Auto pankin omistuksessa. Miksi?
Miesystävälläni on uudehko kallimmanpuoleinen auto. Yllätyin suuresti, kun jouduin poliisiratsiaan ja minulta kysyttiin ajokorttia ja rekisteriotetta. Vielä enemmän yllätyin kun rekisteriotteessa auton omistajaksi oli ilmoitettu eräs pankki.
Miesystäväni on antanut ymmärtää omistavansa kys. auton. Milloin pankki omistaa auton? Hän ei siis ole töissä pankissa.
Kommentit (31)
Auton omistaa pankki (tai muu rahoitusyhtiö)siihen asti, kunnes autolaina on maksettu kokonaan pois.
vaikka siihen on lainaa pankista. Eli ap:n miesystävän autossa on lainaa rahoitusyhtiöstä.
Aika harva kaiketi ostaa autoa käteisellä.
toinen osa on pankin omaisuutta kunnes laina on maksettu
vaikka siihen on lainaa pankista. Eli ap:n miesystävän autossa on lainaa rahoitusyhtiöstä. Aika harva kaiketi ostaa autoa käteisellä.
Auton voi tosiaan ostaa pankkilainalla jos on tarpeeksi takuita antaa pankille niin silloin on heti itse auton omistaja. Persaukisten tapa on ostaa auto esim. juuri nordea rahoituksen kautta jolloin rahoitusyhtiö omistaa auton niin kauan kuin maksettavaa riittää. Näiden kahden tavan ero on se että pankkilainassa on huomattavasti pienempi korko kuin mitä esimerkiksi nordea rahoitusyhtiö ottaa. Onhan siinä pankillakin isompi riski kun rahatonta rahoittaa.
Entisen autoni annoin vaihdossa (20t) ja välirahaa uuteen autoon jäi maksettavaksi 8t, josta maksoin ostohetkellä pankkisiirrolla 4t ja loput 4t menee rahoituksella koska rahoitustarjous oli todella hyvä ja se on äärettömän helppo saada, ei tarvitse puljata pankkien kanssa. Ja auto on oma sitten kun olen maksanut tuon rahoitusosuuden KOKONAAN. Siihen asti olen auton käyttäjä.
Ei kukaan "persaukinen" saa autoa maksusopimuksella yhtikäs mistään. Pitää olla luottotiedot kunnossa ja säännölliset tulot.
vaikka siihen on lainaa pankista. Eli ap:n miesystävän autossa on lainaa rahoitusyhtiöstä. Aika harva kaiketi ostaa autoa käteisellä.
Auton voi tosiaan ostaa pankkilainalla jos on tarpeeksi takuita antaa pankille niin silloin on heti itse auton omistaja. Persaukisten tapa on ostaa auto esim. juuri nordea rahoituksen kautta jolloin rahoitusyhtiö omistaa auton niin kauan kuin maksettavaa riittää. Näiden kahden tavan ero on se että pankkilainassa on huomattavasti pienempi korko kuin mitä esimerkiksi nordea rahoitusyhtiö ottaa. Onhan siinä pankillakin isompi riski kun rahatonta rahoittaa.
Todellisuudessa rahoitusyhtiöillä on usein edullisemmat korot kuin kulutusluotolla pankista.
toki kyseessä oli erikoistarjous, mutta todellakin rahoitusyhtiöstä otetun autolainani korkoprosentti on yksi! En olisi saanut pankistakaan noin halpaa lainaa, en vaikka olemme ns. hyviä asiakkaita (meillä on hyvä lainanhoitohistoria ja asuntolaina erittäin pienellä marginaalilla).
vertailepa korkoja
Todellisuudessa rahoitusyhtiöillä on usein edullisemmat korot kuin kulutusluotolla pankista.
hän on ostanut auton osa-maksulla ja pankki näkyy omistajan niin kauan, kunnes auto on viimeistä senttiä myöten maksettu!
jolle kuukausittain makselen lyhennystä.
Haltija ja sakoista vastaava olen minä.
Tietty voi tulla yllätyksenä, että poikaystäväehdokas onkin köyhä luuseri, joka ei ole pystynyt ostamaan autoaan heti omaksi?
Usein myös pätemisentarpeen omaavat miehet sortuvat johonkin ökyautoon, johon heillä ei oikeasti ole varaa ja sitten makselevat niin paljon lyhennystä rahoitusyhtiölle kuukausittain, että muuhun elämiseen ei jääkään varaa... Tärkeintä tietty, että alla pramea kiesi vai mitä..?