Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sukunimi vaihdetaan naimisiin mennessä?

Vierailija
15.07.2010 |

Häistä on jo pari viikkoa. Ilmoitettiin papille,e että miehen nimi tulee yhteiseksi sukunimeksi. Pitääkö tästä itse johonkin muualle ilmoittaa? Ei ole tullut mitään paperia asiaan liittyen seurakunnasta tai maistraatista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täytyy itse maistraattiin ilmoittaa. Kela-kortti tulee sitten automaattisesti. Mut sit esim. ajokortti ja pankkikortti sun täytyy itse uusia!

Vierailija
2/5 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi sukunimi on merkitty vihkitodistukseen, ja vihkijä huolehtii ilmoituksesta maistraattiin, mitä kautta sitten tieto menee moneen muuhunkin paikkaan. Näin ainakin meillä, häät oli toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee useisiin paikkoihin automaattisesti

Itse ilmoitin S-ryhmään, töihin jne. Puhelinoperaattorini luulee vieläkin, että olen entisenniminen

Vierailija
4/5 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortin uusimislomakkeen ja siinä sanottiin, että tarvitaan myös lääkärintodistus?!

Oli jonoa, en viitsinyd jäädä kyselemään.

ap

Vierailija
5/5 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttuneet nimitiedot maistraattiin. Kela kortti tulee automaattisesti, kun uusi nimi on päivittynyt väestörekisteriin. Mulla meni tieto muistaakseni pankkiin (osuuspankki) ja tilasivat mulle oma-alotteisesti uuden pankkikortin.

Jos passi ja/tai ajokortti, niin ne pitää uusia. Taisi onnistua kuitenkin vasta sitten, kun uusi nimi oli väestörekisterissä. Nimen päivittymiseen taisi mennä noin kaksi viikkoa.

Oma-alotteisesti piti tilata uudet etukortit, vaihtaa nimi kirjastoon (korttia ei tarvinnut uusia), vaihtee uusi nimi esim. Ellokselle, H&M:lle jne. Tietysti kaikki mahdolliset lehtitilaukset, netti- ja puhelinoperaattori pitää vaihtaa uudelle nimelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme