Auto pankin omistuksessa. Miksi?
Miesystävälläni on uudehko kallimmanpuoleinen auto. Yllätyin suuresti, kun jouduin poliisiratsiaan ja minulta kysyttiin ajokorttia ja rekisteriotetta. Vielä enemmän yllätyin kun rekisteriotteessa auton omistajaksi oli ilmoitettu eräs pankki.
Miesystäväni on antanut ymmärtää omistavansa kys. auton. Milloin pankki omistaa auton? Hän ei siis ole töissä pankissa.
Kommentit (31)
Autokaupasta sain tosin paremman tarjouksen. Niillä oli silloin joku kamppanja menossa ja sain 0%:n korolla, koska lainaosuus oli se verran pieni verrattuna auton hintaan. Taidat olla jonkin verran tietämätön itsekin!
Hei hörhöt! Ottakaapa nyt aivot käteen... : )
Autoleasing/rahoitusleasing on eri asia kuin pankkilaina. Pankkilaina vaatii aina reaalivakuudet(asunnon, tontin, metsää jne) jota ns. "persaukisilla" ei yleensä ole. Tällöin auton luovari on pankin holvissa ei sinulla. Minulla on reaalivakuutta vapautunut asunnosta, kun asuntolaina on onneksi jo pieni, niin silloin autolainan vakuuten aon asunto, jolloin auto on täysin minun nimissäni ja luovari itselläni ns. "patjan alla". Ymmärrän nyt hyvin, miksi maksamme Kreikan velkoja, jos sivistyneessä Suoemssakin on näin perusasioista tietämätöntä sakkia!
Eli, jos joudut ottamaan auton rahoituksella, niin rahoitus sopimus määrää usein tiukasti, et autossa pitää olla kaikki hömppävakuutukset.
Kaikin puolin kallis tapa hankkia auto. Köyhää kustaan monessa kohtaa, eikä köyhä edes ymmärrä, et sitä kustaan.
ja kasko on edelleen käytössä vaikka sopimus on jo loppuunmaksettu. En mä ainakaan pidä sitä hömppävakuutuksena.
joka ei ole pankki perinteisessä mielessä vaan rahoitusyhtiö.
Ostin uuden ison mersun viikko sitten "riihikuivalla" rahalla.Ei tarvitse nöyristellä hattu kourassa pankeille ja rahoitusyhtiöille. Eikä tarvitse ajella velkavetoisella autolla...niinkuin te teette.Autoa ei kannata velaksi ostaa koskaan.Minä en osta velaksi ainakaan. Olen nääs lottovoittaja tampereelta. (köyhät kyykkyyn)
Luki Pohjola Pankki joka ei ole pankki perinteisessä mielessä vaan rahoitusyhtiö.
Ja on ostettu autoliikkeestä saatavalla rahoituksella, jonka ko. pankki tarjoaa. Eli ihan normaalitapaus.
auto on omani, ei lainaa. Tosin eipä se ole kuin perusmondeo vm. 2009 eli todellinen halpisauto, mutta jos minulta menee työpaikka, ei katoa auto. Nuo autokaupan kautta otetut rahoitukset ovat sellaisia, että jos ei pysty maksamaan, on kohta autoton.
Autoni on sentään OMA.Kaikkihan sen näkee kenellä on velka auto.Kulkevat kuin euroopan omistajat.HÄVETKÄÄ .
Miehelläsi on lainaa autosta ja se siirtyy hänen omistukseensa virallisesti vasta kun laina on maksettu. Käsittääkseni on hyvinkin yleistä?
Jos otat pankista lainaa autoa varten, niin ei auto ole silloin pankin nimissä!
Tai jos ostat osamaksulla auton autokaupasta, niin silloin omistaja on rahoitusyhtiö. Ei pankki.
Se auto on vakuutena pankissa. Ukolla ei ole muuta reaalivakuutta kuin se auto ja sekin on pankin holvissa.
olla rahoitusyhtiön omistuksessa. Autokaupassa sen verran kova kilpailutilanne, että korot ovat naurettavia.
Autoon menevä raha jää sijoitettavaksi muualle ja koska tuotto on parempi kuin autolainan korko, nettoaa.
Kuitenkin voi aina ajaa uudella ja isolla autolla.
Pohjola pankki on meidänkin auton omistaja ja haltijana me. Autosta on vielä 5 erää maksamatta...
rahoituksen kautta on kanssa aika edullinen muuten, jos ei omasta puolesta ole isoja bonuksia.
Tai lieneekö se olla pakollinen ottaa nykyisin rahoitus yhtiöltä suoraan.
Katsokaa TV5 tiistaisin Operaatio Repo. Siinä bodatut jenkit perii autoja rahoitus yhtiöiden toimeksiannosta, kun maksut myöhässä. "Ihan vähän" näyttää käsikirjoitetulta..
Miehelläsi on lainaa autosta ja se siirtyy hänen omistukseensa virallisesti vasta kun laina on maksettu.
Käsittääkseni on hyvinkin yleistä?
Miehelläsi on lainaa autosta ja se siirtyy hänen omistukseensa virallisesti vasta kun laina on maksettu. Käsittääkseni on hyvinkin yleistä?
auto on oma kun jokainen senti on maksettu takaisin...
Tai jos ostat osamaksulla auton autokaupasta, niin silloin omistaja on rahoitusyhtiö. Ei pankki.
Miehelläsi on autosta lainaa. Vaikka sitä olisi vain jonkin verran, auton omistaa pankki, joka lainan on myöntänyt, esim. Nordea Rahoitus. Kun laina on kokonaisuudessaan maksettu, saa miehesi rekisteriotteen ilmoitusosan omalla nimellään itselleen. Ilmoitusosa on omistuksen osoittava asiakirja ja vain sen kanssa auton voi myydä edelleen.
Miesystäväsi on auton haltija ja vastaa esim. parkki- ja ylinopeussakoista jne.
Meidänkin auton omistaa Nordea Rahoitus, haltijana olen minä.
Nordealla on autorahoitusyhtiö, eli jos miehesi on rahoituksella ostanut auton, lukee omistajan tiedoiissa pankki, kunnes koko rahoitusosuus on maksettua ja auto siirtyy miehesi nimiin.
Jos otat pankista lainaa autoa varten, niin ei auto ole silloin pankin nimissä! Tai jos ostat osamaksulla auton autokaupasta, niin silloin omistaja on rahoitusyhtiö. Ei pankki.
on pankkien rahoitusyhtiö, esim. just Nordea Rahoitus.
Hei hörhöt! Ottakaapa nyt aivot käteen... : )
Autoleasing/rahoitusleasing on eri asia kuin pankkilaina. Pankkilaina vaatii aina reaalivakuudet(asunnon, tontin, metsää jne) jota ns. "persaukisilla" ei yleensä ole. Tällöin auton luovari on pankin holvissa ei sinulla. Minulla on reaalivakuutta vapautunut asunnosta, kun asuntolaina on onneksi jo pieni, niin silloin autolainan vakuuten aon asunto, jolloin auto on täysin minun nimissäni ja luovari itselläni ns. "patjan alla". Ymmärrän nyt hyvin, miksi maksamme Kreikan velkoja, jos sivistyneessä Suoemssakin on näin perusasioista tietämätöntä sakkia!