Miksi poikalapset on helpompi laittaa hoitoon kuin tytöt?
Vai onko poikien äideiksi vain sattuneet naiset jotka haluavat äkkiä töihin? Lähipiirissäni olen huomannut että pojat laitetaan nopeammin hoitoon ja varsinkin jos perheeseen tulee uusi vauva, niin tyttö pidetään kotona, että hän saa hoitaa vauvaa ja poika laitetaan hoitoon, ettei hän tee vauvalle mitään pahaa resutessaan.
Oletteko muut huomanneet samaa ilmiötä?
Kommentit (24)
luovuttaa muiden hoidettavaksi. Tytöt ovat usein sen verran herkempiä, että heitä ei uskalla laittaa hoitoon. Itse olen kyllä sitä mieltä, että tyttöjä on helpompi rakastaa kuin poikia ja näin se hoiva-aika pitenee, mutta tätä ei ehkä olis täällä kannattanut sanoa.....:)
sellaisia, etteivät halua jäädä kotiin.
Raskausaikana puhuttu muuta, mutta näistä 3 ihan myönsikin haluavansa esikoisesta pojan. Ei tullut poikaa ja heti melkein alkoi mummoloissa lapsen pitäminen. Ja tarhan aloitti kaikki nää kolme tyttöä alle vuoden vanhana. Itse jotenkin olen siinä uskossa ja luulossa, että äidin on vaikeampi koskaan päästää pojistaa " otetta" kun taas isillä tyttäristään. Tietenkin poikkeuksia on.
että onkohan vaan sattumaa, vai eivätkö äidit jaksa ehkä villiä poikaansa hoitaa kotona (mikä on rankkaa!) vai onko pouka vaan helpompi laittaa hoitoon, kun ajatellaan että poika kyllä kestää, mutta tyttö ei..
Pph:t joiden kanssa tästä puhuin olivat kyllä sitä mieltä että alueellamme on nyt vaan paljon tyttölapsia, heilläkin on nyt enemmän tyttöjä hoidossa kuin vuosiin..