yksinhän sen silloinkin maksaisin". Onneksi järkiinnyin ja nakkasin mäkeen tyypin.
Mutta sairasta touhu on. Meillä on jääkaapissakin omat ruoat. Olen myös huomannut, että minuun on tarttunut tätä sairautta, koska nykyään vituttaa suunnattomasti se, että mies ei esim. koskaan osta vessapaperia. Taidan kohta vaatia omat rullat vessaan.
Mies vähentää lapsilisärahan yhteisistä laskuista. Mielestäni kuitenkin maksan isomman osan talouden kuluista. Ongelma on se, että en lasten takia voi olla ostamatta tavaroita, vaikka juuri sitä veskipaprua.
Jos kerran jo olet huomannut, että mies on ylipihi, voit vielä perua, olla viisaampi kuin minä.
Kuinka pärjäät miehesi kanssa? Maksatko puolet lapsilisistä hänelle ja käyttääkö hän nämä rahat lapsiin?
vaadit maksamaan vessapaperistakin. Heti tänä iltana sanot ukolle että "et sitten käytä yhtään palasta vessapaperia, koska ne on MINUN ostamia. Joko annat rahaa käteen nyt tai painut kauppaan paskapaperiostoksille." Ja muista että teillä on yhteiset lapset, siispä mies maksaa tasan puolet vessapaperista. Jos vastustelee, sanot että itsepähän aloitit...
että avioliitossa elävillä tai yhteisen perheen perustaneillakin on tiukasti omat rahansa. Minulle tasa-arvo ja taloudellinen itsenäisyys on sitä, että kannan oman korteni kekoon perheen yhteiseen kassaan ihan kuten miehenikin tekee, eikä kumpikaan tuijota toisen kantaman korren suuruutta, vaan rahoja käytetään omiin ja yhteisiin menoihin ihan vapaasti. Jos liittomme syystä tai toisesta päättyy, avioliiton aikana kertynyt omaisuus pistetään jakoon ja jatkamme omien erillisten kekojemme kartuttamista niillä itse ansaituilla korsilla, jotka aikaisemmin laitettiin yhteiseen kassaan. Taloudellinen itsenäisyys on siis sitä, että molemmat tietävät pärjäävänsä omilla tuloillaankin, eikä kumpikaan ole toisen tuloista riippuvainen.
mieskö elättää vain itsensä ja sä kotihoidontuella kaksi lasta ?? mä en tajua ???? miehenhän kuuluis elättää teitä ! ei helvetti..
suomalaisissa liitoissa. Nainen kituuttelee lapsilisilla ja kodinhoitotuella. Siivoaa ja laittaa ruokaa, pesee pyykkia ja hoitaa lapset. Mies tienaa hyvin ja menna viilettaa kalliissa harrastuksissaan, valilla kay varikolla syomassa ja hakemassa puhdasta paalle.
Tama on naisten mielesta tasa-arvoa ja naisen arvoa ylentavaa ja osoitus suomalaisten naisten vahvuudesta. Vahvahan tuossa pitaakin olla etta pysyy hengissa.
Ei kai kukaan itseään hitusenkaan arvostava nainen mene tuollaisessa tilanteessa naimisiin, vaan lähtisi lätkimään niin, että ovet paukkuu!
mutta minä näen kyllä eron 500 euroan hääpuvun ja 7000 euron veneen välillä. Veneellä on käyttöarvoa vuosikymmeniksi ja lisäksi hyvin pidettynä vuosienkin jälkeen myös myyntiarvoa. Hääpukua pidät ylläsi muutaman tunnin ja sen jälkeen sen myyntiarvo on tippunut murto-osaan.
mutta minä näen kyllä eron 500 euroan hääpuvun ja 7000 euron veneen välillä. Veneellä on käyttöarvoa vuosikymmeniksi ja lisäksi hyvin pidettynä vuosienkin jälkeen myös myyntiarvoa. Hääpukua pidät ylläsi muutaman tunnin ja sen jälkeen sen myyntiarvo on tippunut murto-osaan.
että veneestä saa myytäessä edelleen sen 7000e?
Jos ostaa 500e hääpuvun jonka myy 100e:lla eteenpäin, menetti 400e. Jos ostaa veneen 7000e ja myy sen eteenpäin 6600e:lla, menetti saman 400e. Mutta 500e mekko vähentää ostovaiheessa tilin saldoa huomattavasti vähemmän kuin 7000e vene...
omiaan takas, ellei ole joku vanha puuvene jonka on kunnostanut. Veneen arvo laskee kuten muidenkin ajoneuvojen, joten tuskin on mikään sijoitus.
Ja toinen toistaan autettu. Ei tasa-arvoisessa parisuhteessa ole omia ruokia tai vessapapereita. Kaikkea sitä oppii av:lla... no osaampa varoittaa lapsia moisista älykääpiöistä...
että veneestä saa myytäessä edelleen sen 7000e? Jos ostaa 500e hääpuvun jonka myy 100e:lla eteenpäin, menetti 400e. Jos ostaa veneen 7000e ja myy sen eteenpäin 6600e:lla, menetti saman 400e. Mutta 500e mekko vähentää ostovaiheessa tilin saldoa huomattavasti vähemmän kuin 7000e vene...
todennäköiset 10 tuntia mitä sitä häämekkoa käyttää. Veneestä todennäköisesti on iloa vuosikausiksi.
veneen arvosta. En tarkoittanut, että veneen koko arvon saisi takaisin, vaan että venettä voi käyttää vuosikausia ja silti saada jotain takaisin (jos sitä on pitänyt hyvänsä). Hääpukua pitää päivän.
Minä siis tässä mielessä ymmärrän, että jos mies ja KOKO PERHE veneilee vaikka joka kesä ja se on KOKO PERHEEN yhteinen juttu, niin silloin se 7000 euroa on perusteltua.
Jos taas tilanne on se, että vene on joku miehen oma juttu ja nainen hoitaa puolet taloudesta mitättömällä kotihoidontuella, kehotan vakavasti ainakin siirtämään häitä, kunnes talousasiat on sovittu yhdessä kuntoon.
Siksi minä en henk. koht. tajua miksi hääpukuun pitää niin paljon hassata rahaa.
hääpuvullakin jälleenmyyntiarvoa. Ihan samassa suhteessa kun veneelläkin. Ja jos miettii kuinka paljon venettä Suomessa kesäaikaan voi käyttää, niin tulee aika kalliita käyttötunteja. Vene myös vaatii vakuutukset, venepaikan ja polttoaineen.
Hääpuvusta voi yhtälailla olla kantajalleen iloa, käyttöikä on lyhyempi, mutta onni ihanasta puvusta voi suhteessa olla yhtä suuri kuin miehelle veneestä.
Tiedän, että tosi kallis, halvemmalla en vuokrapukua löytänyt ittiä miellyttävää. Yhteisesti maksettiin.
Ja 500 euron hääpuku kallis. Riippuu siitä, mitä arvostaa.
alttarilla kusipään vieressä se puku päällä?
Miehesi vaikuttaa narsistilta.
Unohda häät ja lähde vielä kun voit suhteellisen helposti sen tehdä.
Sitäpaitsi pukusi oli halpa.
Pahoittaa mielesi viidensadan euron takia. Kyseessä on kuitenkin yksi naisen tärkeimmistä päivistä elämässä.
Kukaan morsian ei mene yöpaidassa alttarille, mutta ilman venettä kyllä pärjää koko perhe ihan hyvin!!
Tilanne tulee vain pahenemaan!!! Ja jos erehdyt menemään naimisiin, älä MISSÄÄN TAPAUKSESSA tee avioehtoa. Muuten saat itse elättää perhettä pienillä tuloillasi samalla kun mies kartuttaa omaisuuttaan nimiinsä :( Ja sä jäät tyhjän päälle...
suomalaisissa liitoissa. Nainen kituuttelee lapsilisilla ja kodinhoitotuella. Siivoaa ja laittaa ruokaa, pesee pyykkia ja hoitaa lapset. Mies tienaa hyvin ja menna viilettaa kalliissa harrastuksissaan, valilla kay varikolla syomassa ja hakemassa puhdasta paalle.
Tama on naisten mielesta tasa-arvoa ja naisen arvoa ylentavaa ja osoitus suomalaisten naisten vahvuudesta. Vahvahan tuossa pitaakin olla etta pysyy hengissa.