Miten ihmeessä av-mammat nyt yhtäkkiä riitelevät yleisistä
uimarannoista??? eihän siitä ole montaa päivää kun täällä kaikki sanoivat etteivät koskaan käy yleisillä rannoilla koska ei ole tarvetta, kun kaikilla oli joko omaa rantaviivaa vähintään sata metriä tai oma uima-allas omassa pihassa
Kommentit (20)
ja ainakin eilen sinne tunki joku läski akka neljän lapsen kanssa. Mies meni kohteliaasti sanomaan että tää on yksityisaluetta, niin paksukainen väitti että ei voi olla ja vetosi jokamiehenoikeuteen. Yritti vielä että kun tässä olis niin hyvä ottaa aurinkoa ja kun kerran ajoi lasten kanssa tänne asti.
Sori elämä on, ranta on rakennettu just sen takia, että saisimme olla rauhassa. Tuli lähtö paksukaisille lapsineen.
vaikka oliskin isokokoinen,karvat rehottaisi bikinirajasassa jne,ei kai silti tarvits emuita haukkua ja arvostella? itse kyllä ajelen mukavuussyistä bikinirajaa,mutta ei tulsi mieleenkikään arvostella muita asiasta.
ja juu,minulta löytyy muutama liikakilo,en silti halua että minua haukutaan läskiksi! siihen ei kellään ole oikeutta.ei ylilaihojakaan saa haukkua kukkakepiksi.its eolen suht sinut vartaloni kanssa,mutt ajollekkin se liian laihuus tai yli lihavuus saattaa olla kova pala,ei siihen tarvita muiden haukkumisia enää mieltä pahentamaan..
vrt. minne sitä nenänsä pistäis ellei joka paikkaan....
ja ainakin eilen sinne tunki joku läski akka neljän lapsen kanssa. Mies meni kohteliaasti sanomaan että tää on yksityisaluetta, niin paksukainen väitti että ei voi olla ja vetosi jokamiehenoikeuteen. Yritti vielä että kun tässä olis niin hyvä ottaa aurinkoa ja kun kerran ajoi lasten kanssa tänne asti.
Sori elämä on, ranta on rakennettu just sen takia, että saisimme olla rauhassa. Tuli lähtö paksukaisille lapsineen.
rantanne merkitty tarpeeksi näkyvästi yksityisalueeksi?
Aika moni ymmärtää sen tahallaan väärin.
Me olemme joskus löytäneet mökkirannasta sinne varta vasten tulleen perheen, joka istuu laiturilla ja on voinut jopa tehdä nuotion rannan nuotiopaikalle. Kun heitä kehottaa poistumaan, on vastaus aina sama: jokamiehenoikeus antaa luvan olla siinä, koska eivät ole pihapiirissä. Pihapiiriä kun ei ympäristöhallinon mukaan ole mitenkään määritelty, sitä ei tee edes aita tai kieltokyltti. Vasta poliisilla uhkaaminen auttaa.
vaikka oliskin isokokoinen,karvat rehottaisi bikinirajasassa jne,ei kai silti tarvits emuita haukkua ja arvostella? itse kyllä ajelen mukavuussyistä bikinirajaa,mutta ei tulsi mieleenkikään arvostella muita asiasta.
ja juu,minulta löytyy muutama liikakilo,en silti halua että minua haukutaan läskiksi! siihen ei kellään ole oikeutta.ei ylilaihojakaan saa haukkua kukkakepiksi.its eolen suht sinut vartaloni kanssa,mutt ajollekkin se liian laihuus tai yli lihavuus saattaa olla kova pala,ei siihen tarvita muiden haukkumisia enää mieltä pahentamaan..
en oo haukkunut ketään, luitko aloitustani ollenkaan?
t. ap
ja ainakin eilen sinne tunki joku läski akka neljän lapsen kanssa. Mies meni kohteliaasti sanomaan että tää on yksityisaluetta, niin paksukainen väitti että ei voi olla ja vetosi jokamiehenoikeuteen. Yritti vielä että kun tässä olis niin hyvä ottaa aurinkoa ja kun kerran ajoi lasten kanssa tänne asti. Sori elämä on, ranta on rakennettu just sen takia, että saisimme olla rauhassa. Tuli lähtö paksukaisille lapsineen.
rantanne merkitty tarpeeksi näkyvästi yksityisalueeksi?
jotta se olisi yksityinen. Riittää, että siellä on alle 100 m säteellä mökki tai muu rakennelma, jonka voi normaaliälyllä tulkita yksityiseksi.
meidän koko tontti on AIDATTU ja ihan rantaan asti tai jos nyt tarkkoja ollaan, niin muutama metri vesirajasta ei oo aitaa, mut ei sillä pitäs olla merkitystä. Rantaan pääsee vaan ajamalla portista sisään ja jos joku ei tajua aidan ja portin merkitystä, niin voi hyvää päivää! Ei noin kapeeta tietä voi luulla jatkuvasti käytetyksi yleiseksi tieksi ettenkin kun siinä on kyltti että yksityistie.
on taas alkanut käymään niin, että lasten kaverit vain ilmestyvät pihalle uimahousuineen, ilman että kysyvät saavatko tulla uimaan. Koko päivää en jaksa viettää uimavahtina, joten olen ilmoittanut monta kertaa, että nyt ei voi uida. Opettakaa niille lapsillenne, että lupa pitää kysyä...
Alueella, jossa liikkuminen on jokamiehenoikeuksien nojalla sallittua, saa poimia luonnonmarjoja, sieniä ja kukkia. Myös onkiminen ja pilkkiminen kuuluvat jokamiehenoikeuksiin. Uiminen ja peseytyminen vesistössä ja jäällä kulkeminen ovat myös sallittuja jokamiesoikeuksien nojalla.
Ranta-alueita on oikeus käyttää lepoon ja virkistäytymiseen siellä, missä vesillä liikkuminenkin on sallittua.
en oo haukkunut ketään, luitko aloitustani ollenkaan?
t. ap
vaan noita muita,tässä ja muissa asiaan liittyvissä ketjuissa,tavallaan jatkoin aloitustasi,anteeksi kun jäi huonosti kirjoitetuksi kiireessä.yleensä täällä tämä yletön arvostelu ja haukkuminen ihmetyttää :O vertaistukea parhaimmillaan...ko?
Alueella, jossa liikkuminen on jokamiehenoikeuksien nojalla sallittua, saa poimia luonnonmarjoja, sieniä ja kukkia. Myös onkiminen ja pilkkiminen kuuluvat jokamiehenoikeuksiin. Uiminen ja peseytyminen vesistössä ja jäällä kulkeminen ovat myös sallittuja jokamiesoikeuksien nojalla.
kuka tahansa voi silti mennä sinne uimaan?
on taas alkanut käymään niin, että lasten kaverit vain ilmestyvät pihalle uimahousuineen, ilman että kysyvät saavatko tulla uimaan. Koko päivää en jaksa viettää uimavahtina, joten olen ilmoittanut monta kertaa, että nyt ei voi uida. Opettakaa niille lapsillenne, että lupa pitää kysyä...
Koska jos jotakin sattuu, näiden väkisin meidän altaaseen tunkeneiden puolituntemattomien nicojen ja jessicoiden mammat ovat sitten meidän kimpussa vaatimassa korvauksia. Olen sitten sanonut, että meillä eivät altaassa ui muut kun oman perheen lapset tiettyine kavereineen. Jos haluaa uida altaassa, rakentaa sitten oman.
Jos vaan jostain muualta kuin yksityisen tontin kautta sinne rantaa pääsee, sinne saa mennä uimaan. Myös jos rantaan pääsee veneellä, sinne saa mennä. Ei vesi ole kenekään omaisuutta muuta kuin uima-altaassa.
Jos vaan jostain muualta kuin yksityisen tontin kautta sinne rantaa pääsee, sinne saa mennä uimaan. Myös jos rantaan pääsee veneellä, sinne saa mennä. Ei vesi ole kenekään omaisuutta muuta kuin uima-altaassa.
ajaa sillä vaikkapa Kimi Räikkösen ja Teemu Selänteen huvilan rantaan uimaan eikä ole pakko poistua?
MITÄÄN MUUTA KUIN ETTÄ NE PITÄÄ SULKEA! Kolmosen pihaan tullut nainen lapsineen saa siis olla rannassa niin kauan kuin haluaa ja tehdä siellä mitä haluaa, jos on sulkenut portin. Ei auta nirppanokkaisen kiukuttelu yhtään eikä poliisilla uhkaaminen.
no itsepä sitten kerjäsivät... jos tulisivat omin luvin meidän mökkirantaan, niin tietäisivät kyllä tulleensa toisten yksityisalueelle tunkeilemaan!
Olen AINA kiva ja kiltti kivoille ja kilteille ihmisille, mutta noin röyhkeät ja härskit p*skapäät... nooh, tuskinpa tulisivat enää uudestaan, ja grillieväänsä voisivat keräillä siinä lähtiessään vaikkapa sieltä rantavedestämme.
Ja todellakin, jos ei ensimmäinen nätisti sanominen HETI tepsisi, niin poliisit paikalle vaan! Siinä välissä, odotellessa, ne eväät sitten lentäisivät...
no itsepä sitten kerjäsivät... jos tulisivat omin luvin meidän mökkirantaan, niin tietäisivät kyllä tulleensa toisten yksityisalueelle tunkeilemaan!
Olen AINA kiva ja kiltti kivoille ja kilteille ihmisille, mutta noin röyhkeät ja härskit p*skapäät... nooh, tuskinpa tulisivat enää uudestaan, ja grillieväänsä voisivat keräillä siinä lähtiessään vaikkapa sieltä rantavedestämme.
Ja todellakin, jos ei ensimmäinen nätisti sanominen HETI tepsisi, niin poliisit paikalle vaan! Siinä välissä, odotellessa, ne eväät sitten lentäisivät...
ensin kaikki haukkuvat aloituksen, ap:n ja muut kommentoijat. muutaman päivän päästä joku tekee vastaavanlaisen aloituksen ja kaikki ovat pelkkiä positiivisia kommentteja.
oli asia,mikä tahansa niin näitä vastakkain asetteluketjuja löytyy.