Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikalapset on helpompi laittaa hoitoon kuin tytöt?

Vierailija
10.10.2005 |

Vai onko poikien äideiksi vain sattuneet naiset jotka haluavat äkkiä töihin? Lähipiirissäni olen huomannut että pojat laitetaan nopeammin hoitoon ja varsinkin jos perheeseen tulee uusi vauva, niin tyttö pidetään kotona, että hän saa hoitaa vauvaa ja poika laitetaan hoitoon, ettei hän tee vauvalle mitään pahaa resutessaan.

Oletteko muut huomanneet samaa ilmiötä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona siiheksi, kunnes poikani täyttää 3 vuotta ja tyytyväinen olen ratkaisuuni.

Vierailija
2/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat ovat sen verran herkkiä että ei puhettakaan että voisi viedä vieraalle ihmiselle hoitoon. Ja että tyttöjä on helpompi rakastaa??!! Oletko täys idiootti?!? Eiköhän jokainen vanhempi rakasta lastaan siitä huolimatta mitä sukupuolta hän edustaa, eihän tuollaista VOI MENNÄ SANOMAAN!

Vierailija:

luovuttaa muiden hoidettavaksi. Tytöt ovat usein sen verran herkempiä, että heitä ei uskalla laittaa hoitoon. Itse olen kyllä sitä mieltä, että tyttöjä on helpompi rakastaa kuin poikia ja näin se hoiva-aika pitenee, mutta tätä ei ehkä olis täällä kannattanut sanoa.....:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 alkoi haukkumaan poikia ja lapsellinen 11 tuli mukaan haukkumaan tyttöjä. typeryksiä olette molemmat!!

Vierailija
4/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

9 alkoi haukkumaan poikia ja lapsellinen 11 tuli mukaan haukkumaan tyttöjä. typeryksiä olette molemmat!!

Mä en kyllä mitään tyttöjä haukkunu!!! Luehan vaikka uusiks se mitä kirjoitin. Sen mitä ysi sanoi tyttöjen rakastamisesta, ihmettelin asiaa...ja totesin että eiköhän jokainen vanhempi rakasta lastaan!!!!

Typerys, olet sinä 15.

t. 13

Vierailija
5/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, toki haluan olla ja myös siksi että olevat niin villejä.

Vierailija
6/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieninä

Vierailija
7/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lienee johtuu vaiko pelkkää satumaa.

Vierailija
8/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän haisee kyllä sille, että niitä omia pettymyksen tunteita on helpompi kestää kun romantisoi tuota tyttölasten ihanuutta niin mahdotomasti. Jokainen lapsi on yksilö, kenelle voi oiekasti merkitä se sukupuoli NOIN paljon? Huvittavia olette..

Vierailija
9/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei tosiaan tyttölapset ruleta;) Ihan riiviöitä ne on.:)

Vierailija
10/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttöjä helpompi rakastaa. Minulla ihana poika enkä voisi lasta enempää rakastaa.

Tosin minulla myös pikkuveli, joten poikien leikit ei ollenkaan vieraita, eikä poikien ja tyttöjen yhteiset leikit. Ei minulle ole mitenkään tuskaa leikkiä autoleikkejä, eikä pojastani ole outoa hoitaa nukkeja ja nalleja ja kokkailla meille pikkukeittiössään.

Vierailija
11/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että epävarma äiti (niin kai sitten kun taas av-mamma sanoo!), kuule ihan miten vaan...sä taidat saada nautintoa siitä että saat ivata toisia?

t.13/18

Vierailija
12/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapseni sukupuolella ole mitään tekemistä sen asian kanssa, että töihin on mentävä. Outoja ajatuksia teillä.

Vierailija
13/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä poikia viedä yhtään sen aiemmin kuin tyttöjäkään sinne hoitoon. Tyttöjä vaan syntyy enemmän kuin poikia, joten prosentuaalisesti niitä sitten näkyy enemmän kotona kuin poikia. Meidän pojat on kyllä jo kumpikin hoidossa (4 ja 6 vuotiaat). Yhteistä kummallekkin on se, että heidän ryhmissään on enemmän tyttöjä kuin poikia.

Tai jos sitten lähdetään yhtä typeriin stereotypioihin kuin ap. Niin voihan sitä ajatella, että poikien äidit viihtyvät paremmin kotona, koska siellä on sen aktiivisen lapsen kanssa puuhattavaa, jotta eivät jaksa siellä puistoissa juosta.

Äideillä myös on outo tapa puistoissa usuttaa lapsiaan leikkimään saman sukupuolen omaavien kanssa, joten ei sitten näe miten sen toisen sukupuolen edustajien äidit tekevät, koska oma kaveripiiri usein rajautuu sen lapsen kavereiden äiteihin.

Vierailija
14/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki alle kouluikäisiä, silti olen kotona ,jopa viihdyn täällä. mutta huomaan että meillä pojat on huomattavasti villimpiä kuin tyttö... enkä ainakaan omalla kohdalla sanois että niistä jotain olis helpompi rakastaa, tasapuolisesti ne joskus repii hermoja ja taas tasapuolisesti sulattaa sydämen...

Vierailija
15/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään poikavastainen aloitus. Itselläni ei lapsia ole, olen vain huomannut lähipiirissäni näitä asioita. Siis että villit pojat laitetaan nopeammin hoitoon. Miksi te nyt tästä suututte, ei tarkoitus ole teidän poikia haukkua, ei kai villeys mikään negatiivinen piirre ole?? Miksi pitää vetää se herne nenään, jos on tyytyväinen omaan tilanteeseen?

Vierailija
16/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin kyllä aloituksestasi että sinulla ei ole tähän kantaa, ihmettelit vaan asiaa. Mutta välillä on tullut rankkoja kommentteja, niin kuin se tyttöjä on helpompi rakastaa, sellaiset kommetit saa varmasti osan ihmisistä vetämään herneitä nenäänsä...mutta kylläkin ihan aiheesta.

Vierailija
17/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa stereotyyppinen näkemys. Tiedän monta rajumpaa tyttöä kuin meidän herkkä ja rauhallinen poika.

Vierailija
18/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppohan sulla on olla kotona kahdestaan 2-v tytön kanssa, mutta hän laittaa saman ikäisen pojan mieluummin hoitoon, ksoka heillä ei ole mitään yhteistä tekemistä, eikä hän jaksa niitä poikien leikkejä. Surullista minun mielestä, että syrjintä alkaa jo noin aikaisin.

Vierailija
19/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisemme on poika, emmekä haluaisi häntä hoitoon laittaa. Ei vaikka seuraava lapsi olisi tyttö. Ei minusta lapsen laitto hoitoon koskaan olisi mukavaa.

Enkä ole huomannut samaa tuttavapiirissäni. Sen olen joskus huomannut, että esikoinen laitetaan helpommin aikaisemmin hoitoon ja seuraavilta lapsilta ollaan pitempään kotona. Olen tulkinnut sen niin, että ensimmäiseltä ei oikein uskalleta jäädä kotiin. Pelätään että pudotaan työelämän kelkasta.

Vierailija
20/24 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisemme on poika, emmekä haluaisi häntä hoitoon laittaa. Ei vaikka seuraava lapsi olisi tyttö. Ei minusta lapsen laitto hoitoon koskaan olisi mukavaa.

Enkä ole huomannut samaa tuttavapiirissäni. Sen olen joskus huomannut, että esikoinen laitetaan helpommin aikaisemmin hoitoon ja seuraavilta lapsilta ollaan pitempään kotona. Olen tulkinnut sen niin, että ensimmäiseltä ei oikein uskalleta jäädä kotiin. Pelätään että pudotaan työelämän kelkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä